18 Aralık 2014 Perşembe

KASIM AYI KİTAPLARIM

Bir kısmınız bilir  5. Sınıfların İngilizcecisiyim :D
Veee çok severim kendilerini ama gelin görün ki haftada (18 saat ki bu 2.5 güne tekabül etmekte)sürekli olarak değişken dedikoduların döndüğü bir öğretmenler odasında oturmak zaman zaman sabır zorlayıcı olabiliyor... Ben de kendimce önlem aldım ve veli görüşme odasında kitap okumaya başladım. Hay aklımla bin yaşayayım tam 6 kitap bitirdim kasım ayında :D Yanlış anlaşılmasın mesai arkadaşlarımın %80ine bayılıyorum ama ne bileyim işte konular hani şu ister istemez kulak misafiri olduğun ve yorum yapmak durumunda kalabileceğin türde bazı konular aman ne bileyim ya sıkıldım kitap okudum oh ettim iyi ettim. Bu yazıda sizlere kasım ayında bitirdiğim kitaplardan bahsetmek istedim. En sevmediğimden en beğendiğime giden bir sıralama olsun istedim.




En sevmediğim kitap John GREEN'in İlk Aşk'ıydı kuşkusuz.. Allahım ben bir de bu kitaba dünyanın parasını ödedim.. Cidden hakkında yorum bile yapamadığım bir kitap.. Saçma sapan hali hazırda bir konusu bile yok diyebileceğim günümüz popülist kültürü salon filmlerinin henüz filme alınmamış kitap versiyonu.. Konusu şudur diyemiyorum bile ama kısaca bir gencin aşksal hezeyanlarını yine bir o kadar hezeyanlı bir dilde anlatan bir kitap. Aşırı özelliksiz... Özetle görürseni KAÇIN. Tabi cidden "okuduğum kitap bana bir şey katsın" diyenlerdenseniz. 


İkinci kitap Jojo MOYES'in Paris'ta Balayı isimli kitabı. Bu kitap aslında bu sıraya inmesini iki kısma ayrılmasına borçlu. Kitaptaki kısımlardan biri günümüzde diğeri ise geçmiş zaman Paris'inde geçiyor ve bence geçmişte olan bölümü kitabın tamamına yansıtsaydı yazar tam not alabilirdi. Kitap biri geçmiş yıllarda yaşamış diğeri ise günümüzde yaşayan iki evli çiftin yollarının Paris'te kesişmesinden bahsediyor.. Tabi Jonh GREEN'in kitabından sonra bu kitap 4-5 beden iyiydi diyebilirim. Ama okuduğum diğer kitaplar da buna taş çıkarırdı bence :) 

Sıradaki kitap Sinan YAĞMUR'un Aşkın Gözyaşları isimli kitabıydı. Bu kitabı vakitsizlikten (Siyaset Bilimi üzerine yazılan bir tezden) mütevellit bir yıla yayarak okudum. Ama sevdim bu kitabı hem de pek sevdim.. Konusu Veysel KARANİ'nin aşk yolunda allaha ulaşmak için çıktığı yolda yaşadıkları olan bu kitapta bir kaç replik de vardır ki hayat boyu aklımdan çıkmayacak... Peki ona rağmen niye bu sırada derseniz cidden diğer kitaplarım çok iyiydi..


Sıralamada 4. sırayı Roy LEWIS'in Babamız isimli kitabına verdim. Bu kitap diğer iki kitapla aynı zamanda okumamış olsaydım bence birinci sırada yer alırdı. Resmen fi tarihinde yazılmış bir kitap ki aralarında benden yaşlı tek kitap bu :D Kitap Yurt Yayınlarının Mitoloji Serisindeydi. Bayıla bayıla okudum hem güldüm hem de "aa evet ya doğru" dedim. Konu olarak ilk insanı anlatan bu kitap insanın günümüze evrilişinde atlattığı badireleri o kadar güzel anlatmış ki kesinlikle tavsiye ederim! :D

Sondan bir önceki kitap ise İzzeddin ÇALIŞLAR'ın Büyük Roman isimli kitabı. Bu kitabı iki üç hafta önce Migros'tan sadece 5 liraya aldım. Bu kalitede bir kitap kaza eseri düşmüş olmalı 5 liralık o standa.. Zira beraberinde aldığım diğer kitaplardan şu ana dek okuduğum ikisi hüsrandı :( Bu romanda yazar bize Osmanlı İmparatorluğu ve Cumhuriyetin erken dönemlerinde yaşayan saraylı bir halayıkın maceralarını güldüresiye komik bir şekilde anlatmış. Bir de o kurgu ah o kurgu... Ben okurken kahramanların sürprizlerle dolu olmasına BAYILDIM!! Halime'ler, Halim'ler, Kardinaller, Cüce Hizmetçi.. Daha kim gelecek bu kitaba diyorum bir bakıyorum İsmet İNÖNÜ de burada :D Okuyun tek kelimeyle okuyun o kadar eğlenceli ki 2 saatte biter :) 

Veeee son kitap!! Bu listenin göz bebeği ve "şu ana dek nasıl okumadım ben!!!"diyerek kendime serzenişlere gark eden kitabım, "Canım Aliye Ruhum Filiz" tabi ki Sabahattin ALİ varken bu listedeki diğer kitapları nasıl bir numaraya alabilirdim siz söyleyin? Bu kitap Sabahattin ALİ'nin romanlardan çok çok öteydi benim için. Okuduğum ilk anlarda "yahu ne saçma adam nişanlısına mektup yazmış işte ne diye basmışlar bunu be öff" derken Filiz ALİ eşi oluyor birden Sabahattin ALİ'nin ve akabinde ruhuna Filiz'ine yazdığı mektuplar geliyor ki "Ah ulan kader benim de babamın da bir şiir kitabı var ama  bana bir ufak mektup yazmadı ya yazaydı ya n'olurdu ha n'olurdu?" diye sorguladım epeyce.. Ve kitap bittiğinde ben ağlaya ağlaya anneme "Anne bunu nasıl yaparlar? Filiz'i nasıl babasız bırakırlar?" diye soruyordum.. Ah Filiz ah.. Filiz nezdinden tüm babasız kalan çocuklara bir parça buruktu içim kitap bittiğinde.. 

Benim kitap kritiğim bu şekilde. Siz neler okuyorsunuz? Var mı tavsiye edebileceğiniz kitaplar bana? Buarada her yazımın sonunda bir video paylaşıyorum ve bu yazımın sonunda yazıyla hiç alakası olmayan ama şu sıralar tarafımdan bit pazarına epeyce nur yağdığından sizlere Big In Japan'la veda edeyim dedim :) Eskiye rağbet derken eskiler alınmasın benim mevzu bahis ettiğim geçmiş yani :)

İyi dinlemeler ve iyi okumalar. Yorum bırakanları en çok seviyorum!!!!! :D





4 yorum:

  1. Kitap okumakla çok çok iyi etmişsin. Ben de bir ara beşinci sınıflara ingilizce öğretmenliği yapıyordum ve o öğretmenler odası muhabbetlerini iyi bilirim, o yüzden seni anlamakla kalmıyor hak da veriyorum. Ayrıca bu şarkıya da bayılırım, iyi seçim yapmışsın. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Halden anlayanlara yazmak da ayrı güzel :) Teşekkür ederim sevgiler benden de :)

      Sil
  2. Ne kadar iyi yapmışsın. Keşke benim de kitap okuayabilecek vaktim olsaydı. Bütün gün çalıştıktan sonra akşamlarımı da blogumla geçiriyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda çok şanslıyım öğle arası 40 dakikam var okumak için akşam da eve gelince devam edebiliyorum :)

      Sil

"Güzel yazı, emeğinize sağlık, benim sitem de şu ben de beklerim, bu bir otomatik yorumdur" tarzı sadece yorum yapmış olmak ve link bırakmak amacıyla yapılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Alakanıza teşekkürler :)