28 Mart 2021 Pazar

ŞUBAT AYI OKUMA LİSTEM

 Merhaba,

Şubat ayı okuma listemle geldim. 4 tane kitap okuyabilmişim şubatta. Şubat pek verimli olmadı benim açımdan. Hiç lafı uzatmadan hemen anlatıyorum kitapları. Buarada yine fotoğraf çekemedim ( üşengecim evet :) 


Cinayet Alfabesi/ Agatha CHRISTIE: Sevgili Kitap Sevinci ile her ay bir Agatha okumaya karar vermiştik ve ocak ayının Christie kitabı Cinayet Alfabesi oldu ancak ben ocakta yetiştiremeyince şubata kaldı :) Christie'nin diğer kitaplarına göre farklı bir katil portresi ile karşı karşıyaydık bu kitabın ana kahramanlarından biri bir seri katil. Kurbanlarını alfabetik sıraya göre öldüren bir katilin peşinde bu kez Poirot. Gayet güzel bir kitaptı ve yine beklemediğim birisi çıktı katil. Altın Kitaplar'dan çıkan kitap 175 sayfa ve tabii ki diğer Agatha kiktapları gibi tavsiye listemde. 

Çiçek Açmış Genç Kızların Gölgesinde/ Marcel PROUST: Proust'un "Kayıp Zamanın İzinde" serisinin 2. kitabıydı Çiçek Açmış Genç Kızların Gölgesinde. İlk kitapta kahramanımızın çocukluk aşkı ile tanışması serüvenini okumuştuk bu kitapta ise ilk gençlik aşkı Albertine ile tanışıyoruz.  Ben ilk kitabı daha çok sevmiştim bu kitapta da ilk kitaptaki aşkı Gilberte ile alakalı kısımları yine sevdim ama sanki 2. kısım yani Albertine'in dahil olduğu kısım biraz daha yavaş aktı gibi enazından bana öyle geldi. Ben 3. kitabı da okumuş olarak en sevdiğim kitabın şu an için 1. kitap olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim ama genel olarak sevdim seriyi. Tavsiye ederim diyemiyorum çünkü herkesin sevebileceği bir tarz değil onu da eklemek isterim. Yapı Kredi Yayınları'ndan çıkan kitap 502 sayfa. 



                                          




Bir Hanımefendinin Portresi/ Henry JAMES: Amerikalı bir genç kız olan Isabel İngiltere'deki teyzesinin yanına taşınır ancak Isabel'in özgürlükçü yapısı  İngiltere'deki yaşam tarzına uyum gösterememektedir. İngiltere'de tanıştığı yeni insanlar yeni ilişkiler ve evlilik konusunda neler yaşadığını okuyoruz kitapta . Kitap epey hacimli ve bu durum biraz göz korkutsa da ağır bir dil ve anlatımla karşılaşmıyorsunuz eğer benim gibi bu durumdan çekinip okumayı erteliyorsanız bence yapmayın :) Çeviri ile alakalı negatif yorumlar da okumuştum açıkçası bu yorumlardan sonra keşke Yky'den alsaydım diye düşünmüştüm ama  çok negatif izlenimlerim yok açıkçası çeviri ile alakalı. Kitabı sevdim ama sanki biraz daha kısa tutulsa daha mı iyi olurdu diye de düşündüm. Klasik seviyor ve  hacimli kitaplardan çekinmiyorsanız o zaman bu kitaba bir şans verin derim :) Türkiye  İş Bankası Kültür Yayınları'ndan çıkan kitap 765 sayfa.

Noelde Cinayet/ Agatha CHRISTIE: Şubat ayı için seçtiğimiz Agatha kitabı idi Noelde Cinayet. Bir ailenin noel için bir araya gelişi, ailenin babasının kendi evinde öldürülmesi ve cinayeti çözme görevini üstlenen Poirot. İngiliz televizyonu ITV yıllar önce Christie kitaplarını dizileştirmişti ve ben TRT 2'de bu dizinin tüm bölümlerini izleyip aşık olmuştum. O kadar sevmiştim ki yıllar sonra internetten bulup tekrar tekrar izledim diziyi. O dizinin bir bölümü bu kitabın uyarlamasıydı ve ben aslında katilin kim olduğunu ve niye cinayeti işlediğini biliyordum ama detaylar aklımda değildi o sebeple okurken sonunu bilmem hiç etkilemedi heyecanını :) Yine ters köşe yapan bir katil ve harika bir kurgu vardı. Polisiye severlere tavsiyemdir. Altın Kitaplar'dan çıkan roman 176 sayfa.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

"Güzel yazı, emeğinize sağlık, benim sitem de şu ben de beklerim, bu bir otomatik yorumdur" tarzı sadece yorum yapmış olmak ve link bırakmak amacıyla yapılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Alakanıza teşekkürler :)