19 Eylül 2020 Cumartesi

HAZİRAN-TEMMUZ AYLARI OKUMA LİSTEM

Herkese merhaba,

Haziran ve temmuz ayları listemi birlikte yazıyorum çünkü ikisi sadece 6 kitaptan oluşuyor :D Ve yine fotoğraf çekmedim çünkü tembelim :D Buraya çok beğendiğim ancak yaptıracak bir yer bulamadığım bir kitaplık modelini ekliyorum. Belki evrene mesaj olur :))) 






HAZİRAN 


Kartal İhsan Kartal Pençesinde/Server BEDİ: Server BEDİ ünlü roman yazarı Peyami SAFA'nın polisiye romanlar yazmak için kendine seçtiği bir isim :)  "Dokuzuncu Hariciye Koğuşu"nu okuduktan sonra Safa'nın aşığı olmuştum bu polisiye serilerini de özellikle okumak istedim. Tilki Leman, Çekirge Zehra, Kartal İhsan ve Cingöz Recai yazarın polisiye romanlarındaki baş karakterler. Bu karakterlerin içince kanuni olan tek isim de Kartal İhsan :) Kendisi acar bir polis memuru ve uçan kuş adını duyunca daha yüksekten uçuyor ki yakalanmasın :))) "Kartal Pençesi" 5 ayrı hikayeden oluşuyor. Hikayeler daha çok ortaokul çağlarında okunacak düzeyde olsa da Safa'nın kaleminden çıkmış olması benim okumam için kafi :) Şimdilerde Ötüken Neşriyat basıyor bu kitapları ancak ben kapakları nedeniyle Damla Yayınevi'nden tercih zira nostaljik kapakların hayranıyım :) 128 sayfalık bu kitabı hem siz hem de çocuklarınız okuyabilir :) 

Devlet Ana/ Kemal TAHİR: Okumaya çok geç kaldığım kitaplardan biriydi maalesef. Ortaokulda niye okumadım acaba diye düşündüm okurken. Osmanlı'nın kuruluş dönemini sosyal ve siyasi hayatı işliyor kitap. Kısım kısım yavaş ilerlediğini düşünsem de genel olarak konu itibariyle ilgi çeken bir kitaptı. Üzerine uzun uzun yazabileceğim çok da bir şey yok aslında zira okumak gerektiğini düşünüyorum ama benim kadar geç kalmadan :) İthaki Yayınları'ndan çıkan kitap 632 sayfa.

Bilinmeyen Hedef/ Agatha CHRISTIE: Birçok bilim adamının bir anda ortadan kaybolması istihbaratı hareketlendirir ve bu sorunun cevabını almaya yöneltir. Sorunun cevabının saklı olduğu kişi bir kadındır ve kendisi  bir uçak kazasında ağır yaralanmıştır. O esnada konuyla hiç alakası olmayan bir başka kadın intihara karar verir o esnada kendisine kazazedenin yerine geçmesi teklifi gelir. Olaylar karışık ve merak uyandıran türde bir kurguya sahipti. Olayı çözmesi için hiçbir dedektife yer vermemiş bu hikayede Christie. Okuduğum diğer Christie kitaplarından farklı geldi açıkçası bana ama sevdim ve tavsiye listeme aldım tabii ki :) Altın Kitaplar'dan çıkan kitap 270 sayfa.

Aşk olunu Bulur/ Barbara CARTLAND :
Lütfen gülmeyin benim Barbara'ya zaafım var. Çok eski takipçilerim bilir ancak yeni takipçiler için de açıklayayım :D Annemin gençliğinde aldığı Cartland romanlarını okurken çeviri, kurgu ve anlatımı beni o kadar güldürüyordu ki cidden sevdim okumayı ve Artemis Yayınları'nın Cartland'ı "Pembe Seri" adı altında çevirdiğini öğrendiğimde bulabildiğim birkaç kitabını hemen aldım ama annemin 70lerde aldığı kitaplarla uzaktan yakından ilgisi yoktu :( Bir gemi kaptanı olan John kendisine miras kalan eski malikaneyi yeniden hayata döndürmeye çalışırken kendisine Gina isimli genç bir hanım da destek olur. Vallahi hiç okuyun diyemiyorum nerede 70'lerin çevirilerinin Altın Kitaplar'dan çıkan ciltli Barbara'ları :) Şu 174 sayfadan alamadım o tadı :) 



                               
TEMMUZ 


Canan/ Peyami SAFA:
 Bedia ile mutlu bir evliliği olan Lami , Canan'la tanıştıktan sonra gönlünü kaptırıp onunla evlenmeye karar verir. Canan maddi anlamda büyük hırsları olan ve bunları elde etmek için her şeyi yapabilecek karakterde olan bir kadındır. İlk başlarda güzel giden bu evlilikte daha sonra çıkan sorunlar ise Lami'nin asla aklına getirmediği tarzda bir deneyim olacaktır. E tahmin edeceğiniz gibi Lami'nin içine düştüğü rezillik içimin yağlarını eritti çünkü neden eritmesin :)))) Sen gül gibi 5 yıllık evliliğini o kadın için yık ben de sana üzüleyim yok vallahi hiç üzülmem :) Güzel bir kitaptı ancak benim için bir "Dokuzuncu Hariciye Koğuşu" kadar etkileyici olamadı. Sonunu çok sevdim ama :) Ötüken Neşriyat'tan çıkan kitap 256 sayfa.


Dorian Gray'in Portresi/ Oscar WILDE: Şu son zamanlarda okuduğum en mükemmel kitaplardan biri kesinlikle buydu. Öyle ki nasıl anlatacağımı hiç bilemiyorum... Gördüğüm en iyi psikolojik tahliller ve ilişkilere dair nokta atışı anlatılar vardı kitapta. Kitabı size anlatmayacağım fakat kitapta yer alan üç ana karakter olan Basil HALLWARD, Dorian GREY ve Lord Henry ile muhakkak tanışın isterim. Ben bu kitabı nasıl anlatırsam büyüsünü bozmam bilemiyorum çünkü :( Ben Everest Yayınevi'nin özel koleksiyon baskısından okudum. Bu baskı muhteşem bir cilde sahip ancak bolca dipnot dolu ve ben bir yerden sonra okumayı iyi ki bırakmışım zira dipnotlardan birinde bir karakterin akıbetine dair bilgi verilmiş o sebeple eğer bu baskıdan okursanız dipnotları çok okumamanızı tavsiye ediyorum :) 316 sayfalık bu kitap adeta bir edebiyat ziyafeti ve şiddetle tavsiyemdir... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

"Güzel yazı, emeğinize sağlık, benim sitem de şu ben de beklerim, bu bir otomatik yorumdur" tarzı sadece yorum yapmış olmak ve link bırakmak amacıyla yapılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Alakanıza teşekkürler :)