30 Kasım 2015 Pazartesi

ENGELSİZ KAFE SAKARYA VE DOWN CAFE İSTANBUL

Merhaba,

O kadar güzel bir haber duydum ki, sıradaki yazımı erteleyip önce bunu sizlerle paylaşmaya karar verdim :)

Bazılarınız duymuştur İstanbul'da şahane bir kafe var ismi, Down Cafe. Çalışanları ise Down Sendromu olan dünya tatlısı gençler :) Merak edenler için hemen adresini yazayım İstanbul'da olup belki gitmek isteyenler olabilir aranızda :)


Down Cafe

Mecidiyeköy/ Cemal Sururi Sokak No: 1 Şişli/İstanbul

Telefon numarası: 0212-216 6664

Down Cafe Facebook sayfasına gitmek için lütfen 
buraya tıklayın :)




Gelelim Sakarya'ya. Artık Adapazarı'nda da Engelsiz Kafe adıyla hayat bulmuş harika bir mekan var. Duyunca nasıl mutlu olduğumu anlatamam :)

Bu projeye emek veren, hayata geçmesini sağlayan herkese yürekten teşekkürler!!! Sizlerden de ricam bu güzel iki kafeyi duyurmanız. Engellerle yaşayan insanlara dair farkındalık geliştirilebilecek en güzel yerler bence bu mekanlar. Hem bu güzel insanlara hem de ailelerine vereceğiniz manevi desteğin büyüklüğünü söylemiyorum bile. Eve tıkılmadan sosyal hayatta gayet de güzel yer edinebileceklerinin de en güzel örneği bu mekanlar :)

Sakarya Engelsiz Kafe'nin Facebook sayfasına gitmek için lütfen buraya tıklayın :)

Engelsiz Kafe'nin adresini de sizlerle paylaşayım :)

Cumhuriyet Mahallesi Hüseyin Rahmi Sokak No:19 Adapazarı/Sakarya

Telefon numarası: 0264-2779655

Engelsiz Kafe'nin web sayfası için lütfen buraya tıklayın :)

Dilerim bu güzel  oluşumlar hak ettikleri yeri bulur :) Şimdiden destek veren herkese kocaman teşekkürler :)

Bir de harika bir girişimci arkadaşımız var. Kendisi Türkiye'nin tek Down Sendromlu girişimcisi. Ne harika değil mi? Sizden ricası bu linke tıklayıp kendisi için oy vermeniz. Böylelikle Ozan Yılın Girişimcisi ödülünü alabilir :) Ozan ULUSOY ismine tıkayıp, ismi mavi olunca oyunuzu yollayabilirsiniz Ozan'a minik bir destek vermek için :) Ozan'la ilgili daha geniş bilgi almak isterseniz de lütfen buraya tıklayın :)

Ozan'a ve hayatını engellemeden yaşamak isteyen tüm herkese kucak dolusu sevgiler :)

20 yorum:

  1. Çok güzel bir haber bu. Adana'da da bu tarz bir kafe varmış ama maalesef kapanmış. Umarım yakın zamanda tekrar açılır. Orada vakit geçirmek isterdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah yeniden açılır Adana'daki. Aklımdan geçti yazarken de, inşallah kapanmaz dedim. Diliyorum uzun soluklu olur. İlk işim burayı ziyaret olacak o kadar sevdim ki bu fikri :)

      Sil
  2. İstanbul'daki kafenin açıldığını duymuştum. Uzak olduğu için gitmek nasip olmadı. Verdiğin linkleri inceleyeceğim. Toplumun farkındalığı artırmak hususunda faydalı bir yazı olmuş bu yüzden teşekkür ediyorum... Okuduğumda aklıma ilk gelen kafeye ulaşmadan daha evin kapısında başlayan engellerdi. Nice engelliler var ki dış dünyaya çıkıp pişman olmadan dönmüyorlar evlerine. Kaldırımlar, merdivenler, tümsekler, bozuk yollar, araçlarini rampa yol girişlerine park edenler, saçma sapan eğimlerle inşa edilmiş rampalar, trafik, ulaşım araçları... Tüm bunlar insanı kanser ediyor. Tüm bunları aşıp bir köpüklü kahve içmek güzel olurdu tabi :) Ben karamsar doğmuşum:) Özellikle kafede çalışanlar için mutlu olduğumu söylemeliyim. Hayata karışmak, karışabilmek çok önemli. Ayakları yere basan çocuklarını gören ailelerin mutluluklarını da tahmin edebiliyorum. Temennim girişimci sayısının artması artı var olan işletmelerin engellilere rahat giriş çıkış yapabilecekleri düzenlemeleri yapmaları yönünde...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ederim çok da güzel bir konuya değinmişsin.. Ne yazık ki, böyle güzel oluşumlara sevinirken senin söylediğini atlıyoruz.. Esas olması gerekeni, bir "hakkı" da lüksten sayıyoruz.. Geçenlerde bir video izlemiştim, bir balet kaza geçirmiş ve yıllardır tekerlekli sandalyeye mahkum yaşıyormuş. Bir yemekten çıkmış ve evine gidecekken kaldırıma park edilmiş arabalar yüzünden geçemediğini ve bunun kendisini ne kadar zor durumda bıraktığını videoya çekip bizlerle paylaşmış.. Ne kadar zoruma gittiğini anlatamam o videoyu izlemenin... Bir engellinin 24 saatine tanıklık etmiş biri olarak diliyorum ki, bu ve bunun gibi niceleri artsın artık evlere tıkılmasınlar ama en önceliklisi de senin söylediğin bu sosyal haklarına kavuşsunlar.

      Sil
  3. Keşke ülkemizde her şey engelliler düşünülerek yapılsa. Şehirleri buna uygun bir planla düzenlemek, açılan mekanlara engellilere uygun değilse ruhsat vermemek zor olmasa gerek. Ülke olarak o kadar çok eksiğimiz var ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki öyle. Ülkece çok eksiğimiz var ve çok duyarsızız da bu tarz konularda. Şunu da üzülerek gördüm ki, en az görüntülenen yazım bu oldu...

      Sil
  4. Emeğe geçen herkese saygı ve sevgilerimi yolluyorum... Çok güzel bir işe imza atmışlar... Umarım artarak devam eder.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah katlanarak devam etsin isterim ben de. Çok sevgiler :)

      Sil
  5. ankara/kızılayda da vardı ama noldu bilmiyorum, çok uzun zamandır gidemiyorum o tarafa:/ çok faydalı bir yazı olmuş canım, ellerine sağlık!:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah hala açıktır. Ve inşallah sayıları artar hep bu tarz yerlerin :) Canım benim çok teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Ne kadar güzel bir haber bu. Ankara'da da acılmıştı yıllar önce. yolum hiç düşmüyor o taraflara, açık mı ki hala?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de çok sevdim ben de bu fikri :) Ankara'da açılmış evet şu anki akıbetiyle ilgili bilgim yok biraz araştırıp hala açıksa yazıya katayım siz Ankara'lılar sayesinde benim de haberim oldu oradakinden :)

      Sil
  7. Amazing post dear! You have a wonderful blog:)

    www.bloglovin.com/blog/3880191

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel bir posttu, böyle konuları gördükçe çok mutlu oluyorum, tabi ki destek veririz. Hatta İstanbul'daki kafeye en kısa zamanda gideceğim, ne güzel yaa böyle girişimlerin ve girişimcilerin önü hep açık olsun, rast gelsin işleri! Teşekkürler, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Ne güzel yazmışsın ben de tebessüm ettim yorumunu görünce :) Çok teşekkür ederim. Ben de diliyorum ki, katlanarak çoğalsın böyle güzellikler :)

      Sil
  9. Seni mutlu edecek bir haber de ben vereyim o halde... Bugün İzmir'de de bir Down Cafe açıldı. Darısı diğer kentlere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okudum bugün haberlerde çok sevindim. Darısı diğer şehirlere olsun evet :)

      Sil
  10. Cok guzel yaa ne guzel.. bu cafeelerin sayisi cogalsin. Bloguma beklerim takibe aldim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çoğalmalı! Hoşgeldiniz en kısa zamanda uğrayacağım blogunuza sevgiler :)

      Sil

"Güzel yazı, emeğinize sağlık, benim sitem de şu ben de beklerim, bu bir otomatik yorumdur" tarzı sadece yorum yapmış olmak ve link bırakmak amacıyla yapılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Alakanıza teşekkürler :)