22 Kasım 2020 Pazar

EYLÜL AYI OKUMA LİSTEM

 Merhaba,

Eylül ayını yazdım sanan Dilek'e şok :) Ben yazdım diye rahattım bir baktım 3 ay duruyor öylece :D Hemen geçiyorum kitaplara. Hızlı hızlı anlatacağım ve bittabii yine fotoğraf çekmedim :))) Buraya çok istediğim bir kitaplığın fotoğrafını bırakayım bari :) 



Görünmeyen Koleksiyon/ Stefan ZWEIG: Zweig'in 3 öyküsünden oluşan bu kitaba ismini veren "Görünmeyen Koleksiyon" harici diğer iki öykü öykü olan "Mürebbiye ve Leporella"yı  okumuştum o sebeple aslında boşa aldığım bir kitap oldu benim için. Görünmeyen Koleksiyon'u ben çok sevdim eğer diğer iki öyküyü de okumadıysanız tavsiyemdir. Koridor Yayınevi'nden aldım ben kitabı zira ciltli baskısına tav oldum :) Kitap 84 sayfa.

Jane Eyre/ Charlotte BRONTE: Bizim Çalıkuşu'nun Brit versiyonu olur kendisi :) Yetimhanede büyüyen Jane bir eve öğretmenlik yapmaya gider ve o evde aşkı bulur ama aşk yetmiyor tabii Jane'in aşkına kavuşması için pişmiş tavuğun başına gelenleri bir tecrübe etmesi lazımdı elbette :D Martı Yayınları'nın Vintage serisinden okudum ben bez baskısına ve puntolara bayıldım ama kitapta geçen Fransızca kısımlar çevrilmemiş ve dipnot olarak düşülmemiş. Ben Fransızca bilmediğim için o kısımlarda ne dendiğini bilmeden okudum. Büyük bir anlam karmaşası olmadı ama yine de o kısımları anlamak isterdim. Martı Yayınları'ndan çıkan kitap 576 sayfa. Klasik okumaları sevenlere tavsiyemdir. 

Üç Yanlış Üç Ceset/ Agatha CHRISTIE: Bir öğrenci pansiyonunda peşi sıra suçlar ve cinayetler işlenir. Bu pansiyonun sorumlusu baş kahramanımız Dedektif Poirot ile iletişim kurar ve Poirot'un açtığı kapılarla suçlar asla tahmin edemeyeceğimiz başka olaylara sürükler bizi :) Christie sevgimi bilmeyen yok artık sanırım. Elbette bu kitap da tavsiye listemde. Altın Kitaplar'dan çıkan kitap 191 sayfa. 


Otuzunda Kadın/ BALZAC:  Ben galiba Balzac ile pek anlaşamıyorum ben zira daha önce de okuduğum kitaplarına çok dahil olamamıştım. Bu kitapta bir kadının aşkının evliliğe evrilişi ve sonrasında yaşadıkları, duygularının değişimi, hayal kırıklıkları, mutlulukları yer alıyor.  Ben ne bekliyordum bilmem ama aradığımı bulamadım kitapta :( Akvaryum Yayınevi'nden çıkan kitap 237 sayfa. Bu basım artık yokmuş buarada ama farklı yayınevleri basıyor.




Thibault'lar / Roger Martin Du Gard: Thibultlar 2. cilt "Babanın Ölümüé isimli kitaplar devam ediyor. Kahramanlarımız Jacques ve Antoine'in babaları bu kitapta aralarından ayrılıyor ve bu ölümün iki kardeşe yansımasını okuyoruz. İlk ciltten daha yavaş ilerlese de ben bu cildi de severek okudum. Yky'den çıkan kitap 607 sayfa.

Gelin Başı/ Seray ŞAHİNER: Şahiner'in öykülerinin yer aldığı 110 sayfalık bir kitap. Çok aşık olmadım ben bu kitaba niye bilmem."Antabus" ve "Hanımların Dikkatine" gibi kitaplarından sonra bana bir şeyler eksik gibi geldi. Everest Yayınları'ndan çıkan kitap 110 sayfa. 

Koralin/ Neil GAIMAN: 
Gaiman'ı "Doctor Who" serisiyle tanıyıp sevmiştim açıkçası Koralin'de harikalar beklemiştim hele ki arka kapak yazısında "Alice Harikalar Diyarında" ile karşılaştırıldığını görünce beklentim arşa çıktı ancak asla Alice ile aşık atabileceğini düşünmüyorum. Koralin bir gün kendini bambaşka bir evrende bulur ve kendi ait olduğu evrene dönmeye çalışır. Biz de Koralin'in eve dönüş  çabasını okuruz kitapta. Beni çekmedi tavsiye ediyorum diyemiyorum. İthaki Yayınları'ndan çıkan kitap 152 sayfa.

Şah ve Sultan/ İskender PALA: Bu kitabı bana çok zaman önce sevdiğim bir arkadaşım önermişti ancak kendisinin okuma zevkine pek de güvenmediğim için "ay acaba okumasam mı?" Diyerek hep şüpheyle yaklaşmıştım ama bu yaz kendisinin de aklıma gelişiyle raftan alıp okumaya başladım. İyi ki... İki ezeli rakip olan Yavuz Sultan Selim ve Şah İsmail'in hikayesini her iki hükümdarın yol arkadaşları olan hizmetkarlarından dinliyoruz. Kitabın içinde  o kadar da hüzünlü bir kardeşlik ve  bir de aşk hikayesi var ki kapağı kapatırken ağlamaklıydım. Kesinlikle tavsiye listemde :) Kapı Yayınları'ndan çıkan kitap 390 sayfa.

Tekme Tokatlı Şehir Rehberi/ Mevsim YENİCE: Bu kitap bana tatlı Kitap Sevinci'nin armağanıydı. Kendisi eskiden harika kitap yazıları yazardı ancak şifresini kaybettiğinden beri okuyamıyoruz blogunu. Kendisine Instagram üzerinden eriişebilirsiniz elbette :) @kitapsevincii yazarak ona @platonik_okur yazarak da bana ulabilirsiniz :D Yenice'nin öykülerinden oluşan kitap yazarın ilk kitabı olmasına rağmen oturmuş bir tarza sahip. Bazı öyküleri cidden sevdim ben. Öykü severlere tavsiyemdir. Everest Yayınları'ndan çıkan kitap 112 sayfa.

Kahire Modern/ Necip MAHFUZ: Mahfuz benim iki gözümün çiçeği.  Kendisinin yazdığı her kitabı okuyasım var ama bitmesin de istiyorum :( Ait olduğu toplumun çözümlemesini bu kadar güzel yapan kaç yazar var acaba? Bu kitabın baş kahramanı üniversite öğrencisi Mahcub. Ailesinin maddi durumu babasının sağlık durumu ile birlikte zayıflayan Mahcup çok hırslı bir gençtir ve istediği mertebeye gelebilmek için hiçbir şeye "hayır" demeyecektir fakat günün birinde kendisine bir makam karşılığı teklif edilen şey ilerleyen zamanlarda hayatını değiştirecektir... Mahfuz'un ahlaksız karakterlerine acıdığımız bir kitap daha olmuş :) Benim için "Midak Sokağı" her daim en iyi kitabı olsa da bu kitap da gayet akıcı ve güzeldi ve elbette tavsiye listemde :)Kırmızı Kedi Yayınevi'nden çıkan kitap 215 sayfa. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

"Güzel yazı, emeğinize sağlık, benim sitem de şu ben de beklerim, bu bir otomatik yorumdur" tarzı sadece yorum yapmış olmak ve link bırakmak amacıyla yapılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Alakanıza teşekkürler :)