27 Eylül 2015 Pazar

BAYRAM KLİŞELERİ


Ön. Not: Yazıyla alakasız ve takipçilerim dışından gelen reklam linklerini yayınlamıyorum...


Ön. Not: 2: Haftaya çarşambadan itibaren aranızda olamayacağım tam 15 gün boyunca.. Daha sonra bir açıklama olarak bloga not bırakacağım fakat bugün bu yazıya denk gelenlere de belirtmek istedim.



Bayram biterken herkes zihninde mini bir bilanço çıkarır hemen. "Şimdi bu bayram da bitti derken..." 

Vallahi bu bayram da bitti ama nasıl? Kendimce bir durum değerlemesi yaptım bakalım ortak yanlarımız mevcut mu? :)


Türlü Kahve-Şeker-Çikolata Dekoruyla Çekilmiş Fotoğraflar ve O Fotoğraflarda Hunharca Harcanan Özlü Sözler: Ana sayfam bayram vakitleri bildiğiniz Mekke'ye giden yol... Yani es kaza bir gün bayram olduğunu unutursam ana sayfamdaki "Mekke" fotoğraflarından bayramda olduğumuzu, "Tatlı, Şeker, Çikolata," üçlüsüyle yayınlanan fotoğraflardan Ramazan Bayramı, Kafası kurdeleyle süslenmiş koç, inek ve bunların karikatürleriyle dolu ana sayfadan da Kurban Bayramında olduğumuzu hemen anlarım :) 

Ya o özlü sözler.. Yerli yersiz her kullanımda biraz daha değerini düşürdüğümüz biraz daha kıymetsizleştirdiğimiz o "özlü sözler" her birinin kulağımda tınlaması artık "minareden at beni in aşağı tut beni" ile eş değer yazık ki :(


Sosyal Medyadan Yurtdışındaki Bayram Eğlencelerine Tanık Olmak Malum günümüzde bayram deyince artık algılanan yegane şeylerden biri "tatil"..  Sevgili arkadaşlarımın kendilerini etiketlediği ve birçoğunu evvelden gördüğüm yerleri bir ileti nezdinde  layk etmek.... Dramın önde gideni değil mi ama? :D




Bayramlaşmaya Gelen ve Daha Önce Hiç Görmediğin Yeni Yüzler: Bu bizde en sık denk geldiğim mevzu... Bir bayram kapı çalar diyalog şu,

D: Buyurun kime bakmıştınız?

M: Annen baban evde mi çocuuuummmmmm? Bakın bu soru kilit...

D: Kim diyeyim?

M: Sizin köydeki fındıklığın eski bakıcısıydım ben 95 yılından :// (sanırsın dönüm dönüm aman aman fersah fersah da bakıcı lazım :)

D: Tamam buyurun..

Misal bunun "halanın görümcesinin yengesi kızı" versiyonu gelmişti bize geçen bayram :D Size de oluyor mu? Bir de bu esrarengiz şahıslar bana "Sen Dilek olmalısın" dediklerinde kendimi Romanov'ların kayıp Anastasyası gibi hissediyorum. Herkes beni tanıyor ama ben bihaberim bilmem kimin bilmem nesinden :))))


Yeni Evli Çiftin Kayınaile Ziyareti Esnasında Abiye Altına Ev Terliği İle İmtihanına Gark Olmak: Benim sosyal medya hesaplarım şu ara yeni evli çiftlerle dolu...Yemin olsun her açtığımda jilet gibi giyinmiş 2 gencin ayağındaki ev terliği bana göz kırpıyor :D Ama çift hala mutlu hala mutlu :)

Gelen Her Misafirde Annemin Kaş-Gözle Direktif Vermesi: Bu bizim için 16 yaşımda kaldı zira çok cooldur benim annem (ya da pislik bir inadım vardı uğraşmak istemedi) ama yine de yazmak istedim :)

Bu  kaçınılmaz bir anne hastalığı.. Öyle ki bazen misafir bile anlıyor hangi hareketin hangi anlama geldiğini... El gösterip "el öp" mü demezdi... Kolonya şişesi işaret edip "kolonya dök" mü demezdi efendime söyleyeyim "Dilek çok güzel Türk Kahvesi yapar nasıl alırsınız?" diyerek beni o can pazarının ortasına mı atmazdı? Hayır 8 kişilik misafir grubunun 4'te biri sade geri kalanın yarısı orta yarısının şekerli içtiği bir matematik probleminin ortasında yaşamak nasıldır biliyor musunuz? :((( Tamam yapayım da ne var uzlaşın insan gibi orta için.. Bu ne kapris anlamadım ki :(




Ay Bu Kız Ne Güzel Kahve Yapıyor Yok mu Damat Adayı? Bizim Falancanın Oğlu da Mühendis: So what? "Falancanın oğlu da bilmem nerede bürokrat" (şu aralar bürokratlara taktım allah sonumu hayretsin) der gibi de anlatıyor ama oğlan "ceyran mühendisi" ve yine aynı oğlan ortalama bir "ceyran mühendisi"nden beklenmeyecek kadar artiz.. Tamam görüştük ettik ama o iş olmaz Nebile Yenge :) Hee bir de söyle ona kendisi yakında bloguma konuk olacak :D Neden Evlenmedim vol:12bin Beni Ceryan Çarptı :D

Cep Telefonuma Gelen Shakespeare Oyunlarından Sonra Okuduğum En Uzun Monologlar: Tabi ki bayram mesajları... Ya daha o attığınız 12 dönüm mesajı gördüğümde yüzüm düşüyor :( Hem gruplandığım için hem de ciddi ciddi okumaya erindiğim için... Ben çok kısa bir anlatımla mesajı alabiliyorum. "İyi bayramlar" bir sonraki bayrama çıkarsam bana atmanızı istediğim yegane mesajdır :)

Veee Benim Favorim "Kesmeyin Hayvancıkları Onların da Yaşamaya Hakkı Var"!!! : Trajiktir ki bu cici aktivistler senenin 11 ayı kebapçılarda, et lokantalarında vb müesselerde gut olacak kadar et tüketip, check in yapıp, fotoğraflar paylaşıp kurban gelince de iç güveyden hallice bir aktiviste dönüşüyorlar :)

Velev ki cidden vegansın o zaman tamam saygı duyarım ama sen fikrine saygı duyulmayınca kızıp, tepki gösterip,karşıyı örümcek kafalı ilan ederken sen karşıt fikre saygı duymazsan nerede kaldı uzlaşma? Bir de bu sözüm ona veganların bazılarını ailesinin hissesinin başında gördüm onu da diyeyim :) Yerim sizi ben ya!

Ben bu şekilde bir bayramı geride bıraktım ya siz? :) 

19 yorum:

  1. 2-3 aile aynı evde bir araya geldiyse bitmek bilmeyen hal hatır muhabbeti <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Veeee nostalji! "Ay eskiden şuydu yok eskiden böyleydi" :D

      Sil
    2. O belli bir yaşın üstündeki herkesin klişesi zaten ;)

      Sil
  2. Şu şiirsel bayram mesajlarına gerçekten dayanamıyorum. Samimi değil. Ayrıca bize de annemin ölen dayısının komşusunun gelini geldi. Ben bayram insanı değilim galiba.

    Iki hafta yazamayacak olmana üzüldüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kesinlikle samimi bulmuyorum o fersah fersah mesajları...

      Bir kere okumayla zihnimde oturtamadım birden "annenin ölen dayısının komşusunun gelini" yazınca biraz bir şeye benzedi ama şoktayım hala :) Bayram insanıyız sorun bizde değil sorun arızalı durumlarda bence biz mantık insanıyız ve mantık dışı şeyler sorgulama döneminden geçmemizi sağlıyor (ne de yazasım varmış ne doluymuşum :)

      Taslağa 2 yazı atacağım eğer mümkün olursa onları yayınlayacağım o aralıkta ama çok teşekkür ederim duymak keyif verdi :)

      Sil
  3. :)) çok güzel tespitler:)
    ya twitter da mı gördüm, instagramda mı hatırlayamıyorum ama birisi kurban bayramı barbarlık, ilkellik yazık o hayvanlara vs vs bişiler yazmış, altına da bir kız kesinlikle, gitsinler markette, kasapta da et var ordan alsınlar yazmış?! :))) tam facia!:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Evet evet Facebook'ta gördüm dediğin iletiyi de bir beyin göçüydü o yahu :))) Sanki markettekiler dünyaya öyle kesik geldiler :D Her bayram muazzam komiklikte inciler çıkıyor böyle :)))

      Sil
  4. kahveyi sade pişir, şekerleri fincana koy :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkese bir şekilde kendi istediğin gibi kahveyi içir diyorsun :)

      Sil
  5. Bu konuda Cem Yılmaz'ın gösterilerinden birinde yer alan bi minik espri aklıma geldi. Özellikle de bayram mesajları konusunda :) Mani, destan, özlü sözler vs.ye takmış o da, parmağıyla dokunarak telefonundaki bayram mesajını okuyan birini canlandırıyor: "Bayram gelir ellere, sevgi verir dillere, ver elini öpreyim, elim girsin g.. Ne buu?" :)) Ne bu neee, diye devam ediyor kendisi. Harbi öyle, çok sıkıcı oluyor yahu bu maniler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ösym'nin paragraf soruları gibi değil mi ama? İnsan sonunu okurken başını unutuyor :D

      Sil
  6. Bence o mesajları kimse okumuyordur -en azından ben okumuyorum-
    sonunda kötü bir şey yazsan da kimsenin haberi olmaz :)
    Bir tanıdık kadir gecesinde bütün rehber kişilerine berat kandiliniz mübarek olsun yazmış ve bir kişi ne beratı dememiş :)) ama kime mesaj attıysa cevap olarak bir tebrik mesajı almış..
    o kadar "iş olsun" diye yapılıyor ki, yapılmasa daha iyi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak buna çok güldüm işte :D Dediğin gibi kimse okumuyor bence de :D :D

      Sil
  7. Yaaa neler kaçırmışım ben.... :(

    YanıtlaSil
  8. Romanov'ların kayıp Anastasya'sı seni :D :D
    Yeni yüzler kısmı bayramlarla ilgili müthüş saptama yahu :)))

    YanıtlaSil
  9. Bak güzel kahve yapma sayesinde o cağnım bayramlarda ceyran mühendisleri bulunabiliyor :))) Ay öldüm bittim ben bu yazına yaa... :D
    Aman o kaş gözlerden hangisi kolonya hangisi şeker, kahve... Bunu takip etmek bayramın en büyük stresiydi benim için ya :)

    YanıtlaSil
  10. Hisseli danaya giren vegan... Bu ilginçmiş işte :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahveeeeeeeeeee özledim seni ben! Vallahi ceryan mühendisi çarpıyor adamı :D Bak onu ayrı bir yazıda aktaracağım tarafınıza biraz gülün :)

      Sil

Yorum bırakanları sevdiğimi biliyorsunuz e hadi! :)