15 Nisan 2021 Perşembe

MART AYI OKUMA LİSTEM

 Merhaba

Herkese hayırlı ramazanlar olsun. Yine gecikmeli olarak bir okuma listemi paylaşacağım :) Martta 5 kitap okuyabilmişim. Proust'la yol arkadaşlığımız başladığından beri okuma hızım epey düştü :) Lafı uzatmadan anlatmaya başlayayım. Tabii yine fotoğraf çekmedim :) 



Küçük Feministin Kitabı/ Sassa BUREGREN: Bu kitabı ilk 2015'te duymuştum o zamandan beri de okuma listemdeydi ama şimdiyeymiş kısmet. Bu aslında bir çocuk kitabı ama çocuk büyük demeden her okuyanın seveceğini düşündüğüm kitaplardan biri. Elime almamla bitirmem bir olmuştu ve "bir oğlum olsaydı ona da okuturdum" demiştim. Bu kitabı 8 Mart için yazdığım şu yazıda detaylı anlatmıştım gitmek için buraya bir tık alayim :) Kendisi kesinlikle tavsiye listemde olan kitaplardan.


%99 İçin Feminizm Bir Manifesto/ C. Arruzza-T. Bhattacharyya-N. Fraser: Bu kitap da yine daha önce yazdığım şu yazıda mevcut o sebeple detaylı anlatmayacağım okumak için buraya bir tık :)

Guermantes Tarafı/ Marcel PROUST: Proust'un Kayıp Zamanın İzinde Serisinin 3. kitabıydı Guermantes Tarafı. Açıkçası ilk iki kitap ne kadar akıcıysa 3 ve 4. kitapta bir o kadar yordu okurken. Okurken yorma sebebi kitabın ağır bir anlatıma sahip olması değil sanki aynı yerleri tekrar okuyormuşum hissi uyandırmasındandı. 3. kitapta dönemin  bürokrat çevresi  ve burjuva çevreleri anlatıyor Proust. Aşk konusunda yine olmazlara meyli var tabii oğlumuzun :D Serinin 3. kitabı için ne sevdim ne sevmedim diyebiliyorum ama iyi ki okuyorum diyorum. Tavsiye listemde değil çünkü herkesin seveceği tarzda bir okuma değil ama bilinçakışı ve klasik okumalar sevenlere tavsiyemdir. Yapı Kredi Yayınları'ndan çıkan serinin 3. kitabı 575 sayfa. 


                                               



Suçluyorum/ Emile ZOLA: Zola'yı ilk "Germinal"le okuyup bu kadar geç okuduğuma ziyadesiyle hayıflanmıştım. O kadar harika bir yazar ki Zola. Proust'u okurken sürekli Dreyfus Davasından bahsedildiğini okudum ve haliyle merak ettim bu davayı. Proust'un Zola'dan da etkilendiğini öğrenince araştırdım ve bu kitabı buldum. Alfred Dreyfus ,Fransa ordusunda görev yapan Yahudi kökenli bir subaydır ve casuslukla suçlanır ancak soruşturmalar derinleştikçe suçsuzluğu anlaşılır. O dönem henüz suçsuzluğu anlaşılmamışken bir grup kendisinin suçsuz olduğunu  düşündüklerini dile getirirler. Zola da Dreyfus'un masum olduğuna inanan kesimden olduğu için dönemin Fransa başbakanına bir mektup yazar. O mektubu bu kitapta Tahsin Yücel'in çeviri ve önsözüyle okuyoruz. Okuyoruz ve Zola "aydın" kelimesini bir kez daha dolduruyor ve bir kez daha gözümüzde

 büyüyor. Zola'yı bu kadar geç bulmamalıydım :) Can Yayınları'ndan çıkan kitap 48 sayfa. Olayı merak edenlere tavsiyemdir. 

İklimler/ Andre MAUROIS: İklimler arka kapak yazısını okuyup aşık olduğum bir kitaptı. Evet henüz kitabı okumadan sadece arka kapak yazısını okuyup aşık oldum ama kendisi de beni yanıltmadı.  Yazar bu kitabı 1928 yılında yazmış ve bazı tespitleri var ki "o zamandan bu yana ilişkilerde hiç bir şey değişmemiş" dedirtti bana. İklimler, erkek karakteri aynı olan 2 ayrı aşk hikayesini anlatıyor. Kadın karakterlerimiz Odile ve Isabelle 2 ayrı karakter iki ayrı aşkın tarafı. Kitabı kapattıktan sonra erkek karakterimiz Philippe'e ne kadar sinir olduysam şu sorularda da o kadar ikilemde kaldım "sen Odile misin Isabelle mi? Sen hangisi olmak isterdin? " Galiba ben ikisi de olmak istemezdim... Helikopter Yayınları'ndan çıkan kitap 208 sayfa. Aşk hikayeleri ve klasik okumalar sevenlere tavsiyemdir ama aslında hikayeyi günümüz hikayesi diye okusam da yadırgamazdım zira işte o kadar aynı kalmış ilişkiler :) 





Çok sevdiğim şarkılardan birini buraya bırakıp gidiyorum. Herkese sağlık ve huzur dolu bir de dualarının kabul olduğu bir ramazan diyorum :) 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

"Güzel yazı, emeğinize sağlık, benim sitem de şu ben de beklerim, bu bir otomatik yorumdur" tarzı sadece yorum yapmış olmak ve link bırakmak amacıyla yapılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Alakanıza teşekkürler :)