12 Ocak 2020 Pazar

AĞUSTOS AYI OKUMA LİSTEM

Merhaba,

Geçen yazımda "ağustos ayı listesini de 1 ay sonra yazarım" deyip ancak şimdi yazabilmem :)))))))))

Gerçekten o kadar meşgulüm ki kalan zamanlarda sadece oturmak istediğim bir dönemdeyim :)  Cep telefonuyla çektiğim fotoğrafları yükleyemiyorum bloga :( Yine internetten bulduğum görselleri ekliyorum yazıya.

Bu yıl  ağustos ayında özellikle 20 yıl önce ağustos ayında okuduğum kitaplar arasından birkaç tane seçip okudum ve kendimce 17 Ağustos'u da anmak istedim.

İki tanesi akademik toplam 9 kitap okudum ancak akademikleri paylaşmıyorum o sebeple burada 7 tanesini anlattım.

Buyurun bakalım neler okumuşum :)


Bir Kedi, Bir Adam, İki Kadın/ J. TANIZAKI: İlk kez kalemiyle tanıştığım bir yazar Tanizaki. Çokça merak ettiğim bir kalemdi ama bir kitabını daha okuyup hakkındaki kararı öyle vermek istedim. Bu kitabı benim adıma çok ortada bir kitaptı. Şozo, ilk karısı Şinako'dan boşanmış ve Fukuko ile evlenmiştir. Şinako ve Şozo'nun Lili isimli kedileri boşanma sonrasında Şozo ve yeni eşiyle kalmıştır. Zaten Lili'yi çok da sevmeyen Şinako sırf Şozo'dan intikam alıp bir miktar huzursuzluk vermek için kedi Lili'yi istediğine dair bir mektup yazar ve o mektupla birlikte de istediği etkiyi oluşturmuştur :) Bir an düşündüm de Şinako'nun aksine ben kediyi gerçekten ister sonra da yoluma onunla devam ederdim :D Ama kitapla alakası yok ben uslanmaz bir kedi hayranıyım. Yediğim patiler ve çektiğim kaprisler bu fikrimi asla değiştirmedi :)))))  Jaguar Kitap'tan çıkan kitap 100 sayfa. Kedi severlere tavsiye edebilirim çünkü Şozo'nun durumunu sadece onlar anlayabilir :D 

Kızıl/ Stefan ZWEIG: Zweig geç tanıştığım için çok üzgün olduğum ve kalemine hayran olup , kitapları hiç bitmesin istediğim yazarlardan biri. Kitaplarında kadınları bu kadar nokta atışı anlatabilmesine hayranım zira kaç erkek yazar bunu başarabildi? Emin olun sayılıdır... Kadın psikolojisi kadar güzel anlattığı bir diğer öğe de ölüm. Zweig kitaplarında ince ince işlenen ölüm aslında onun yaşam hikayesini bilenler için hiç de şaşırtıcı değil zira kendine biçtiği sonu kitaplarına ilmek ilmek işlediğini düşünüyorum. Bu kitapta da genç bir hekim adayının, okul için gittiği, Viyana'ya adaptasyonda çektiği sıkıntılar yüzünden okulundan vazgeçmek üzereyken aynı apartmanda yaşayan ve  kızıl hastalığına yakalanan bir kızı tedavi etme isteği ile tekrar hekimlik arzusuna duyduğu aşkı hatırlaması anlatılıyor. Bazen kurtarmak istediğiniz hayatlar o kadar doğru seçimler olmayabilir elbette... Sevdiğim bir kitaptı. Zweig ne yazsa çok seviyorum zaten :) İş Bankası Yayınları'ndan çıkan kitap 67 sayfa ve tavsiye listemde. 

George Dandin veya Bir Koca Nasıl Rezil Edilir? / MOLIERE: Moliere'e hayranım :D Kitaplarındaki hicivler ve olay kurgularını o kadar çok seviyorum ki... Bu kitapta ,farklı gelir gruplarından bir kadınla evli olan ve  eşi tarafından kendisine saygı duyulmayan bir adamın hikayesini okuyorsunuz. Bir çırpıda okunup biten ve "haklıyken nasıl haksız duruma düşülür?" dediğiniz bir kitap. Kadın karaktere o kadar ama o kadar sinir oldum ki elime verseler bir kaşık suda boğmak istedim kadını :D Bana neyse :D İş Bankası Yayınları'ndan çıkan kitap 78 sayfa ve tavsiye listemde :) 


Genç Kızlar/Nihal YEĞİNOBALI (Vincent EWING): İlk gençliğime adım bile atmamıştım bu kitabı okuduğumda.  Yıllar yıllar sonra kitabın aslında Nihal YEĞİNOBALI isimli bir Türk kadın yazar tarafından yazıldığını öğrendiğimde inanılmaz şaşırmıştım çünkü yazsa yazsa bir Amerikalı yazar bunu diyeceğiniz bir kitaptı 99'da okuduğum versiyonu. Ciltli ve 70'lerde basılmış olan versiyonunu maalesef kaybettim ama sitede gezinirken geçen yıl tekrar aldım kitabı. Can Yayınları basıyormuş ama tam emin olmamakla birlikte sanki sansürlü gibi geldi bana zira Can baskısında içinde sakıncalı bir kısım yoktu. Sakıncalı dediğim kısımlar gerçi şimdi için ergen tayfanın bile okurken utanmayacağı şeyler. Bakmayın yani sakıncalı dediğime :)))) Sakıncası muhtemelen 70'lerde kaldı. Çünkü vaktiyle "erotik" ögeler barındırdığı için yasaklı kitaplar kategorisine de girmiş olan bu kitabı sırf kendini saklayıp daha rahat yazabilmek adına bir Amerikalı erkek ismi altında yazmış Yeğinobalı... Neyse minik de kitaptan bahsedeyim :D Amerika'da bir sahne sanatları okulunun güzel kızları yeni gelen hocaları Gabriel Samson'a aşık olurlar ve onu ilk kimin kendine aşık edeceğine dair bahse girerler. Çok çok şeker bir kitap olsa da ilk okuduğumdaki tadı alamadım ama bu beklentiyle okumamıştım zira aradan geçen koca 20 yılda bu kız o kadar çok kitap okudu ki okuma alışkanlığım ve beğenilerim haliyle değişti ve daha seçici bir kıvama geldi ancak ona rağmen kitabı okurken sıkılmadım hiç :) Liseli kardeşlerime liseli Dilek'in tavsiyesi olsun bu kitap. Can Yayınları'ndan çıkan kitap 455 sayfa. 


Çocuk Kalbi/ Edmondo De AMICIS: Bu kitabı her okuyuşumda ağlayarak bitiriyorum :( Kitabı ilk olarak annemin kitaplığından alıp okumuştum ve çok eski bir basımıydı şu an okuduğum halamın kitaplığından bana gelen 1981 basımı idi. Kendiminkini kaybettiğim için halam bana bu kitabı yollayınca nasıl sevindim anlatamam. Kitabın  ön kapağında "dünyanın en faydalı çocuk kitabı" yazıyor. Ah nasıl tatlı :) Kitap, baş kahramanı Enriko'nun ağzından anlatılıyor. Günlük şeklinde yazılan kitapta Enriko'nun okulu, arkadaşları ve ailesine dair bir çok şeye şahit olurken eskinin zarafetinin yitip gitmiş olmasına da üzülüyorsunuz... Enriko'nun ailesinin ona olan öğütleri ve bunların dile getiriliş biçimi o kadar tatlı ve zarif ki... Bendeki kitap May Yayınları'ndan ama anneminki Engin Yayıncılık idi sanırım. Yeni baskılarına hiç bakmadım ama açıkçası çevirisini de merak etmiyor değilim. Bendeki kitap 246 sayfa ve çok geçmiş tarih olmasına rağmen tertemiz , dünya tatlısı bir çevirisi var :) Çocuk, büyük herkese tavsiyemdir bu kitap. Hiç değilse çocuk saflığımızı yeniden hatırlamak adına okunabilir... 

Şeker Portakalı// Jose Mauro De VASCONCELOS: Sene 99. Deprem olmuş, bitmiş, aradan 1 ay kadar geçmiş ve biz çadırlar ya da barakalardan yeni yeni evlere çıkıyoruz. Bir sürü kitap okuyorum her gece. Bundan önce "Çocuk Kalbi"ni bitirmişim akabinde Şeker Portakal'ını bitirdim ve yere kapaklanmış ağlıyordum... Telefonda liseden sıra arkadaşım Nezihe var "Dilek ne oldu? Kötü bir şey mi var?" Diyor "yok ya şu iki kitabı okudum da böğğğğğ" diye kulağına kulağına bağırarak ağlıyorum "manyak mısın kızım ya. Kapat o kitapları da dışarı gel hadi sizin kapıda oturalım biraz. Açılırsın. Bak yapma böyle depresyona girersin sonra" diyor. Çıkıyorum. O gün belki açıldım ama yaşadığım sürece bu iki kitabın bana o gün verdiği hüznü unutmam... Zeze,  ailesinin en yaramaz çocuğudur. Yaptığı her yaramazlık ona dayak olarak geri dönse de yapacağından geri kalmaz... Onu tek anlayan kişi ise tüm herkesin korktuğu zengin ve kuvvetli bir adam olan Manuel Valedares namı diğer Portuga'dır... Kitaptaki diyaloglarını defalarca okuyup defalarca aklıma kazımak istedim. Bu kitaptan o kadar çok etkilendim ki 1 ay kadar önce ailemize dahil ettiğimiz kedinin ismini Portuga koydum :) Aslında ben Manuel Valadares koyacaktım da canım Sinem "onu koyma ben söyleyemem" dediği için insaflı olup Portuga koymaya karar verdim. Zaten annem Platon'u bir süre Teflon diye çağırmış kadındır onun da aklında kalmazdı :))))) Tüm zamanların tavsiye listelerinin hepsinde yer alacağına emin olduğum bu kitaba aşığım. Çocuk büyük demeyin okuyun... Can Yayınları'ndan çıkan kitabın bendeki baskısı 1994 yılına ait ve 208 sayfa.

Ateşin Topal Efendisi Hephaistos/ Robert KRUGMANN: Yurt Yayınları'nın mitoloji serisine aşığım. Hayyam, Kızılbaşlar ve Alamut kesinlikle favoriler listemde. Bu minik kitaplar da "herkes için mitoloji" serisinden ve bir solukta okunan kitaplardan. Yazıları puntoları büyük ve resimli kitaplar hani "sıkılır mıyım?" Diye düşünen varsa emin olun okursanız kaybınız olmaz :D Hiç sıkılacağınızı da sanmıyorum hemen okunuyor ve kurguları gerçekten akıcı. Kitap , adından da anlaşılacağı üzere Hephistos'u anlatıyor. Ben severek okudum ve tavsiye listemde kendisi. Ağır kitaplar okurken araya alıp okumayı dengelemek için de bazen okuma konusunda tıkandığınızda o tıkanıklığı çözmek için de ideal kitaplar bu serinin kitapları. 63 sayfa olduklarını da ekleyerek yazımı bitireyim :) 

8 yorum:

  1. Bir yetişkin olarak Şeker Portakalı ve Çocuk Kalbi beni çok etkileyen kitaplardan dır.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel seçimler olmuş :) Şeker Portakalı ve Çocuk Kalbi hariç diğerlerini not aldım:)

    YanıtlaSil
  3. Şeker Portakalı ve Çocuk Kalbini görmek ne güzel, bu iki harika eser dışındakileri not aldım. Liste için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıdaki arkadaşa ve size ortak yanıtım olsun bu. Keşke hepsini not almasanız sevmediklerim de var içlerinde... :)

      Sil
  4. Çok güzel kitaplar seçmişsin. Tanizaki yi merak ettim. Okumadıklarımı hemen Goodreads listeme alıyorum 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muazzam bir edebiyat beklentisi içinde okumazsanız seveceğinizi düşünüyorum :)

      Sil

"Güzel yazı, emeğinize sağlık, benim sitem de şu ben de beklerim, bu bir otomatik yorumdur" tarzı sadece yorum yapmış olmak ve link bırakmak amacıyla yapılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Alakanıza teşekkürler :)