27 Ağustos 2020 Perşembe

NİSAN AYI OKUMA LİSTEM


Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba :) 
Rötarlı bir şekilde okuma listelerimi yazmaya devam edeceğim. Ne vakit buraya yazı yazmaya yeltensem o kadar alakasız şeyler oluyor ki şaşıyorum. En son 1 ay önce araya bir de ameliyat girince ancak yazmaya fırsat buldum :) 


Nisanda 10 kitap var ancak son dönemde iyice adet edindiğim üzere kısa kısa geçeceğim her kitabı . Fotoğraf çekmeye hiç vaktim olmadı o sebeple internetten bulduğum  fıstık gibi bir okuma köşesi koyacağım yine :)

Yeni takipçilere de bir not : ben uzun uzun kitap analizleri yapmıyorum zira okunduğuna pek inanmadığım gibi yarım sayfalık özet ve kitaba dair ipucu içeren yazıları ben de okumayı pek sevmiyorum :)




Hırçın Kız/ Shakespeare: Baptista isimli zengin bir adamın evlilik çağında 2 adet kızı vardır. Küçük kızı Bianca ne kadar munis ve saygılıysa büyük kızı Katherina da o kadar asi ve kabadır. Bianca ile evlenmek isteyenlere Baptista bir şart koşar: Katherina'nın evlenmesini sağlayan Bianca ile evlenebilir... Shakespeare benim en sevdiğim yazarlardan biri olmasına rağmen Hırçın Kız"ı maalesef sevemedim :( Timaş Yayınları'nın hem "Kral Lear" hem de "Hırçın Kız" kitplarını içeren baskısını okudum artık çeviriden mi yoksa kitabın kendisi mi böyle bilemiyorum bana tat vermedi. Kitap 326 sayfa ancak ben Kral Lear'ı zaten okuduğum için tekrar okumadım. Hırçın Kız ise 139 sayfalık bir bölümü kapsıyor. 



Da Vinci Şİfresi/ Dan BROWN: Brown'la bu kadar geç tanışmamalıydım zira bu kitabı çok beğendim. Yetenekli ve sanat çevrelerinde çok ünlü bir uzman olan Robert Langdon Paris'e gider bu gezide bir müze müdürü ile buluşacaktır ancak kendisini hiç ummadığı bir şekilde bir cinayetin zanlısı olarak bulacaktır ve yetenekli, genç polis memuru Sophie Neveu ile bu soruşturma esnasında yolları kesişecek akabinde de  ikili bu cinayeti çözmeye çalışacaklardır. Olayın Fransa ve müze içermesi benim için yeterince iyi bir arka fon oluşturuyor :) Üstüne bir de fıstık gibi (bu laf niye dilime bu kadar takıldı bilmiyorum :) bir polisiye kurgu olunca kitaba ve yazara gerçekten hayran oldum şimdi gözüm diğer kitaplarında. Bu kitabı okurken sadece bir polisiye okumuyorsunuz içinde sanatla ilgili bilgilerden tutun da tarihe dair de bilgiler ediniyorsunuz benim için biçilmiş kaftandı özetle. Altın Kitaplar'dan çıkan roman 495 sayfa ve nisan ayında en sevdiğim  kitaplardan biri olduğu için de kesinlikle tavsiye listemde :) 



Midak Sokağı/ Necip MAHFUZ: Mahfuz sevgimi düzenli okurlarım ve yakın arkadaş çevrem çok iyi bilirler. Kalemiyle tanışmam "Aşk Zamanı" ile olmuş ve uzun zaman en sevdiğim Mahfuz kitabı olarak liste başı kalmıştı taaaa kiiii ben "Midak Sokağı"na taşınana dek. "Midak Sokağı" şuana dek en sevdiğim ve okurken en keyif aldığım Mahfuz kitabı oldu diyebilirim. Okurken farkettim ki şu ana dek okuduğum en cesur Mahfuz romanıydı da aynı zamanda. Midak Sokağı'nda yaşayan çeşitli ailelerin öykülerine eşlik ediyorsunuz ve okurken 314 sayfa nasıl aktı gitti bir türlü anlamıyorsunuz bence daha uzun olmalıydı bu kitap zira tadı o kadar damağımda kaldı ki... Ben bu kitabı herhangi bir yayınevinden okumadım annem biz küçükken Sabah Gazetesi'nden kupon biriktirerek Nobel'li kitaplar içeren bir seri almıştı bize iyi ki almışsın anne dedim kapağı kapatınca çünkü çeviri nefisti hem de hiç ummadığım kadar nefisti. Bu kitap Kırmızı Kedi Kitap'tan çıkıyor şu an ve kesinlikle tavsiye listemde : )



Poirot Araştırıyor/ Agatha CHRISTIE: Agatha bacım en kötü okuma krizlerimin bir numaralı kurtarıcılarından :) Ne vakit onun kitaplarını elime alsam sular seller gibi aktığı için mutlu mesut bir Dilek oluyorum ve tutukluk içeren okuma saatlerimden kurtuluyorum. Bu kitapta 11 adet hikaye vardı ama yazarın kariyerinin başlarında yazıldığından mıdır bilmem orta karar hikayelerdi bu sebeple ısrar kıyamet tavsiye edebileceğim Agatha kitaplarından değildi. Ben sevdim mi? Çok sevmedim ama kötü de bulmadım diyebilirim :) Altın Kitaplar'dan çıkan kitap 208 sayfa.  Yazara başlangıç kitabı olarak bunu seçmenizi tavsiye etmediğimi de belirteyim :) 




Konovalov/ Maksim GORKİ: Bu kitapta Konovalov isimli bir işçinin hikayesine eşlik ediyoruz. Kendisi aslında bir nevi  işçi kesiminin de bir temsilcisi. Bir anlatıcı ve bir fırında çalışırken tanıştığı Konovalov isimli işçiyi anlatışını okuyoruz kitapta. Kitabın konusu, Rus Edebiyatı sevmeyenlere sıradan belki de sıkıcı gelebilir ancak yüklenen semboller ve karakterlerin temsil ettikleri aslında bu küçücük kitabı çok derin kılmaya yetiyor. Kitapta çok sevdiğim 2 alıntı var onları paylaşmak isterim ,



İlki arka kapak yazısında da bulunan bir alıntı 



"Yalan olduğunu bilsen dahi inanacaksın insanoğluna, yani dinleyeceksin onu, niçin yalan söylediğini anlamaya çalışacaksın. Bazen yalan , insanın özünü doğrulardan daha çok açığa vurur..."



"Ayrılırken ikimiz de gene bir daha karşılaşacağımıza inanıyorduk. Karşılaşmayacakmışız..."



Rus Edebiyatı severlere özellikle tavsiyemdir Nora Kitap'tan çıkan roman 86 sayfa.




 




Yıldırım Sesli Manasçı-Asker Çocuğu-Beyaz Yağmur/ Cengiz AYTMATOV: Aytmatov'un  üç hikayesini barındırıyor bu kitap. Ben normalde Aytmatov'u çok severim şu ana dek okuduklarım arasında "Yüz Yüze" de benim favori Aytmatov kitabımdır ancak bu kitabı okurken hikayelerin kısalığından mı bilmiyorum diğer kitaplarından aldığım tadı alamadım. Kitap elbette kötü değildi ancak "Cemile" ya da "Yüz Yüze" kadar etkisinde kalmadım . Yine de Aytmatov her zaman tavsiye listemdeki yazarlardan elbette :) Ötüken Neşriyat'tan çıkan kitap 60 sayfa.



Peter SCHLEMIHL/ Adelbert Von CHAMISSO: Yazıldığı dönemin çok çok ötesinde harika bir fantastik hikaye Peter Schlemihl'inki. Kendisi ,gölgesini şeytana satar ve bu alışverişin akabinde çevresi tarafından dışlanır. İşte bu öykü o kadar güzel işlenmiş ki gerçekten hayran kalıyorsunuz. Ezr Yayıncılık daha önce hiç duymadığım bir yayıneviydi hala var mı onu bile bilmiyorum ve kitabın çevirmeninin de kim olduğu bilgisi kitapta yok bu sebeple meraktayım zira bazı kaynaklarda Türkçeye Sabahattin ALİ'nin çevirisiyle kazandırıldığı geçiyor. Keşke kitabı kimin çevirdiğini bilsem zira tam da Ali'ye yakışır bir hikaye bence de :) 112 sayfalık  bu kitap tavsiye listemde :) 



Çernobil 01.23.40/ Andrew LEATHERBARROW: Çernobil'in dizisi yayına girdikten sonra hemen izledim ama kesmemiş olacak ki bir de zorla anneme izletmek suretiyle 2. kez de izledim. Siz benim gibi yapmayın çünkü izlerken böyle bir felakete adım adım nasıl da göz göre göre gidildiğini defalarca izleyip de sinirlenmemek elde değil. Ben hem sinirlenip hem de çok ağladım izlerken. Bu kitabı da 2. izleyişimden sonra okudum. 3 kişi okuduk ve üçümüz de kitabı sevdik. Kitapta Çernobil'e dair bilgiler yer alıyor. Bir roman  değil gerçek bilgilerin yer aldığı bir kitap. Kitabın yazarı diziye de minik bir danışmanlık yapmış. Ben severek okudum konuya ilgi duyanlara tavsiyemdir. İndigo Yayınevi'nden çıkan kitap 284 sayfa ancak 224. sayfadan sonrası kaynakça ve fotoğraflara ayrılmış. 



İki Güzel Günahkar/ Ahmet RASİM: Kitapta 2 kadın portresi var Bedia ve Eleni. Bu iki kadın üzerinden anlatılan aşk hikayelerini okuyoruz. Bedia bence tam bir şeytan kadındı Nazım'ı aptala çevirirken kendini de yakışını sittin sene unutamam :) Kitabı okurken Rasim'in "Kamelyalı Kadın" isimli kitabın çevirisini de yaptığını okudum böyle minik bilgileri de seviyorum :) Ben Türk Klasiklerini okumaya bayıldığım için bu kitabı da  sevdim. Kırmızı Kedi Yayınevi'nden çıkan roman 94 sayfa. 



Gümüş El/ Howard PYLE: Bir orta çağ intikam hikayesi diyebilirim bu kitap için sanırım. Gümüş El aslında bir çocuk kitabı, İş Bankası Gençlik Klasikleri Serisinden çıkan 84 sayfalık bir kitap. Ben çocuk ve gençlik kitapları okumayı sevdiğim için nisan listeme aldım. Babasının düşmanları tarafından kaçırılan Otto'nun hikayesi var kitapta. Genel olarak bir gençlik kitabı olduğu için hikaye benim adıma çok akıcı değildi ancak hikayenin sonu beni çok üzdü .




Buraya da eski ama çok sevdiğim bir Cheryl Cole şarkısı bırakıyorum. Yine sandıktan çıkardım başa sarıp dinliyorum bazı şarkılar bazı durumlarda şahane fon müziği oluyor sanırım :) Okuyan herkese sevgiler :) 







2 yorum:

  1. Kitapların hepsini not aldım. Kısa kısa anlatmanızı da çok sevdim. Teşekkürler iyi okumalar dilerim (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsini not almasaydınız hepsini tavsiye edecek kadar sevmedim çünkü :)

      Sil

"Güzel yazı, emeğinize sağlık, benim sitem de şu ben de beklerim, bu bir otomatik yorumdur" tarzı sadece yorum yapmış olmak ve link bırakmak amacıyla yapılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Alakanıza teşekkürler :)