1 Haziran 2016 Çarşamba

MAYIS AYI OKUMA LİSTEM


Geçen ay 9 kitap okumuşum sıcağı sıcağına yazmak istedim. Buarada 52 kitap hedefim vardı 64 kitap okuyarak ilk 5 ayda bu hedefimi yerine getirmişim!!! Alkışlayan eller dert görmesin :))))

Geçen ay doktoraya hazırlık babında 5 kitap okumuşum ama gelin görün ki, başvuru tarihlerinde ben yurtdışında olacağım.... Şans mı? Şanssızlık mı tam tanımlayamayacağım ama özetle bu dönem başvuru yapamayacağım için bu kitapları da boşa mı okumuş oldum? Yooo bayılırım dönem kitaplarına eğer siz de severseniz muhakkak yazının ilerleyen bölümlerini okuyun derim.




Herkes siyasi ve tarihi kitap sevmez o yüzden ben ilk etapta genel kitleye hitap eden kitapları anlatayım :)



Dünyanın İlk Sabahı/ Ömer Turan: Modern şiirin son dönemde okuduğum en ama en iyi temsilcilerinden biriydi Turan... Tesadüfe bakın ki, kitap Gezi Direnişi'ne adanmıştı tam da yıldönümünde ilginç oldu bunu okumak... İçindekilerin hangisinin altını çizeceğimi şaşırdığım bir kitaptı. Şiir sevmeseniz de muhakkak okuyun zaten salt şiirinin çok ötesinde... Yitik Ülke Yayınevi'nden çıkan kitap 86 sayfa.

Mutsuzluk Kılavuzu/ Paul Watzlawick:
 Yazar psikiyatrmış ve bu kitapta klasik kişisel gelişim öğütlerine tersten bakmayı hedeflemiş. Mutluluk için neler yapmamız gerektiğini biliyoruz peki kendimizi nasıl mutsuz ederiz? Cevabı kitapta. Kendimizi nasıl mutsuz ettiğimiz takdire şayan :) Ayrıntı Yayınları'ndan çıkan kitap 110 sayfa.

İyideki Kötü/ Paul Watzlawick : Mutsuzluk Kılavuzu'yla kombinlenip okuyunca tam etkili oluyor :) Genel olarak hayatta kendi önümüze çıkardığımız engellere dair güzel bir kitap. Hazır şu yazıda bahsettiğim gibi bir de kampanya var :) Tıklayın bakın derim :) Ayrıntı Yayınları'ndan çıkan kitap 99 sayfa.

Gönülsüz Köktendinci/ Mohsen Hamid: Amerika'nın en iyi okullarından birinden mezun olan ve yine bir o kadar prestijli bir işyerinde çalışmaya başlayan Pakistanlı gencin rüyasından uyanışına adım adım tanık oluyorsunuz. Anlatım o kadar sade ve çekici ki.. Muhakkak okunası bir kitap. Arkadaşım Özcan'a kocaman teşekkürler bu kitabı bana tavsiye ettiği için. Pegasus Yayınevi'nden çıkan kitap 199 sayfa.



Doktora için okuduğum ama yurtdışı sebebiyle rafa kaldırdığım kitaplarda sıra :)

Davut Dursun'dan 27 Mayıs Darbesi ( Şehir Yayınları-239 sayfa  baskısı yok) ve 12 Eylül Darbesi (Şehir Yayınları 326 sayfa baskısı yok) kitaplarını okudum. Davut Hoca yüksek lisans hocamdı. Çok şekerdir ve çok incedir kendisi. Onu okumayı seviyorum. Dili oldukça yalın ve kendini okutan bir dil. Kitaplarda darbeye neden olan etmenler anlatılmış yazar tarafından ve akabindeki sayfalarda da her taraftan kişilerle röportajlar yapılmış. Bu röportajlar kitabın tarafsızlığını sağlamış. Ben sevdim. Konuyu farklı ağızlardan, fikirlerden okumak isterseniz tavsiyemdir :)




Türk Demokrasi Tarihi /Kemal Karpat : Çerkes olduğundan ve konuya dair çalışmalarından dolayı ayrı bir sempati duyduğum Karpat'ın bu kitabı her Türk vatandaşının başucu kitabı olmalı bence. Türkiye'nin geçirdiği tarihi süreci o kadar ama o kadar güzel anlatmış ki! Kesinlikle tavsiye ederim gerek siyasi gerek iktisadi gerek kültürel her alanda veriler var. Dolu dolu ve inanın konuya yabancıları bile sıkmayacak bir kitap. Timaş Yayınevi'nden çıkan kitap 560 sayfa. Alın, okuyun, okutun..

Türkiye'de Demokratikleşme Süreci ve Anayasa Yapımı ve Yargısı/ Ergun Özbudun: Adı ne kadar korkutucu değil mi? İnanın hiç "hukukçu elinden çıkmış" o karışık kitaplara benzemiyor. Güzel ve sade bir anlatımla Türk Anayasalarına bir bakış atmak isterseniz tavsiyemdir. Bir de şu sivil anayasa tartışmalarına dair geçen süreci ve fikir edinmeyi isterseniz okuyunuz :) Bilgi Üniversitesi Yayınları'ndan çıkan kitap 214 sayfa.

Türkiye'de SAnayasalar ve Siyaset/Mustafa Erdoğan: Mustafa Erdoğan'ın bir kitabını daha okumuştum daha evvel. Bu da onun gibi sade bir dille yazılan, aydınlatıcı bir kitap. Bir üstte anlattığım kitapla konuları benzer ama Erdoğan daha geniş kapsamlı almış darbeler, önceleri, Türk siyasi hayatının o dönemki durumu 82 Anayasası'nın detaylı incelemesi. Ve inanın bir hukukçu yazmış denmeyen bir kitap da bu.. Çok güzel, dolu, bilgilendirici ve anlatımı yormuyor. Liberte Yayınları'ndan çıkan kitap 271 sayfa.

Hello Zülal bu ay 2104 sayfa kitap okumuşum :) Kendisi çok şekerdir adına tıklayıp , bloguna bakınız :)

Not Filan: Bir müddet yorum almıyorum yoğunluktan. Aslına bakarsanız siz de denemelisiniz inanılmaz rahat böyle yazmak vallahi tekrar yorumlu hale dönesim yok :)))) 

Son 5-6 gecedir tesadüfen denk geldiğim şu Türküye bir takıldım bir takıldım anlatamam.. Tanıdık Ali'ler üstüne alınmasın şu söyleyeceğime ama keşke Ali adında sevdiceğim olaymış ona söylerdim hep "aman Ali'm canım Ali'm" :) Ama benim hiç Ali diye sevdiceğim olmadığı gibi en az 6 harften oluşan isimleri takmışım (şey işim yoktu da saydım :)))) Çok güzel değil mi ama? Baba yadigarım bu Türkü ancak bu kadar güzel söylenebilirdi.. Dilerim seversiniz..