10 Eylül 2021 Cuma

MAYIS AYI OKUMA LİSTEM

Herkese merhaba

Ultra rotarlı bir yazıdan  sesleniyorum bu kez deMayısı 6 kitapla kapatmışım bakalım birlikte



Ciddi Olmanın Önemi/ Oscar WILDE: Dorian Grey'in Portresi'ni okuduktan sonra Wilde'a aşık olmuştum o sebeple beklentim her daim arştadır kendisinin kitaplarına dair. Bu kitap bir evlilik hikayesini anlatan bir tiyatro metniydi. Açıkçası benim beklentim çok yükseklerde kaldığı için bir Grey kadar sevdim diyemem ama genel olarak tatlı bir kitap olduğunu söyleyebilirim. Kitabı Kapra Yaninevi'nden aldim 88 sayfaydı. Yayınevi yeni olduğu için çevirilerini bir görmek istediğimden almıştım ve ben çevirisini basarili buldum.

Mahpus/ Marcel PROUST: Proust'un Kayıp Zamanın İzinde Serisinin 5. kitabı. Bu kitapta anlaticimiz ve sevgilisi Albertine'in ilişkisinde yeni bir boyutu okuyoruz. Benim için serinin en güzel kitabı 6. kitaptı o sebeple burada uzun bir anlatıma girmeyeceğim 7. kitabı anlatırken bir değerlendirme yapacagim zaten. Yapı Kredi Yayınları' dan çıkan kitap 410 sayfa.

Beş Küçük Domuz/ Agatha CHRISTIE: Genç yakışıklı ve çapkın bir ressam olan Amyas Crale öldürülür bu cinayetin şüphelisi ise eşidir. Ama acaba bu cinayet niye işlendi? Kim işledi? Gerçekten eşi mi isledi? Iste bunların hepsini Belçikalı fıstık dedektifimiz Hercules Poirot çözecektir:) Altın Kitaplar'dan çıkan bu 185 sayfalık roman da yine beni ters köşe yaptı. Agatha bacım her dem tavsiye listemdedir ama kendisini okumaya başlamak için On Kişiydiler ve Doğu Ekspresinde Cinayet gibi kitaplardan başlamanızı öneririm.


Ömer 'in Çocukluğu/ Muallim Naci: Isbankasi Kültür Yayinlari'ndan çıkan 48 sayfalık bu kitapta Muallim Naci kendi çocukluğunun ilk yıllarını anlatıyor. Bana biraz kasvetli geldi ama kotu bir kitap olduğunu söylemiyorum. Türk Klasikleri sevenler okuyabilir bence.





Unut Gitsin/ Edward St. Aubyn: Turkiye Is Bankasi Kultur Yayınlari'ndan cikan 5 kitaplık Patrick Melrose serisinin ilk kitabiydi Unut Gitsin ve bu 152 sayfalık kitap beni inanılmaz sarstı. Baş kahramanımız Patrick Melrose 'un çocukluğunu anlatıyor bu ilk kitap. Okurken bir bölümde elimden atip nefretle dusundum gerçekte de bu tarz olaylar yaşanıyor diye... Hem midem bulandı hem nefret ettim hem de sarsıldım ama serinin devami icin boyle diyemiyorum o sebeple sizin ilginizi çektiyse birinci kitabı bir okuyun akabinde devam edip etmeyeceginize siz karar verin.

Kadınlar/ Eduardo GALEANO: Latin Amerika'nın Ke
sik Damarları kitabını duydum ilk olarak ve onu almadan önce bir yakışıklı (? :) bana Kadınlar' ı da okumalısın bize git benim kitaplığımdan al oku muhakkak dedi. Gittim aldım ve okudum evet - bu kısımdan bir yazı dizisi çıkar da detaylara girmiyorum :)))))- Kadınlar' ı okuduktan sonra Galeano'ya âşık olmamam imkansızdı ve kaçınılmaz olan gerçekleşti kendisine aşık oldum. O nasil guzel bir kalem. Kadınlar kısa kısa ama çok güzel kadın hikayelerinden oluşuyor benim kesinlikle tavsiye listemde olan bir kitap. Sel Yayınları' dan çıkan kitap 197 sayfa ve ben çok sevdim. Kitabını benimle paylaşan centilmene de teşekkür ederim. Keşke kitabı geri vermeyip üstüne yatsaydım. Sevgiler :D

Mayıs ayı benim için böyle geçmiş umarim okuma adına sizde daha verimli geçmiştir mayıs 😊

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

"Güzel yazı, emeğinize sağlık, benim sitem de şu ben de beklerim, bu bir otomatik yorumdur" tarzı sadece yorum yapmış olmak ve link bırakmak amacıyla yapılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Alakanıza teşekkürler :)