21 Haziran 2021 Pazartesi

NİSAN OKUMA LİSTEM

 Herkese merhaba! 

Nisan mı kaldı Dilek haziranı bitireceğiz derseniz yeri ama yazıp yayınlamayı unuttum :) 6 kitapla geldim hemen kitaplara geçiyorum :) 




Sodom ve Gomorra/ Marcel PROUST:
Kayıp Zamanın İzinde Serisini ocaktan beri yazıyorum serinin 4. kitabı olan Sodom ve Gomorra'da   Fransa Sosyetesini , davetleri ve ilişkilerini okumaya devam ediyoruz. Serinin 6. kitabına başlayacağım ben. Açıkçası seri olarak okuması kolay bir seri diyemiyorum ama okuduğuma mutluyum çünkü bu kadar tartışılan ve okuduğum farklı kitaplarda da atıf alan bir seri oluşundan dolayı okumasam yeri boş kalırdı diye düşünüyorum :) Yapı Kredi Yayınları'ndan çıkan kitap 550 sayfa. Tavsiye listeme ekleyemiyorum çünkü herkesin seveceği bir tarzda okuma olmayacaktır ama ben yer yer zorlansam da okuduğuma memnunum :) 

Uğultulu Tepeler/ Emily BRONTE: Çocukken Earnshaw Çiftliği'ne getirilen ve orada büyüyen bir çocuk olan Heathcliff evin kızı olan Catherine'e aşık olur ancak Catherine zengin bir aile olan Linton'ların oğlu Edgar ile evlenir ve bu durum Heathcliff için bir intikam meselesine dönüşür. Ben Bordo Siyah Yayınları'ndan okudum 416 sayfaydı ancak basımı yokmuş şu an. Klasik severler için tavsiye listemde kitap :) 

Kaiken/ Jean Christophe GRANGE: Kaiken Fransa'dan Japonya'ya uzanan bir hikaye. Grange'ın kitaplarının kurgusuna hayranım ve özellikle Kızıl Nehirler ve Kurtlar İmparatorluğu'nu polisiye seven herkese gözüm kapalı tavsiye ederim. Bu kitapta hamile kadınları öldüren bir seri katille karşı karşıyayız. Katil bulunana dek tek nefes okudum ancak devamında olayların farklı yere evrilmesinde kurguda bir miktar  kopukluk olduğunu düşündüm özellikle sonu beni bir miktar hayal kırıklığına uğratmadı değil. Grange için ortalama bir kitaptı diyebilirim. Tanışma kitabınız Kaiken olmasın çok daha iyi kitapları var bence :) Doğan Kİtap'tan çıkan kitap 384 sayfa.




                                           





Lord Arthur Saville'in Suçu/ Oscar WILDE: Wilde'a hayranım. Reading Hapishanesi Baladı, Salome ve elbette Dorian Gray'in Portresi benim favorilerim. Bu kitapta birkaç kısa hikaye var en sevdiğim kesinlikle Lord Arthur Saville'in Suçu oldu. O kadar komik bitti ki hala tebessüm ediyorum :) Beni her zaman çok üzen "Mutlu Prens" de bu kitaptaydı  ve ben bu hikayeyi  ne zaman okusam ağlarım. Kırmızı Kedi'den çıkan 132 sayfalık bu kitap klasik sevene de sevmeyene de tavsiyemdir. 

Zaman ve Mekan/ Necib MAHFUZ: Mahfuz benim iki gözümün çiçeği yazarlardan biri. O kadar çok seviyorum ki kendisini ne zaman okusam Mısır'a gidip romanlarında geçen yerleri gezmek isterim. Ancak bu kitabı şuana dek okuduğum tüm kitaplarının çok altına kaldı benim için. İçinde farklı hikayeler olan bu kitap çeviriden mi kaybediyor emin olamıyorum hiç Mahfuz yazmış gibi değildi o tadı alamadım. Çevirilerin İngilizce üzerinden yapılması da sıkıntı olabilir ana dili olan Arapça'dan çevrilse daha sağlıklı olur diye düşünüyorum. Lütfen Mahfuz'la tanışma kitabı olarak bu kitabı seçmeyin diyorum. Kırmızı Kedi'den çıkan kitap 180 sayfa. 

Cesetler Merdiveni/ Agatha CHRISTIE:  Bautry'ler bir sabah uyanır ve kütüphanelerinde tanımadıkları bir genç kadının cesedi ile karşılaşırlar. Bu kadın kimdi ve evlerinde ne işi vardı? Hemen Bayan Marple'a haber verip bu olayı aydınlatmak lazımdı :))) Agatha külliyatını bitirmek istiyorum o sebeple ben tüm kitaplarını okuyorum ama sizin başlangıç kitabınız bu olmasın :) Altın Kitaplar'dan çıkan roman 176 sayfa. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

"Güzel yazı, emeğinize sağlık, benim sitem de şu ben de beklerim, bu bir otomatik yorumdur" tarzı sadece yorum yapmış olmak ve link bırakmak amacıyla yapılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Alakanıza teşekkürler :)