11 Mart 2021 Perşembe

KADIN KİTAPLARI

 Merhaba! 

Mart ayının gelişiyle birlikte  8 Mart ve akabinde kadınlar hatırlanır bilirsiniz... Firmalar kutlama mesajları yollar, belediyeler çiçekler dağıtır, firmalar özel indirimler tanımlar vs vs vs.  364 gün cinayet/ şiddet haberlerinin ana kahramanı olarak  okuduğumuz/ izlediğimiz kadınlar bir şekilde daha görünür olurlar... 



Ben bu yazıya başlarken en önce bunun için 2 yıldır birlikte çalıştığım Kadın Meclisleri Sakarya il grubuma çok teşekkür ediyorum. Kadınları ve sorunlarını 365 gün görünür kılabilmek, haklarımızı dillendirmek ve mücadele etmek emek ister, vakit ister,  elini taşın altına sokmak ister. Bu yıl Sakarya'da 8 Mart programını birlikte organize ettiğimiz sevgili arkadaşlarıma izninizle isim isim bir teşekkür ederek başlamak istiyorum yazıma. 

Sevgili  Behiye, Beyza, Büşra, Cansu, Dilara, Elif, Rümeysa, Sema, Serdem, Serra ve Şevval ve Şükran emekleriniz için kocaman teşekkür! 

5 kitap önerisiyle geldim hemen başlıyorum :) 







Yaşasın Kadınlar/ Gülsüm KAV: Kadın Meclisleri / Kadın Cinayetlerini Durduracağız Platformu 'nun kurucusu dünya tatlısı Gülsüm'ün onlarca yılın mücadelesini ve platformun kuruluş nedenini anlattığı kitabı Yaşasın Kadınlar Doğan Kitap'tan çıktı. Kitabın tüm geliri kadın mücadelesine aktarılacak. Kitabı okurken sizlerin isimlerini bildiğiniz ancak kendisinin mücadelesine birebir tanık olduğu kadınların hikayeleri yol arkadaşınız olacak. Kadın mücadelesine yazarak da destek veren  Gülsüm'e "ben de okuyarak da destek vereceğim"  diyen herkese  tavsiyemdir Yaşasın Kadınlar. 



Feminizm/ Anne- Charlotte HUSSON: Bu kitap benim geçen yıl aldığım doğumgünü hediyelerimden birisi :) Çizgiroman aşkım feminist tarafımla birleşince ben okurken çok keyif aldım. Feminizmin oluşum aşamasından hareketin gelişmesinde emeği geçen kadınlara kadar çeşitli bilgiler var kitapta. İçinde özellikle Fransa'da geçen bir kürtaj davası vardı ki beni epey düşündürttü... Karakarga Yayınları'ndan çıkan bu kitabın artık  basımı yok diye biliyorum ama eğer bulabilirseniz alıp okumanızı tavsiye ederim özellikle sıfırdan başlayanların tercih edebileceğini düşünüyorum. Feminizmi çizgiler  eşliğinde okumak pek keyifli oluyor :) 





Kadının Adı Yok/ Duygu ASENA: Sevgili Gülsüm'ün geçtiğimiz yıl karantina döneminde yaptığı yayınlardan birinde önerdiği kitaplardan biriydi Doğan Kitap'tan çıkan Kadının Adı Yok. Bu kitabı bu kadar geç okumuş olduğuma o kadar üzüldüm ki muazzam bir kitaptı. Tavsiye ettiğim arkadaşlarım da alıp okuduklarında benim gibi bu kadar geç okuduklarına üzüldüklerini söylediler. Asena, Türkiye'de feminist hareket denince aklıma gelen ilk isimlerden biri ve aramızdan erken ayrıldığını düşünüyorum.Bu güzel kitabının akabinde  diğer kitaplarını da tez vakitte okumak üzere listeme aldım Asena'nın :) 



%99 için Feminizm: Bir Manifesto/ N. Fraser-C. Arruzza- T. Bhattacharya: Yine sevgili Gülsüm'ün canlı yayınlarından birinde önerdiği kitaplardan biriydi bu kitap da. Özellikle feminizmin ticari bir objeye dönüştürülmesine verdiği tepki ile öne çıkıyor. Kitapta çeşitli feminist dalgalara ve çeşitli tezlere yer verilmiş. Sel Yayınları'ndan çıkan kitabın okuması kolay, terimlere boğmuyor, anlatımı net ve akıcı bir kitap. Bu kitabı herkes okuyabilir diye düşünüyorum alt yapım yok diyenlerin bile okuyabileceği kitaplardan biri. 




Küçük Feministin Kitabı/ Sassa BUREGREN: Arkadaşımın kızına hediye seçerken aklıma bu kitap gelmişti ona alırken kendim için de sepete bir tane attım :) İyi ki atmışım anlatımı o kadar tatlıydı ki feminizmi bir de çocukların gözünden okumak keyif verdi. İçinde oy hakkından cinsiyete feminizme katkıda bulunan isimlere kadar birçok madde var. Ayrıca kitabın en arkasında bir film listesi ve kitap listesi verilmiş ayrıca minik  bir de sözlük kısmı var  "Kadının Adı Yok" bu listede de mevcut. Filmlere gelince  ben akşam "Ruhların Kaçısı" ile izlemeye başlayacağım :)  Güldünya yayınları'ndan çıkan bu kitap çocuklar için o kadar güzel bir hediye ki :) Ha ama çocuk kitabı deyip geçmeyin elbette yetişkinler de okuyabilir hele de çocuk kitabı seven yetişkinler :) 










 Sizlerin de okuyup önerdiği kitaplar varsa lütfen bana yazın ben de okuyayım :) Buraya bir de güçlü bir kadın sesten güçlü bir şarkı bırakıyorum. Ne vakit neye üzülsem bunu dinleyip kendi kendime daha önce nasıl yetebildiysem yine öyle bu üzüntüden de kurtulacağımı düşünüp güç alırım. Kendim için "iyi ki varsın" lafını önce kendime kullanıyorum. İyi ki varım iyi ki kolay kolay yıkılmıyorum iyi ki ayaklarımı sağlam yere basıp dimdik durabiliyorum.  Siz de önce kendinize sarılın çünkü kendiniz için ilk önce yine siz "iyi ki varsınız"!!! Bu yazıyı okuyan tüm kadın kardeşlerimi kocaman kucaklıyorum! Güzel günlerde görüşüp çiçekli yollarda yürümek üzere!  




                
















                                 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

"Güzel yazı, emeğinize sağlık, benim sitem de şu ben de beklerim, bu bir otomatik yorumdur" tarzı sadece yorum yapmış olmak ve link bırakmak amacıyla yapılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Alakanıza teşekkürler :)