6 Ocak 2015 Salı

MAĞDUR ETME MAĞDUR DA OLMA!

Malumunuzdur, oluşu günden komik bir memleket bizimkisi..
Yani bazen düşünüyorum da yurtdışından izleyen biri bizim ülkeyi sitcom filan sanıyor mudur diye düşünüyorum ya ne bileyim yer yer film noir bir havamız da yok değil hani de... Ay bilemedim misal ben bir İngiliz olsam bu ülkeye baksam içlenir ağlardım, Fransız olsam kibirlenir dalga geçerdim bu acziyetle, Amerikalı olsam film yapıp şu halimizle tüm ödülleri toplardım İtalyan olsam matrak yapar ve Rus olsam da ölü balık bakışlarımla şu ülkeyi kınım kınım kınardım. Hmm ne? Yok anam ne politik yazısı ay milyonlar var onu yazan hele ki bu aciz kıza mı kalsın onu yapmak? Yok bacım benim derdim kadınlarla. Yani kadından dert olur mu bilmem de kadın dediğin kadar şu ülkede tepki çeken başka bir tür var mı acaba? Yok aslında dünyaya bakıldığında dünyada kadına yapılan eziyet yer yer öküze yapılmıyor tapılışından mütevellit...

Hayır bir dünya düşünün kocasına verilen UZAKLAŞTIRMA EMRİne rağmen yaldır yaldır bıçak ve kurşun darbeleriyle yardır allah yardır öldürülen kadınlar var. Kimisi de sevgiden yani sevdiğinden öldürülüyor yanlış kişiyi sevdin töre kabul etmez.. Bak hele mantığa bak mantığa.. Ya da erkek doğuramadı diye hatta erkek doğmadı diye ölenleri söyleyemiyorum dilim varmıyor.. İçim almıyor. Şu noktada bir de tüm bu çarpıklığa ağız dolusu "OHA" diyorsun da adın PİS FEMİNİSTe çıkıyor ya hay pabucumun ideoloji mantarları evet yani işlenen bir insanlık suçunu gani gani kınayınca siz feminis abla oluyorsunuz ve dahi evlenmez tabi kimse seninle sivri dillisine kadar varıyor olay he babam he hatta ben bir Fourier bir Wolf'um bu akımı da ben buldum sonra da soydum başucuma koydum.. Pehhhhhhhhh.. 

Bir kadın olarak kendisine yakıştırılan "Feminist"yaftasını küfür addeden ve "ay ne alakası var beni onlarla niye kıyaslıyorsun" diyerek 3. 4. tür yapan (onları yani feministleri) hemcinslerime de diyorum ki korkmayın feminizm pardon insanlık bulaşıcı değil!!! Bir kadına yapılan şiddeti kınamayan bir de destek vermesi beklenen kadınlar var ya olmaz abi olmaz öyle bir dünya yok yani varsa da YAZIKLAR OLSUN diyesim geliyor dilimin ucuna... Bir kadını istismar edin sonra da ses çıkarmadan huşu içinde çoluk çocuğa karışıp üstüne bir de gülizarda yaşatıyormuşsunuz gibi ses etmemesini bekleyin. Olur babam olur..

Yazıyı esas yazış amacım aslında Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının açtığı bir hattı yani 183'ü sizlere duyurmak bilenlere de tekrar anımsatmaktı. Bu hat şiddet gören, istismara uğrayan kadın, engelli, yaşlı, çocuk ve hatta evsizler için açıldı. Yani konunuzun kadın odaklı olmasına gerek yok. Şu soğuk günlerde gördüğünüz bir evsizi ya da dilendirilen bir çocuğu ya da cidden acziyet hali mevzu bahis olan bir hastayı da hatta bildirebilirsiniz. Ben ne kadar çok yayılırsa o kadar iyi olacağı inancındayım.....


8 yorum:

  1. Çok haklısın. Dünyanın değil Türkiye'nin çivisi çıktı. Hele başka ülke vatandaşlarının gözünden yorumlamışsın ya, bayıldım. Iyi hatırlatma oldu benim için. Çok teşekkür ederim Dilek'çim ::)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim İnci'm duyarlılığın için :)

      Sil
  2. Bunca çözümsüzlüğün içinde bir çözüm arayışındayız maalesef.Sussam gönül razı değil, söylesem tesiri yok misali bazı şeyleri asla değiştiremiyor olsak da az da olsa birşeyler yapmak gerek.Biz her ne kadar o güzel günleri bu ülkede göremeyecek olsak da, herşey için bir gün düzelir umuduyla yaşamaya devam ediyoruz ne yazık ki!!! Çok feminist bir yazı olmuş ayrıca söylemeden geçmeyeyim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feminist değil yahu insani olmalıydı zira bir erkeğe de yapılsa bu muamele aynı oktavdan çıkardı sesim :(

      Sil
    2. İronik yaklaşayım dedim ama olmadı:) Gerçi herşeye feminizm yaftası yapıştırıp gerçekleri görmezden gelen bu hastalıklı zihniyetten, laf iteleme sureti ile cümle içerisinden anlam çıkarmalarını beklemek de tam benlik (hayalperest) bir yaklaşım oldu.^^

      Sil
    3. İronik yaklaşımı algıladım da o cümle içerisinden anlam çıkarma engelli zihniyet ben miyim onu anlamadım?

      Sil
  3. Asla, olur mu öyle şey.Sözüm herşeye anlamadan dinlemeden feminist yaftası yapıştırıp asıl anlatılmak isteneni görmeyenlere.Ben kendimi eleştirdim aksine çünkü böyle bir konuda ve özellikle de senin gibi konuyu tüm açıklığıyla anlattığı halde o insanlar tarafından anlaşılamazken, benim ironi yapıp onlardan bunu beklemem yanlış oldu.
    Ayrıca çok beğendiğim ve tek bir eleştirilecek noktası olmadığını düşündüğüm bu yazı için bu kadar yanlış anlaşıldığım-anlattığım için kendimi çok üzgünüm.Yazdıklarımın hiçbiri sana bir eleştiri olmadığı gibi aksine böyle bir konuyu dile getirdiğin ve hassasiyetin için şahsım adına teşekkür ederim!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Sanıyorum arka arkaya okumaktan mütevellit bu çıkarımı yaptım sen kusuruma bakma ve çok teşekkür ederim :)

      Sil

"Güzel yazı, emeğinize sağlık, benim sitem de şu ben de beklerim, bu bir otomatik yorumdur" tarzı sadece yorum yapmış olmak ve link bırakmak amacıyla yapılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Alakanıza teşekkürler :)