16 Nisan 2016 Cumartesi

MART AYI OKUMA LİSTEM





Mart ayında 23 kitap okumuşum. Aslında 25e tamamlamak istesem de :))) Bak bakalım sana hitap eden bir kitap var mı?




Geçen ay Yds vardı ben de girdim ancak hiç hazırlığım olmadığı için İngilizce kitap okuyayım bari dedim. Doctor Who okumak yanlış fikirmiş :))) Çocuk kitabı diye satılan İngilizce 12li serisi cidden yeni kelimeler kattı lugatıma ama hiçbiri sınavda çıkmadı :))))))

11 Doktor 11 Öykü/ İthaki Yayınları: Bu kitap Doctor Who severlere kesinlikle önerimdir. 11 doktor için 11 ayrı öykü mevcut. Her birini okurken doktorlara yol arkadaşlığı yapmış oluyorsunuz. Özellikle son 4 doktora aşina olduğum için gözümde canlandılar okurken :) İthaki Yayınları'ndan çıkan 503 sayfalık bu kitap Doctor Who sevmeseniz de kitap bilim kurgu severlere önerimdir.

Doctor Who 12 Doctors 12 Stories: Yukarıdaki kitabın ayrı ayrı minik ve 1 öykü fazla hali bir de tabi İngilizcesiydi bu seri. Penguin Yayınları'ndan çıkan kitaplar 60-90 sayfa arasıydı ve hepsi toplam 877 sayfa ve cidden iyi bir düzeyde İngilizce bilgisi gerektiriyor anlamak için. Ben özellikle hem Türkçe hem İngilizcesini okudum kendimi ölçtüm size de tavsiye ederim eğer bilim kurgu severseniz bu yolla dilinizi de geliştirebilir ya da test edebilirsiniz :)


Simyacı/Paulo Coelho: Hayatta bulunduğu noktayı ve olmak istediği noktayı tartıp, hayallerinin peşinden gitmeye karar veren bir gencin bu yolda yaşadıklarını anlatan harika bir kitap... Teee fi tarihinde geçiyor onu da ekleyeyim. Hemen alın Arap çöllerinden Endülüs'e gezinin sayfalar arasında derim... Tesadüflerle ilgili fikirlerinizi değiştirebilir bu kitap belki...

Orta 2 ya da 3teydim bir kere okumuştum ve bana rehber olmuştu bu kitap. Şimdi yeniden okudum ve aynı şekilde iyi geldi bana.. Bazı kitapların misyonları var şu hayatta kesinlikle eminim artık.. Tam bu kitabı bitirdiğimde çok tesadüfi şekilde bir defterimin arasında orta okulda karaladığım bir kağıdı buldum "Salem Kralı" yazıyordu.. Ne tuhaf şey hayat.. Ne garip şey rastlantılar :) Can Yayınları'ndan çıkan kitap 183 sayfa.

Göçebe/Knut Hamsun: Orman işçisi bir adamın hayatına eşlik ediyorsunuz bu kitabı okurken. Nasıl desem aksiyonsuz aksiyon diye tarif edebilirim bu kitabı :))) Okurken Norveç Ormanlarına gidip geldim adeta bu kitabın sayfalarından huzur vardı.. Usul usul hikayesini anlatıp, kendini okutan kitapları severseniz şiddetle tavsiyemdir. Buarada 3 kitabın birleştirilmiş hali bendeki Cem Yayınevi'nden çıkan kitap 448 sayfa.

Kuyucaklı Yusuf/Sabahattin Ali: Anne babasının eşkiyalarca öldürülüşüne tanıklık eden Yusuf ve olayı tetkike gelen kaymakamın hayat yollarının kesişmesinin hikayesini anlatmış yazar Kuyucaklı Yusuf'ta. Eh tek söze hacet yok Sabahattin Ali aşkım malum.. Yapı Kredi Yayınları'ndan çıkan kitap 222 sayfa ve 100 Temel Eser arasında. Okuyunuz...

Benim Hüzünlü Orospularım/ Gabriel Garcia Marquez: Hayatı boyunca bir parayla cinsel ilişkiye girmiş 90 yaşındaki bir gazeteci kendisine 90 yaş hediyesi olarak bir gece armağan etmek ister ve.... Kitapta bir de Ankara Kedisi var ama onun da hikayesi en az kitabın ismi kadar hüzünlü.. Marquez'i muhakkak okumalısınız derim. Kalemi farklı ve kuvvetli yazarlardan biri.. Hamsun gibi usul usul okuttu kendini bana.. Can Yayınevi'nden çıkan kitap 94 sayfa.


 


Rebecca/Daphne Du Maurier : Eşinin ölümünden sonra çıktığı tatilde Rebecca'yla tanışan zengin bay Winters'ın 2. evliliği ve bu evlilikte geçmişten yakasını kurtaramama hikayesi. Çok ilginç ve ummadığım şekilde biten bir sonu vardı. Buarada bu kitap da İngilizce upper yani en üst seviyeydi. Dil öğrenenlere tavsiyem. Benim adıma Türkçe okumak kadar kolaydı bunu okumak yani upper mı yoksa cidden süper mi konuşuyorum anlamadım ( ne be tabi süperim :))) Heinemann Yayınları'ndan çıkan kitap 143 sayfa ama Türkçesi daha fazla idi diye anımsıyorum. Ben kitabı sevdim.

The Well-Dressed Woman's Do's&Dont's/ Elise Vallee: Bu kitabı geçen ay Babil'den aldım. 3 buçuk lira gibi komik bir fiyatı vardı. O alışverişi de fırsat bulursam yazacağım. Savaş sonrası İngiliz kadınlarına moda ile ilgili tavsiyeler veren müthiş bir kitap bayıldım okurken :)))) Aslında söyledikleri üç aşağı beş yukarı günümüzde de geçerli , temel parçaları kaliteli alın sezonluk moda olan şeyleri daha uyguna alın vs. Hele bir makyaj tavsiyeleri bölümü var okurken sürekli gülümsedim. Benim gibi nostalji severseniz tavsiyemdir. Fakat bu kitap da İngilizce :)) Dili bence kolaydı ama belli bir bilgi gerektiriyor onu da ekleyeyim. Temel İngilizceden fazlası lazım yani upper olmanız gerekli. Ebury Press'in bu kitabı 54 sayfa.





Entelektüel/Edward Said: Said entelektüeli tanımlamış bu kitapta. Daha önce okumuştum 5 yıl kadar oluyor. Ama günümüzde çokça tartışıldığı için yeniden okudum. Bakış açısı geliştirmek isteyenler okuyabilir. Ayrıntı Yayınları'ndan çıkan kitap 118 sayfa.

Erkek Kadından Ne Bekler? / Hamdi Kalyoncu: Kitapyurdu'ndan 5 lira kampanyası ile edindiğim yer yer mantıklı bulmakla birlikte aslen kendini tekrar ettiğini düşündüğüm bir kitap. Tavsiye eder miyim? Daha iyisi varsa onu okuyun derim bunda özetle "erinize yumuşak başlı olun" diyor.. O da bir yerde sabır işi yahu :))) Yediveren Yayınlarından çıkan kitap 288 sayfa.

Hayatını Değiştir/ Mert Çuhadaroğlu: Genel olarak kişisel gelişim kitaplarını yeterli bulmuyorum hepsi klişe geliyor. Bu da beni şaşırtmadı. Ne bileyim lisede kotamı doldurduysam :)) Kitabın içinde çeşitli alıştırmalar var onları sevdim. Ama hayatımı değiştirmeme yardımcı olur mu bu kitap? Benim değil ama belki de sizin aradığınız bu kitaptır :) Yitik Ülke Yayınları'ndan çıkan kitap 247 sayfa.

Kızılbaşlar/ Ali İsa Nicat: Şah İsmail'in çocukluğundan yaşlılığına kadar olan hayatını ve nasıl Şah İsmail olduğunu anlatan Osmanlı'dan değil de karşı taraftan baktıran bir hikaye. Hikayeye Kızılbaşlar'ın eşlik etmesi de ayrı bir hoşluk vermiş ama en vurucu yanı Çaldıran'ı anlattığı sayfalardı adeta orada savaşıyorsunuz yeniçeriler ve kızılbaşlarla.. Oldukça vurucuydu o kısım benim adıma. Eğer Şah İsmail'in hikayesini okuyup bir de karşıt bakış geliştirmek isterseniz tavsiye ederim. Ben Yurt Yayınları'ndan çıkan mitoloji serisinin aşığı olarak bunu da sevdim. Yurt Yayınları'ndan çıkan bu kitap 317 sayfa.

Bir müddet yorum alamıyorum yazılarıma (yoğunluğumdan ve geri dönemeyeceğimden mütevellit) ama en kısa zamanda yeniden görüşeceğiz :)