30 Mayıs 2020 Cumartesi

MART AYI OKUMA LİSTEM


Merhaba,

Mart ayında 10 adet kitap okumuşum  kitapları anlatmaya geçmeden önce yazı okunmadan yapılan yazıyla alakasız yorumları, link ve reklam içeren  yorumları yayınlamıyorum bilginize :)

Yazıya eşlik etsin diye yine  netten bulduğum bir güzel okuma köşesini koyuyorum :)


Şeytan/ Lev TOLSTOY: Kitap ,Tolstoy'un ölümünden sonra basılmış çünkü kendisi bu kitabın karşılaşacağı tepkiler yüzünden kendi sağlığında basılmasını istememiş. Kitapta zengin bir adamın çalışanlarından fakir bir köylü kadınla ilişkiye girmesi ve daha sonra bu ilişkiyi bitirmesi ,evlenmesi ve bir süre sonra kadınla yeniden denk gelmesi sonrası iç hesaplaşmasını anlatıyor. Ben o kadın karakterden nefret ettim sadece onu söyleyeyim :D Bir de ilginç olan kitabın 2 sonu olması. Yazar 2 son koymuş kitaba ama ben ikisini de sevmedim yahu :) Paris Yayınları'ndan çıkan kitap 80 sayfa.

Trendeki Kız/ Paula HAWKINS:  Hergün trenle yolculuk eden Rachel geçtiği güzergahta bir evi ve ev sahibi çifti izler, onların hayatlarına dair hayaller kurar ve günün birinde kendini bir cinayet hikayesinin içinde bulur. Kitaba dair çok fazla bir şey anlatmıyorum zira okurken keşfetmek gerçekten çok daha güzel :) Herkesin okuyup da çok sevdiği kitaplara hep bir önyargıyla yaklaşmışımdır. Bu kitabı da arkadaşım okuyup "arkadaşım sonunu pek beğenmemişti ama ben beğendim" dediği için beklentisiz başladım. İyi ki öyle başlamışım ben sonunu biraz zayıf bulsam da beğenmedim diyemiyorum. Gayet güzel ve kolay okunan bir kitaptı ve tavsiye listeme girdi  :) İthaki Yayınları'ndan çıkan kitap 359 sayfa.

İran Masalları: Farklı kültürlerin masallarını okumayı inanılmaz seviyorum. Benim için büyülü bir dünya gibi. İran Masallarından seçmelerin bulunduğu bu kitabı binbir hevesle aldım ancak kesinlikle aradığımı bulamadım. Masallar o kadar hoşuma gitmedi ki , el kadar kitabı aylarca bitiremedim. İlk masalı okudum ancak diğerlerini başladıktan aylar sonra okuyup da kitabı bitirebildim. Kara Karga Yayınları'ndan çıkan kitap 144 sayfa.

Tarhun/ Samed BEHRENGİ: Behrengi çocuk kitapları yazsa da ben yetişkinler için de okunacak kitaplar olduğunu düşünüyorum :) Küçük Karabalık, Bir Şeftali Bin Şeftali, Çıngıraklı Deve bende apayrı yere sahip kitapları yazarın. Tarhun bir tüccarın kızlarından en küçüğüdür. Ablalarının şımarık yaşam tarzını hiç sevmemekte ve kendi hayatının anlamını bulmak istemektedir. Hani çocuk kitabı ama dedim ya işte bu kitap çocuklara kaç yaşında okutulmalı bilemedim. İçerdiği ölüm vs öğeler yüzünden ilkokul çocuklarına pek uygun değil diye düşünüyorum ama ben tabii ki sevdim :) Kırmızı Kedi Yayınları'ndan çıkan kitap 68 sayfa.

Hermes/ Robert KRUGMANN: Zeus ve Tanrıça Maia'nın oğlu olan Hermes'in öyküsünü anlatıyor kitap. Boyut Yayınları'nın mitoloji serisinin hepsi birbirinden güzel ve ben okumayı çok ama çok seviyorum. 64 sayfalık bu kitap mitolojiye merakı olanlar için güzel bir başlangıç niteliğinde diye düşünüyorum. Mitolojiye merakı olan herkese tavsiyemdir.








Akşam Yıldızı/ İskender PALA: Pala'nın okuduğum ilk kitabı Mihmandar'dı ve ben o kitaba aşık olmuştum. O kitaptan sonra tüm kitaplarını toplamaya başladım. Akşam Yıldızı da çıkar çıkmaz hemen aldım ve uzun zamandır Pala okuma planım vardı diye hemen bu kitaptan başlamak istedim ama Mihmandar ve Akşam Yıldızı arasında gerçekten inanılmaz bir fark var. Akşam Yıldızı asırlar öncesinde Göbeklitepe'de geçen bir aşk hikayesi üzerinden "iyi" "kötü" "ahlak" gibi kavramları anlatmış ancak ne yazık ki beni içine çekemedi bu kitap... Ne kalemi ne kurgusu bana Pala okuduğumu hissettirmedi açıkçası. Kitap bittiğinde "Pala mı okudum şimdi?" Dedim :( Benim tavsiye listeme girmedi ne yazık ki Akşam Yıldızı. Kapı Yayınları'ndan çıkan kitap 252 sayfa.


Lord Edgware'i Kim Öldürdü/ Agatha CHRISTIE:  Poirot birgün zengin bir adam olan Lord Edgware'in cinayet haberini alır. Poirot bu cinayetten önce lordun eşi olan eski sinema oyuncusu Jane'in birgün kocasıyla arasının açıldığını ve ondan boşanabilmek için onu öldürebileceğini söylediğini duyar ancak deliller Jane'in cinayet sırasında başka bir yerde olduğunu ve bu cinayeti işleyemeyeceğini göstermektedir. Peki zanlı kim? Poirot bu cinayeti çözerken eşlik etmek yine çok keyifliydi zira yine ters köşe yapan bir sonuca ulaştı :) Altın Yayınları'ndan çıkan kitap 224 sayfa ve tabii ki yine tavsiye listemde.

Sevgili Brutus/ J. M. BARRIE: Peter Pan'ın  da yazarı olan Barrie'nin bu kitabı bir oyun şeklinde yazılmış. Kitapta bir evde kalan konukların  birgün evden çıkıp kendilerini sihirli bir ormanda bulması anlatılıyor. Benim için çok sevdim de hiç sevmedim de diyemediğim bir kitap o sebeple tavsiye listemde değil ama geçiş kitabı olarak belki iyi gidebilecek bir kitap olabilir. Maya kitaptan çıkan kitap 176 sayfa.

Aşk Yapıtı/ Gillian ROSE: "Ölmeden Önce Okunması Gereken 1001 Kitap" listesinde yer alan bu kitap yazarın biyografisini içeriyor. Küçüklüğünden yetişkinliğine kadar yaşadıklarını , hastalığını, ilişkilerini anlattığı bir kitap. 99 sayfa olmasına rağmen maalesef çevisinden dolayı benim zor okuduğum kitaplardan biri oldu. İmge Yayınları normalde sevdiğim bir yayınevi ancak bu kitap nasıl olduysa bu şekilde çevrilmiş. Seçilen kelimeler yoruyor insanı okurken yani enazından beni ve birlikte okuduğum arkadaşımı yordu :) Ancak yine de okuduğuma memnun olduğum bir kitaptı zira 1001 kitap listesindeki kitapların Türkçe'ye çevrilenlerini okuma hedefim var :) Tavsiye listeme alamadığım bir kitap ama 1001 kitap listesinde benim gibi hedefi olanlar varsa tabii ki okumalı.

Yüzyüze/ Cengiz AYTMATOV: Aytmatov'un şuana dek okuduğum en iyi kitaplarından biriydi kesinlikle. Askerde olan eşi kaçıp memleketine geri dönen Seyde'nin  hikayesi anlatılıyor kitapta. Ben okurken inanılmaz sevdim ve keyif aldım. Aslında otoriteye karşı gelişi anlatırken insanın doğasını dair de güzel bir analiz olmuş bence karakterler. Bencillik, fedakarlık, hayal kırıklığı... hepsi çok güzel işlenmiş bence. Ötüken Neşriyat'tan çıkan kitap 63 sayfa ve tavsiye listemde.

Benim listem bu şekildeydi. Okumamı önerdiğiniz kitaplar varsa yoruma eklerseniz mutlu olurum :) 

8 yorum:

  1. Bu yıl daha 1 kitap bitirebildim ama azimliyim ikinciye başladım :)

    YanıtlaSil
  2. Hermes ve Tarhun ilgimi çekti .. Lord Edgwere'i okudum Christie'nin favori kitaplarından biridir benim için..

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Dilek Hanım, iletişim formunuz ne yazık ki çalışmıyor. Bu yorumu yayınlamadan mail adresimden bana ulaşabilir misiniz? Ücretli tanıtım yazısı yayını ile ilgili minik bir sorum olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Form kısmı çalışmıyor ama ücretli tanıtım yayını vermek de istemiyorum. Bu şekilde başka bloglara da yorum bırakacaksanız bilginiz olsun bir mail adresi bulunmuyor isim kısmında, profiliniz görüntülenmediği için oradan da kontrol sağlayamadım o sebeple yayınlayıp altına yazdım İyi çalışmalar :)

      Sil

"Güzel yazı, emeğinize sağlık, benim sitem de şu ben de beklerim, bu bir otomatik yorumdur" tarzı sadece yorum yapmış olmak ve link bırakmak amacıyla yapılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Alakanıza teşekkürler :)