12 Haziran 2017 Pazartesi

NİSAN-MAYIS AYLARI OKUMA LİSTELERİ


Geçen ay bu yazıyı yazamadığım için bugün iki ayın kitaplarını birlikte yazıyorum. Zaten toplamda normal bir zamanda okuyabildiğim kitapların sayısı kadar olduğu için sıkmadan okunur diye düşünüyorum. 


Önce benim adıma inanılmaz anlamlı iki kitabı tesadüfen bana hem de adıma imzalatıp yollayan canımın için dostuma çok teşekkür etmek istiyorum. O kendini bildiği için ismini yazmıyorum zaten yazmamak konusunda da anlaşmıştık yoksa dağa taşa ismini yazasım var bana bu kadar güzel iki kitabı armağan ettiği için. 





Mayıs Ayı


Mayıs ayında 6 kitap okudum. İşte o iki anlamlı kitabı mayısta okuduğum için onlarla başlamak istedim.


Kuşlar Yasına Gider/Hasan Ali TOPTAŞ: Şimdi bu kitabı nasıl anlatmam gerektiğini bilemedim. Konusuna değinmeden sadece benim için öneminden bahsedip bırakacağım. Mayıs başında başlamıştım kitaba. Kitap bittiğinde ben de hikayenin kahramanıyla aynı öyküyü paylaşacağımı bilmiyordum. 99. sayfada öğrendim ki artık alın yazılarımız bir... Normalde bu süreçte kitap okuyabileceğimi sanmazdım ama hikayelerimiz de artık aynı olunca sonunu getirmeden bırakamadım. Kitap aktı ,ben ağladım. Kitap bitti Hasan Ali Toptaş'ın cümleleri sarıldı bana... Kanlı canlı ve yanımda olan çoğu insanların veremediği teselliyi verdi bana geçen süreçte...


Normalde kitaplardan alıntı yapmıyorum ama bu cümle beni bizzat tecrübe ettiğimden sanırım kelimenin tam anlamıyla vurdu! "Kendime bir türlü hakim olamadım. Birisi gelip başın sağolsun, dediğinde babam yeniden ölüyordu çünkü"... 


Everest Yayınevi'nden çıkan kitap 248 sayfa. Benim gibi Toptaş'la henüz tanışmadıysanız hemen bir yerden başlayın der giderim.


Dokunmadan/Nermin YILDIRIM: 29 yaşındaki Adalet bir gün ölümcül bir hastalığa yakalandığını öğrenir ve kendi kendine hesaplaşmaya başlar. Bu hesaplaşma sonucunda işlediği ilk günahı bulup bunu telafi etmeye çalışır. Çalışırken de başına gelen türlü türlü işi "ay acaba nereye bağlayacak" diye okuduğum doğrudur. Nermin Yıldırım okumamıştım daha önce ve şu an kendi kendime nasıl kızıyorum anlatamam. Eski kelimeleri güzelim kullanışı mı güldürürken kafaya kafaya vurarak bir miktar iç çekişi miydi beni en çok çeken bilemedim. Sadece aranızda hala bu kitabı hatta Yıldırım'ı okumamış olan varsa hemen ilk alışverişte atılsın sepete! Hep Kitap'tan çıkan kitap 314 sayfa.


Ateşli Kitaplar Serisi/ Ateş İlyas BAŞSOY: Geçen yıl yaptığım bir alışverişin yanında hediye gelmişti bu dört kitap. İsimleri şu şekilde Modern Bir Rahibin İtirafları, Kız Tavlama Sanatı, Ne İstediniz Lan Aşkımızdan, Yavşaklık Virüsü. Ateş İlyas Başsoy'un köşe yazılarının toplandığı kitaplardı çok sevmedim ama okurken sıkıntıdan bayılmadım da. Hediye olmasaydı alır mıydım? Çok sanmıyorum. Pegasus Yayınları'ndan çıkan  kitapların her biri 55 sayfa.







Nisan Ayı
Nisan ayında da 5 tane kitap okuyabilmişim. Şu şekilde liste



Devlet ve Kürtler/ Metin HEPER: Prof. Dr. Heper bence hangi görüşten olursanız olun bu meseleyle ilgilenen herkesin okuması gereken bir kalem. Mesela ben bu kitabı okumadan önce Atatürk'ün Kürtlere özerklik vermek gibi bir planı olduğunu bilmiyordum. Heper o kadar güzel noktaları ele almışki Kürtler ve onlara yönelik devlet politikalarını. Tabii yer yer "yani şimdi bilemedim" de dedirtse de ben objektif yazıldığına ve cidden okuyana tarafsızlığın geçtiğine inanıyorum. Tavsiye edeceğim kitaplardan biridir. Kahvelerde ülke kurtarıp kızlara hava atan gençler en azından okuyun da bir iki argüman geliştirin ne bileyim yeri gelir siyaset biliminde uzmanlık alan bir kıza meyledersiniz filan lazım yani... Doğan Kitap'tan çıkan kitap 283 sayfa.


Vadinin Perileri/ Halil Cibran: Kitapta yazarın inançla 3 adet öyküsü var. Sırasıyla isimleri Martha, Çağların Tozu ve Sonsuz Ateş ve Deli Yuhanna. Her biri sade ama bir o kadar da akıcı öyküler. Cibran öykülerinde vermek istediği mesajı kelime oyunlarından uzak, yalın bir dille vermiş. Ben ilk kez Cibran okudum bu kitapla.Kitabın ilk 52 sayfasında yazarın hayatı konu edilmiş. Çevirisini beğendim hatta elimde olmayan Cibran'ların hepsini de bu seriden almıştım alırken de kötü bir çeviriyse bir şey kaybetmem nasılsa fiyatları uygun diyerek almıştım. İyi ki de almışım severek okuyacağım. Mavi Çatı Yayınları'ndan çıkan kitap 106 sayfa. Tavsiye ederim.

Yakıcı Sır/ Stefan ZWEIG: Kitabın karakterleri bir baron, bir kadın ve oğlu. Kadın evli olmasına rağmen baronun ilgi alanına girdiği için adam bu kadını tavlamanın yollarını aramaktadır. O sırada ilgi isteyen küçük oğlu baronun hedefe giden yolu olur veeee tabii ki minik oğlan her şeyi anladığı zaman kendini yedirir mi? Yedirmez! Bir Zweig de ancak mahallede gıybet havasında anlatılabilirdi zaten :) Okuyunuz ben çok sevdim bu kitabı :) İş Bankası Yayınları'ndan çıkan kitap 88 sayfa.

Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu/ Stefan ZWEIG: Arkadaşım Serap kitaba dair yorum yapınca ben de okuyayım bari dedim. Zweig ne yazsa seveceğim için haliyle bunu da sevmiş bulundum. Bir kadın çocuk yaştan bu yana sevdiği bir adamla sonunda bir şekilde tanışır ve  kendisiyle bir gece geçirip akabinde onu unuttuğunu farketse de ilgisi yine de bitmez. Bu mektubu sonsuz sevgilisine bir gerçeği anlatmak için yazar. Zweig'in kadın psikolojisine bu kadar hakim olması beni çok şaşırtıyor özellikle Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat kitabında buna şaşkınlıkla şahit olmuştum. Onu da okumadıysanız bununla birlikte okuyun derim. Ah Zweig ne güzel dertleşilirdi seninle. İş Bankası Yayınları'ndan çıkan kitap 62 sayfa.

Bir kitap daha okudum ama onu daha önce de okuyup anlattığım için yazmadım buraya. Hepinize keyifli okumalar diliyorum.