8 Mart 2018 Perşembe

KADININ KADINA ETTİĞİNİ N'APCAZ?

8 Mart klişeleriyle dolu bir sosyal medya hesabının ana sayfasında bana yine sinir bana yine hüsran... Hal böyle olunca ben de dedim "bari yazı yazayım"... 

Şimdi önce şunu söyleyeyim "kadını anlamak"la başlayıp aslında"kadın"ı ötekileştiren hiçbir şeyi sevmiyorum. İnsanı anlamakla başlayın kadın ayrı bir tür değil.. Misal senin elin kesildiğinde ne kadar acıyorsa benimki de o kadar acıyor bayım! Ama bu yazı özelinde sorunum sen değilsin. Sorunum iki yüzlü bacılarım. Bir şeyin karşısında gibi görünüp ama aslında o "karşı olduğunu" savunduğu şeyi yapanları hazmedemiyorum! 


Kadının kadına akrep etmiyor bazen ettiğini farkında mısınız?

Bir "kadına şiddet" vakasında sosyal medya hesapları "kadına şiddete hayır" çığlıklarıyla dolan  bazı kadınların, kadınlar gününde "şöyle kadınlar hariç günümüz kutlu olsun" dediğini de gördüm az önce... Üstelik sayısı da az değildi bu gönderilerin... 


Niye gülüm? Sen kadar kadınsan "şöyle kadın" da o kadar kadın değil mi? Bak sana bir şey söyleyeyim mi? Biz ancak birbirimize kenetlendiğimizde, birbirimizi ötekileştirmediğimizde ve sevmeyi ama kayıtsız, şartsız sevmeyi, kabullenmeyi öğrendiğimizde ve çocuklarımıza da bunu öğrettiğimizde "BİZ" olabiliriz! Ötesi yok!

Üstelik sosyal medyada sınırlı kalsalar ne hoş. Bazıları arkadaşımız bazıları mesaidaşımız bazıları komşumuz bu zihniyetlerin...


Sen benim hiç tatmadığım anne tarafımsın, ben senin diyemeklerini söyleyen tarafım, diğeri bizim soğuk duruşumuzken bir öbürü de ağız dolusu kahkahalarımız! Birimiz olmazsa diğeri eksik kalacak zira ben sana lazımım sen bana! 



Bir olursak bu gökyüzünü renge boyarız ancak "sen, ben, o"... 



Şu kadınlar için doğmasını istediğimiz güneşi yine el birliğiyle doğurabiliriz ancak... Ve farkında mısın? Biz böyle birbirimizi "yaftalarla" dibe çektikçe başka düşmana da ihtiyacımız yok! Daha büyük düşmanı mı var kadının? 

"Öyle kadın" "böyle kadın" ne demek ayrıca? Toplumun zaten vurduğu bu ayrımcı yaftaları sen de legalleştirip, sen de hedef gösteriyorsun eee hani kadın hakkı? Hani kadına şiddete "hayır"? Koca parası yiyen kadın ne demek mesela biraz açar mısın? Bir kadının "tercihleri" diye bas bas bağırırken bunu niye söyle insan? Ya da tam tersi işini önceliği yapmış bir hemcinsini nasıl eleştirebilirsin? Sana ne bir kadının giyim tarzından? Ya da sana nasıl yaşamak istediğinden? 


An itibariyle hiç ayırmadan demek isterim ki,

Çalışan 

Çalışmayan

Anne olan 

Anne olmayan

Evli

Bekar 

Dul

Kocadan torpilli

Babadan torpilli

Kendinden torpilli



Kocasının aldığı x karat yüzüğü takan 

Tek taşını kendi alan

.............................


Dedim ya birlikte güzeliz! Sen, ben, Ayşe, Fatma, Hayriye... Tüm kadınları piste davet ediyorum! Adı okunmayan bacım sen de gel! Senin de günün kutlu olsun. 

Safları sıklaştıralım gülüm daha kadınlar için devrim yapacağız ayol! :)))


Tüm kadınlara sonsuz sevgiyle.