22 Kasım 2015 Pazar

Harika Bir Sosyal Sorumluluk Projesi: AŞHANE!!


Merhaba nasılsınız?

Ben sınav mağduruyum bugün :) Mağdur derken sınav kötü geçmedi gerçi aman aman iyi de değildi :D Yani sabah erken kalktım onu diyeceğim. Eğer sabah 6'da kalkıyorsam o gün mağdurumdur :) Siz nasılsınız? Haftasonunuz nasıldı?





"Aşhane projesi sadece evsizlere gece çorba dağıtım projesi değil, bireyi, aileyi, mahalleyi, toplumu ihya projesidir..."
Mahmut Karaman

Bugün size, kalbimi müthiş bir mutlulukla dolduran şahane bir projeden bahsetmek istiyorum. Yüksek lisans eğitimimi Sakarya Üniversitesi'nde aldığımı her zaman gururla söylerim. Hem eğitim kalitesi hem de hocalarımızın kalitesi cidden müthiştir. O hocalardan biri Mahmut KARAMAN. Sosyoloji hocasıdır aynı zamanda yardımcı doçenttir. Dersine katılma şansı bulduğum için şunu rahatlıkla söyleyebilirim, hayatta denk geleceğiniz en enteresan en renkli karakterlerden de biridir aynı zamanda :) 

Geçenlerde yazılı ve görsel basında kendisinin öncülüğünü yaptığı harika bir projeden bahsedildi sıkça, sarı bir minibüs İstanbul'un ara sokaklarında evsizlere çorba dağıtıyor.. Üstelik finansal desteği de yok. Yani Mahmut Hocam bir minibüs alıp, modifiye edip kendi imkanlarıyla her akşam çorba yapıp dağıtıyor.. 


Bununla da yetinmemiş "operasyon" adını verdiği yardım etkinlikleri var bunlardan biri gömlek, mont, yelek ve ayakkabı toplayıp evsizlere dağıtmak. Diğer operasyon da, kötü şartlarda yaşayan Suriyeli Göçmenlerin şartlarını bir nebze de olsun kolaylaştırmak için biz kısım gıda ve ev eşyası toplamaktır. Aşhane'nin sıradaki etkinliklerini pardon operasyonlarını merakla bekliyorum!

Aşhane gönüllülük esasıyla destek verebileceğiniz bir oluşum. Para kabul etmiyorlar ancak eski kıyafetlerimizi bağışlayarak  ya da çorba malzemelerini alarak ya da ne bileyim bir gecelik benzini sağlayarak hepimiz elimizden geldiği kadarıyla destek olabiliriz bu güzelliğe :) 

Hatta belki siz de ön ayak olup şehrinizde bir Aşhane oluşturabilirsiniz zira Aşhane İstanbul'un danışmanlığıyla bugüne dek Aşhane Ankara, Konya, Bursa ve Antalya kurulmuş yakında da yeni şehirlerin geleceği müjdesini verdiler :) 

Sizce de muazzam bir güzellik değil mi bu?


Komşusu aç uyurken tok yatan bizden midir zaten? :)


Aşhane'nin dokunduğu hayatlara tanık olmak hatta daha da fazlasını yapıp Aşhane'yle birlikte bu hayatlara siz de dokunmak isterseniz aşağıya Aşhane'nin Facebook linklerini ve mail adreslerini bırakıyorum. Çorbada en azından paylaşarak bizlerin de tuzu bulunsun derim.

Bloglarınızda ve sosyal medya hesaplarınızda da duyurursanız çok mutlu olurum. Sesimiz ne kadar gür çıkarsa o kadar gönüllü ve bir o kadar da ihtiyaç sahibi birbirini bulacaktır inanıyorum:)

Daha detaylı bilgi için Aşhane İstanbul mail adresi: ashanecorba@gmail.com

AŞHANE İSTANBUL FACEBOOK SAYFASINA GİTMEK İÇİN LÜTFEN TIKLAYIN :)

Daha detaylı bilgi için Aşhane Ankara mail adresi: ashaneankara@gmail.com
AŞHANE ANKARA SAYFASI İÇİN LÜTFEN TIKLAYIN :)


Konya için daha detaylı bilgi için  Konya sayfasına mesaj atabilirsiniz :)
AŞHANE KONYA FACEBOOK SAYFASI İÇİN LÜTFEN BURAYA TIKLAYIN :)

Bursa için daha detaylı bilgi için Bursa sayfasına mesaj atabilirsiniz :)

AŞHANE BURSA SAYFASI İÇİN BURAYA TIKLAYIN LÜTFEN :)

Antalya için daha detaylı bilgi için 0505 377 7481 numarasını arayabilir ya da Antalya sayfasına mesaj atarak ulaşabilirsiniz :) 



Okuyan ve paylaşan herkese sonsuz teşekkür ederim Aşhane adına :)

Not: Ekmek ve çorba dağıtılan bardaklar konusunda Ankara sayfasının ihtiyacı varmış güncelleyip yazmak istedim enazından belki plastik bardak yollayanabilir destek amaçlı. Bilgi için sayfaya mesaj atabilirsiniz :) 

18 yorum:

  1. Bilgilendirdiğin için çok teşekkür ederim Dilekim.Harika bir proje bu çok duygulandım ve aynı zamanda gurur duydum.Aşhanenin bulundugu sehirlerin herhangi birisinde bulunmadiim icin bende elimden geldigince duyurmaya calisayim.Sevgiler,saygilar olsun Yuce gonullu hocana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim asıl Aşhane adına. Bu paylaşımlar daha çok duyulmalarını sağlayacak eminim :) Aynı şehirde olmasak da hiç yoktan pet bardak göndererek destek olabiliriz azönce Ankara sayfasında çorbaları dağıttıkları bardak ve ekmeğe ihtiyaçları olduğunu okudum bunu da paylaşayım burada belki yerine ulaşır :)

      Çok sevgiler sana da :)

      Sil
  2. Ülkemizin böyle sosyologlara ihtiyacı var. Çok güzel bi proje. Hocanizi da ayakta alkışlıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle hocam hakkını veriyor yaptığı işin. Hem ona hem de tüm destekçilere kocaman teşekkür edeyim bir kez daha. Müthiş bir şey yapıyorlar cidden. Duyurarak vesile olabilsek ne mutlu bize de.

      Sil
  3. Müthiş bir proje daha fazla şehirlerde hizmet vermelerini diliyorum. Aşhanenin bulunduğu şehirlerin birinde bulunmak isterdim. Çevremdekilere bu içten gönlülük projesini duyuracağımdan eminim. Hocanızı içtenlikle tebrik ediyorum, saygılar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duyurarak da büyük destek vermiş olursunuz. Çok teşekkür ederim tekrar :)

      Sil
  4. ben beyoğlunda böyle yiyecek taşıyan gençler görmüştüm, sormuştum ihtiyacı olanlara yemek götürüyoruz demişlerdi. bunlar onlar galiba. bu ülke ayakta duruyorsa böyle duyarlı insanlar sayesinde duruyor zaten. yardımım dokunsun çok isterim. plastik gıda malzemeleri için irtibata geçeceğim canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir Şefkat-Der ya da Aşhane'dir gördüklerin muhtemelen. Her ikisi koordineli çalışıyor zaten. Yardımın çok sevindirecektir en temel ihtiyaçlarıymış şuan çok teşekkür ederim Dilek duyarlılığın beni inanılmaz sevindirdi :)

      Sil
  5. Bu yapılan müthiş fedakarlıkları görünce, maddi manevi emekleri, çabaları takip ettikçe, yarınlara daha bir umutla bakabiliyorum çok şükür. Hala koca yürekli insanlarımız var.. İyi ki de var. Allah onları başımızdan eksik etmesin...
    Sevgiler Dilek'ciğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçim umutla doluyor benim de bunları gördükçe!!! İyi ki varlar ve iyi ki varsınız onlarına sesine ses veren sizler olmasanız bu gemi asla yürümez. Bu yayına duyarlılık gösteren herkese çok ama çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  6. Harikasııın
    Bize böyle güzellikleri duyurmaya devm et lütfen

    YanıtlaSil
  7. pazar sabahı sınav mı olurmuş yaa :) aşhane minibüsü duydum ama rastlamadım. çok iyi bir hareket sahiden de. o aşti terminal fotosundakiler kim ki yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pazar pazar olmasa keşke :( :) Aşti'dekiler Ankara ve İstanbul gönüllüleri :)

      Sil
  8. Ne kadar güzel bir proje, hocanıza tebrikler :))
    Ve sana da teşekkürler, sayende böyle konulardan daha kısa sürede ve detaylı bilgi sahibi oluyoruz.
    Yüreğine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim asıl ben size teşekkür ederim. Her duyurumda duyarsız kalmayan insanlar belli. Tartışmasız biri de sensin güzel anne :)

      Sil

"Güzel yazı, emeğinize sağlık, benim sitem de şu ben de beklerim, bu bir otomatik yorumdur" tarzı sadece yorum yapmış olmak ve link bırakmak amacıyla yapılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Alakanıza teşekkürler :)