13 Ocak 2019 Pazar

KASIM-ARALIK AYLARI OKUMA LİSTEM





Merhaba,


Kasım ve aralık ayları toplamı 12 kitaptı . Bu kitapların 2 tanesi kavramsal kitaplar olduğu için onları yazmayıp romanları paylaşacağım. Fotoğraf için vaktim olmadı zaten şahane sanatsal fotoğraflar da çekmediğim için mazur görülür diye düşünüyorum :)))


Kasımdaki 4 kitap şu şekilde, 





Unutma Dersleri/Nermin YILDIRIM: Yıldırım benim geç tanışıp çokça sevdiğim kalemlerden. İlk olarak "Dokunmadan"ı okuyup yer yer gülüp sonunda da bir güzel ağlayınca dedim ki derhal diğer kitaplarını almalıyım. Kitabın baş kahramanı tek düze hayatından, evliliğinden ve işinden çok sıkılan ve bir sergide tanıştığı bir adamla eşini aldatan Feribe isimli bir kadın kahraman var. Feribe sevgilisinden ayrılır ve aşk acısını unutabilmek için "Mazi İmha Merkezi"ne başvurur. Mazi İmha Merkezi'nde Feribe de dahil tüm karakterler bir değişik :) Feribeciğim sevdiceğini unutmaya çabalayadursun hayat bir kere ayağına çelme takmışken boş bırakır mı Feribe'ye de güzelliklerini üst üste yapacaktır ve yakında çalıştığı bankada da işler pek de yolunda gitmeyecektir. Bir anda hayatı hiç ummadığı bir yere giden Feribe'nin öyküsüne eşlik ederken ailenin neler yol açtığını , çocukluk travmalarının aslında yıllar sonra bile ne kadar etkili olduğunu da görüyorsunuz. Ebeveynlik de zor aşık olmak da zor sevmediğin hayatını değiştirmek de... Doğan Kitap'tan çıkan roman 312 sayfa ve tabii ki tavsiye listemde. 


Şeytan İşi/Hüseyin Rahmi GÜPINAR: Muammer Efendi ve Ailesinin Hayriye isminde kedilere pek meraklı dul ve yaşlı bir komşusu vardır. Hayriye Hanımın eşi vefat etmiş kendisi de kalan mirası cimriliğe varacak bir tutumlulukla harcamaktadır. Bu durum komşularının da dikkatini çeker ve ona küçük bir oyun tertiplerler ve olaylar çığrından çıkar.... Hani bu bir kitap elbette ama gerçekte de parayı bu kadar seven insanlar var ve para insana bazen hiç de hoş olmayan şeyler yaptırabiliyor. Gürpınar'ın kitaplarını ayrı severim dolayısıyla bunu da sevdim. Mavi Çatı Yayınları'ndan çıkan kitap 96 sayfa.


Karnak Kafe/ Necip MAHFUZ: Mahfuz'un şuana dek okuduğum en temposu düşük kitabı buydu. Bir kafeye sürekli giden müşteriler ve kafenin sahiplerini anlatıyor bu kitapta Mahfuz. Amaç yine dönem Mısır'ında geçen demokrasi mücadelesini ve konjonktürü anlatmak elbette. Sıklıkla gerçekleşen gözaltıları ve gençler üzerindeki etkilerini yazmış bu kez Mahfuz ama ben açıkçası diğer kitaplarına göre bir tık daha yavaş ve heyecansız buldum. Kötü müydü? Hayır. Çok sevdim mi? Üzülerek ona da hayır :( Kırmızı Kedi Yayınları'ndan çıkan kitap 91 sayfa.


Aşk Çetesi/ Kemal TAHİR: İthaki Yayınları bu cep boy ve harika kapakları olan kitapları basarken beni mi düşündü acaba? :) Cep boy kitap sevmem ama bunlara karşı koyamadım. Şahane Cuma indiriminde D&R'da yüzde elli indirim görünce de dayanamadım aldım. Kitabın ilk sayfası şu şekilde başlıyordu "neşeli insanlara mahsus aşk romanı" :) Bu kadar tatlı bir başlangıca gel de karşı koy.Kitabın konusu adeta bir Türk Filmi :) Biri ressam diğeri şair olan ve ikisinin de ortak noktaları işsiz olan 2 arkadaş Keramet ve Zeki kitabın kahramanları.   Keramet  tesadüfen gördüğü zengin bir ailenin kızına aşık olur ve Zeki'yle birlikte kızın  dikkatini çekebilmek adına planlar yaparlar. Bu planlar arasında Keramet'i zengin bir adam gibi göstermek de vardır :) Tam bir 70ler kuşağı Türk Filmi :) Büyük beklentiler değil de kafa dağıtma kitabı arıyorsanız tercih edebilirsiniz. İthaki Yayınları'ndan çıkan kitap 126 sayfa. 


Aralık okumalarım da şu şekilde,


Japon Masalları/ Der: Yei Theodora OZAKİ: Bir umutla ve merak ederek aldığım ama aylarca elimde sürüm sürüm sürünen bir kitap oldu ne yazık ki. Tamam , masal çocuklar içindir ama bazı masallar büyüklerinde dikkatini cezb edebiliyor. Ne yazık ki ben aradığımı bu kitapta bulamadım.İçinde 22 adet masal var ortak felsefeleri dürüstlük, açgözlü olmamak ve kötülük yerine erdemli olanın kazandığını anlatmak.  Çocuklar için bir seçenek olabilirse de benim gibi farklı kültürlerin masallarını merak ettiği okumak isteyen yetişkinleri bir miktar sıkabilir. Yetişkinler için çok tavsiyem değil ayracı güzel ve kapağı :) Maya Kitap'tan çıkan kitap 237 sayfa. 


Moskova'da Yanlış Anlaşılma/ Simone De BEAUVOIR: Bu okuma benim adıma inanılmaz geç kalmış bir okuma oldu. Bunca yıldır ilk kez Beauvoir'in bir kitabını okudum. Farklı yerlerde yazılarını vs okumuştum ama bir roman olarak bu benim adıma ilk. Yaşlı bir çift olan Nicole ve Andre , Andre'nin Moskova'daki kızının yanına ziyarete giderler. Çift bu seyehat sırasında evliliklerinin ilk başından bu gününe dek geldiği noktayı değerlendirip çeşitli sorgular ve hesaplaşmalar yaşarlar. Hiçbir şey ilk günkü gibi kalmıyor Nicole bacım biliyorum en çok da sen şaşırdın geldiğiniz noktaya ama durum da bu :) Okuma sürem biraz uzundu bu kitapta. Kafamı toplayıp da başına oturamadım ne bileyim. Sıkıcı bir kitap değildi ama beni kendine çekip de bir çırpıda da okutmadı. Yazarın diğer kitaplarını da okuyacağım zira tek bir kitapla hele ki böyle bir yazarı değerlendirmek doğru olmaz. Yapı Kredi Yayınları'ndan çıkan kitap 84 sayfa. Yazarın tavsiye edeceğiniz bir kitabı varsa yoruma bırakırsanız ben de okuyayım :) 


Hırsız ve Köpekler/ Necip MAHFUZ: Her ay bir Mahfuz kitabı okumaya and içtim :)))))))))))) Kitabın baş kahramanı en yakın arkadaşlarından birinin ihanetiyle hapse giren Said. Said'in eşi de ona ihanet eden adamla evlenmiştir. Said hem özgürlüğünü hem sevdiği kadını hem de kızını kısacası her şeyini bir adama kaptırmıştır ve hapisten çıkınca hem eşini hem de o adamı öldürme planları yapar. Çıkışta cinayet fikrine sadık kalacaktır ama işler hiç de Said'in planladığı gibi yürümeyecektir. Kırmızı Kedi Yayınları'ndan çıkan kitap 119 sayfa. Mahfuz'un tüm kitaplarının tavsiye listemde olduğunu söyleyebilirim. 


Anarşık/Fuat SEVİMAY: Sevgili Kitap Sevinci'min  yılbaşı hediyelerinden biriydi Anarşık. Yazın almaya niyetlendiğim ama yayınevi değiştiği için tükenen kitaplardan biriydi hediye kolisinden çıkması çok mutlu etmişti beni :) Kitabın baş kahramanı Kürdan :) Kürdan bir gün ortadan kaybolur ve öldüğü haberi gelip cenazesi kaldırılır. Polisler Kürdan'ın tanıdıklarını , annesini , kız arkadaşını ve defni gerçekleştiren imamı sorguya çekerler ve her biri de Kürdan'la alakalı yaşanmışlıklarını ve fikirlerini paylaşır. Kürdan öldü mü? Öldüyse bu cinayeti kim neden işledi? Verilen ifadelerde bazı cümlelere kahkaha attığım doğrudur komser bey :)))) Ve sevgili Kürdan, insan bazen insan yanlızca yok olmak ister.Kİtabın son sayfalarında Kürdan'ın hayata bakış açısı anlatılmış. Bir çoğumuzun hislerine ne güzel tercümandı. Hep Kitap'tan çıkan roman 81 sayfa. Geçiş kitabı olarak tavsiye edebileceğim bir kitap. 


Kadrinal Napellus/ Gustav MEYNRIK: Babil Kitaplığı uzun zamandır el atmak istediğim bir seriydi kısmet bu kitaba imiş. Kitabın içinde 3 adet hikaye var. Bunlardan ilki benim tüm kitaba sadece "J.H. Obereit'in Zaman Sülüklerini Ziyareti" isimli hikayeydi. Nasıl aşık olduğumu anlatamam. Sadece bunun içinde geçen bir cümle için bile yeniden okurum bu kitabı. İkinci hikaye "Kardinal Napellus" ve üçüncü hikaye de"Ay Biraderleri-Bir Belge". Fantastik 3 hikaye bizi bildiğimiz bir zamanın dışına götürüyor ve ölülerle köprü kuruyor.Kırmızı Kedi Yayınları'ndan çıkan kitap 73 sayfa.  Genel olarak sevdim bu kitabı ve tavsiye listemde yerini aldı. 


Salome/ Oscar WILDE: Wilde'in Fransızca olarak yazdığı tek eseri bu minik oyunmuş. Salome ve Yahya'nın hikayesini biliyordum ama birebir okumak çok daha güzel oldu. Üvey kardeşinin eşiyle evlenmek isteyen Herod , Vaftizci Yahya'dan icazet ister ancak Yahya buna olumlu yanıt vermediği için Herod tarafından zindana atılır. Herodias'ın genç ve güzelliği dillere destan kızı Salome ise Yahya'ya aşık olur ama aradığı karşılığı bulamaz... Bu familya istediği gibi reaksiyon alamayınca Yahya'ya bir miktar takıyor tabii :))))))))))))))))))))))))))))))))))) Bir güzelim eser böylece mahvedilirdi :)))))))))))))) Neyse aslında sululuk edilecek bir şey yok bir kadının aşkına karşılık bulamayınca nasıl keskin bir bıçağa dönüştüğünü okuyacaksınız ve bence okuyun. Kısacık ve gerçekten çok güzel bir hikaye. Salt diyaloglardan oluştuğu için okuması da akıcı ve kolay. İmge Kitabevi'nden çıkan kitap 82 sayfa.


Salome'nin muazzam hikayesi komşudan bu yana bir o kadar muazzam bir sesle de hayat bulmuş. Ben dinlerken içime bin bir renkte his bırakan bu şarkı sayesinde öğrenmiştim Yahya ve Salome'nin o iç burkan hikayesini... Fakat Kalimeri'inin sesi bir hikayenin yarasının acısını size de hissettirmiyor mu dinlerken?  Bu şarkıya vaktiyle o kadar çok ağlamıştım ki bilmeden Yahya'nın yasını tutmuşum aslında...


6 yorum:

  1. güzel bir liste olmuş inşallah bende biraz daha çok okuyabilirim çünkü pek okuyan yani kitap okuyan biri değilim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdiğiniz tarzı bulmanız okumaya teşvik edecektir. Önemli olan okur kimliğini bulmak.

      Sil
    2. teşekkürler dilek hanım

      Sil
  2. Sitenizi yeni fark ettim ve hemen takibe aldım, benim siteye de beklerim, geniş kitleler oluşturmak daima güzeldir...Selam ve Dua ile...

    www.insanadavet.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. Simome de Beavouir in ben feminizm ile ilgili kitaplarini okudum ama romani oldugunu bilmiyordum. Not aldim canim tesekkürler 😊

    YanıtlaSil

"Güzel yazı, emeğinize sağlık, benim sitem de şu ben de beklerim, bu bir otomatik yorumdur" tarzı sadece yorum yapmış olmak ve link bırakmak amacıyla yapılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Alakanıza teşekkürler :)