18 Haziran 2017 Pazar

SOSYAL MEDYANIN BABALAR GÜNÜ ŞOVMENLERİ

Normalde anneler günü, babalar günü, doğum günü gibi kavramların benim adıma bir anlam ifade etmediğini söyleyerek başlayayım. Bugün bir farkı vardı sanırım taze acımın da getirdiği prosedür gereği az daha hassas az daha kırılgan ve benim örneğimde az daha sinirli olabiliyor insan. Bugün epey temizlik yaptım birilerini silmek hiç bu kadar keyif vermemişti yalan yok.

Gündem olan şeylerin paylaşılması beni hiç rahatsız etmiyor örneğin bir kaza, toplu ölüm ya da herhangi bir ulusal başarı olduğu zaman paylaşım yapılması neyse babalar günü paylaşımları da bence o kadar normal.  Amaaaaaaaaaaa. Aması var işte.

Bu tip günlerde 2 çeşit insanın paylaşımının altına yorum yapmaktan kendimi alamıyorum. Bence bu iki gruba herkesin ortak bir antipatisi mevcut. İlk grup olan Ponçikleri dün sevgili Fırat şahane bir cümleyle özetlemiş onları "bazen ortamlarda gömdüğünüz. Onun önünde yapamayacağınız şeyi arkasından yapabildiğiniz babişinizin günü için paylaşım yapmaya başladınız mı?"*** diyerek gözlerinden öpmüş. 


Evet başladılar. Normalde bir bitkinin saksısıyla iletişimi kadar baba-evlat iletişimi olmayan evlatlar "babiş"lerini ciğerlerine sararak kutladılar bugünü! And The Oscar Goes To Hayırsız Evlat! Bir ara hatırlatın "mutlu anlar" oyunculuğunuza Oscar heykelciği yaptırayım Ponçiğin 50 Tonu filminize...








Bu tip paylaşımlarda şahısların size yandığı dertleri de bilince içi iyice boşalıyor. Hepten eğreti duruyor ve hepten antipati kazanıyor... Misal bir bacım kocasıyla kanlı bıçaklı hani şu iki keçinin bir köprüde karşılaşıp birbirine yol vermediği hissede bunları keçilerin rolüne atasak birbirlerini aşağı atacak tipler sosyal medyada birbirlerine şahane sıfatlar atıyorlar "en iyi anne sensin canım karım" "sen en iyi babasın kocişim. Rabbim seni başımızdan eksik etmesin" amin amin. Hatta birbirinizden de ayrımasın tencereyle kapağı, şaşı gözle çapağısınız anacım...

Geliyorum ikinci gruba. Bunlar bence ilk gruptaki saftriklerden daha tehlikeli ve daha samimiyetsizler. Like avcıları!Efendim kendileri klavye ellerinden alınıp gerçek hayatta ne bileyim bir öksüz olsun bir yetim olsun gördükleri zaman sırf sorumluluk almamak adına 3 maymunu oynarlar. Kimsenin yarasını sarmaya yeltenmezler onu da geçtim buldukça yara deşerler. Ama gelin görün onlar sosyal medyanın en hassas en tatlış en pamuk kalpli tontonlarıdır! 

Normalde yardım edecekleri çocukları bile Doğulu mu Batılı mı diye ayıran insanlar. Gerçekten fakir mi diye utanmasa muhtardan imzalı kağıt alacak insanlar ya da ideolojiyi bile yardımın içine sokan insanlar değil misiniz? Ben sizi yanlış mı tanıdım? Kurduğumuz diyalogları yanlış mı yorumladım?

Klavyeden yetim/öksüz yarası sarmak yerine ayağınızın dibindeki yetimhanelere filan gidin. Ayyy vazgeçtim Facebook'un serverları çöker "yetihane shelfi"leriniz ve o karelere yazdığınız özlü sözlerinizle.. Hadi hadi biz 32 kişiyiz birbirimizi biliriz...

Umarım bu satırları özellikle de arkadaşlığından vazgeçtiğim insanlar okusun...

Evet evet bugün iyi bir sosyal medya temizliği yaptım ve ilk kez birilerini bu kadar zevk alarak sildim! 

Biz bu sosyal hesapları bence mucitlerinden çok daha fazla çok daha fazla benimsedik misal Facebook'a sahip çıkışımız Zuckerberg'i ne kadar duygulandırıyordur düşünsenize! Oradan baş sağlığı dilemelerimiz, doğum günü kutlamalarımız, düğün dernek, bayram mübareklemelerimiz... 

Korkarım yakında interaktif göz yaşlarımız, interaktif defin törenlerimiz ve interaktif takı törenlerimiz de olacak... Gsm operatörlerinin internete acımasız tarifeler yüklemesinin bir nedeni de "iyice sanallaştın ya sende numarası var arasana ya la "mesajı vermek olduğunu düşünüyorum. Nedir yahu sosyal medyadan başsağlığı, kutlama, bayram mesajları atmak??? 


Evettttt gelinle damada can arkadaşları Dilekce'den 18 layk! Bir yastıkta kocayın anam! Sanal gözlerinizden öperim! 

***Tweetin orjinali için : Buraya tıklayabilirsiniz.