18 Mart 2020 Çarşamba

EYLÜL-EKİM AYLARI OKUMA LİSTEM

Herkese merhaba,

Çok ama çok zor  bir dönemin içinden geçiyoruz öncelikle dilerim ki hepiniz iyisinizdir ve bu dönemi hasarsız atlatırız hep beraber.

Şu dönemde sokaklar hiç olmadığı kadar ıssız (bu kısmını çok sevdiğimi asla gizlemeyeceğim :) Evde yapılacak en güzel şeylerden biri benim için kitap okumak. Uzun zamandır da yazamadığım için şu dönemi fırsat bilip yazamadığım tüm ayları haftada bir yazıp bitirmeyi hedefliyorum (yazamadı :)))

Fotoğraf yükleyememe durumu devam ediyor. Cep telefonumla çektiğim fotoğrafları kabul etmiyor Blogger. Bunun sebebini bilen varsa yoruma yazarsa mutlu olurum. Bu durumu çözene kadar internette hoşuma giden okuma köşelerini yükleyeceğim :)
.

Lindbergh Uçan Bir Farenin Macera Dolu Hikayesi/ Torben KUHLMAN: Bu kitabı ilk gördüğümde kapağına ve çizimlerine vurulmuştum. Kendisi bir çocuk kitabı ama okuyan yetişkinleri de  sıkmaz diye düşünüyorum :) Günün birinde tüm fareler birden kaybolur ve başkahramanımız da kendi cinsini bulmak için bir yolculuk planlar. Bu yolculuğu kendi imkanlarla yapacağı bir uçak ile gerçekleştirecektir. Kitapta , Atlas Okyanusu'nu uçakla, tek başına geçen  pilot Charles Lindbergh'e de atıf yapılmış . Minik kahramanımızın yolculuğuna tatlı çizimlerle eşlik etmek isteyenler tatlı çizimler eşliğinde yeniden çocukluklarına dönebilir ya da bir çocuğa hediye olarak gayet güzel bir seçim olabilir :) Kitap Uçan Fil yayınlarından çıkmış ve 96 sayfa.

Eski Bahçe/ Tezer ÖZLÜ: Kendisi benim okuduğum ilk Tezer Özlü kitabı olması hasebiyle yeri ayrıdır :) Özlü'nün kitaplarının özel basımlarını çıkarmış YKY ben de bu vesileyle alıp tanışmak istedim. İlk etapta tam anlamıyla sıkıldım kitaptan ancak daha sonra beni , nasıl olduğunu anlamadığım bir şekilde içine çekti ve kapatırken sevdiğim kitaplar listesine girdi. Kitapta 11 adet öykü bulunmakta ve hepsi  de kasvetin ağır bastığı öyküler ki zaten ilk etapta sıkılmama sebep de buydu. En sevdiğim öykü "Hayalet Oğuz" oldu. Hiç tanımadığım birine üzülüp yas tutmama ve şu dünyadan geçerken aslında tanısam ne kadar seveceğim insanlar olduğunun garipliğine yanmama sebep oldu kendisi... YKY'den çıkan kitap 80 sayfa. Tavsiye listemdedir ancak kasvet ağırlıklı olduğunun altını yeniden çizeyim bu günlerde pek akmayabilir ama özel baskıları yayındayken alınmalı.





Amanvermez Avni-Kamelya'nın Ölümü/ Ebusüreyya Sami: Eylül ayında en sevdiğim kitap kesinlikle bu oldu. İlk Türk polisiye kahramanı Avni ve edebiyatımızda apayrı bir yeri olan yazarla ve kahramanıyla tanıştığım için o kadar mutluyum ki :) Dedektif Avni edebiyat dünyamızın Sherlock Holmes'ü. Kendisi ve asistanı Arif vakadan vakaya atlayıp , olayları çözmeye çalışırken siz de onlarla beraber 2. Abdülhamit Dönemi'nde Osmanlı Sokaklarını arşınlıyorsunuz ki bu benim gibi tarih meraklısı biri için bulunmaz Hint Kumaşıydı evet :) Hikayeler "aaa vay be" dedirterek gibi şaşırtıcı sonlarla bitmese de okumak ve o yolculuğa eşlik etmek benim adıma paha biçilmezdi. Kitabın içindeki hikayelerden biri olan "Kamelya'nın Ölümü"nün gerçek bir olaydan alınması da benim adıma bonus oldu. Benim gibi edebiyatta ayrı yer teşkil eden kitaplara ayrı bir ilginiz varsa alın okuyun derim. Palto Yayınları'ndan çıkan kitap 264 sayfa ve düzenlemesi de "Cingöz Recai" serisinin de düzenleyicisi olan usta isim Erol Üyepazarcı tarafından yapılmış. Yayınevinin tek dezavantajı sadece kendi sitelerinde satış yapıyor olmaları.

Ölümsüz Kardeşin Gözleri/ Stefan Zweig: Okumayı en sevdiğim yazarlardan biri olan ve bitmesin diye aylara   serpiştirdiğim canım Zweig. Baş kahramanımız Virata krala hizmet etmek için seçilir ancak istemeden kendi öz abisini öldürür ve akabinde hayatı değişir. Zweig'in genel hikayelerinin dışında bir konusu var bir ama Zweig'i seven herkesin bu kitabı da seveceğini düşünüyorum. Ben Kırmızı Kedi'den okudum 96 sayfaydı kitap. Tüm Zweig kitapları gibi tavsiye listemde kendisi de :)

Venedik Taciri Manga: East Press'in muazzam mangalarını bastığı için Everest'e bin teşekkür! Venedik Taciri'ni daha önce okuyup yorumladığım için bunu tekrar anlatmayacağım zira kendisinin manga hali. Venedikli iki tüccarın birbirleriyle yaptığı bir anlaşma ve akabinde gelişen olaylar diye tek cümle ile geçiyorum. Ben hem kitabın kendisini hem de bu manga halini tavsiye ediyorum. Everest Yayınları'ndan çıkan manga 208 sayfa ve çevirmeni de başarılı isimlerden Sabri Gürses.

Harfler ve Notalar/ Hasan Ali Toptaş: Toptaş'ın birbirinden güzel denemelerinin bulunduğu bu kitap tüm diğer Toptaş kitapları gibi tavsiye listemde yerini aldı. Kendisinin romanlarını okuyup o tarza alıştığım için denemelerine birazcık kuşkuyla yaklaşıp "aynı tadı alır mıyım?" Dedim ve dediğimden utandım :) Her biri gerçekten ayrı lezzetteydi. Kitabın içinde bahsettiği yazarlar ve kitapları da not alıp bir kısmını sipariş bile verdim. Bana böyle de güzel kazanımlar bıraktığı için Toptaş'a kocaman teşekkür ederim. Everest Yayınları'ndan çıkan kitap 168 sayfa.

İlişkiler İçin Reçetesiz Antidepresanlar/ Didem K. Boğda: Palto Yayınevi sadece kendi sitesinden siparişle ulaşılabilir olduğu için siteden bir kısım sipariş verdiğimde ücretsiz kargoya 6 lira bir miktar kalmıştı ben de 3 liralık kısımdan 2 adet kitap attım sepete. İnce ve çabuk bitecek bir kitap olduğu için geldiğinde okudum ama zaman kaybı. Tek cümle ile net bir şekilde zaman kaybı oldu benim için. Yazar psikologmuş ve kendisine danışan vakaları anlatmış. Açıkçası hem "bana bilmediğim bir şey söyle" diyerek hem de yetersiz bularak  kapattım kitabı. Bir de hep kadın erkek ilişkilerine değinmiş ben alırken ikili ilişkilerden bahseder diye düşünmüştüm hem klasik söylemlerden öteye gitmemesi hem de sadece evlilikleri anlatan vakaları yazdığı için beni çekmedi. Tavsiye listemde değil. Pera Kitap'tan çıkan kitap 80 sayfa.


Savaş ve Barış Cilt 1/ Tolstoy: Bunu 2. cildi anlatırken sonraki yazıda  yorumlayacağım zira Youtube ve Instagram'da kitap yorumlayan bazı hesaplara bu kitapla ilgili bir çift de lafım olacak :)


Eylülde 10 kitap okumuşum bilen bilir ben eski ve akademik kitapları tekrar tekrar okurum bu sebeple  onlar bu listede yok :)


EKİM

Ekimde okuyamama rekorumu kırıp sadece 2 kitap okumuşum :)


Bay Muannit Sahtegi'nin Notları/ Vusat O. Bener: Toptaş'ın "Harfler ve Notalar" kitabında bahsettiği kitaplardan biriydi. Maalesef benim kitapla aram iyi olmadı. Kitabın baş kahramanı aslında hukuk mezunu ama yazarlığı seçmiş yaşlı bir adam ve yanılmıyorsam yazarın kendi hikayesi . Ankara'da geçen kitap şehrin tüm kasvetini barındırıyor. Kahramanımızın yakın arkadaşlarından birinin kızı olan ve kendisinin de manevi babası olduğu ve bir dönem birlikte yaşadıkları Fatoş isimli kıza anlamlandıramadığı hisleri vs kitap beni ziyadesiyle boğdu. Arada Adalet Ağaoğlu gibi tanıdık isimler geçse de kendine çekemedi beni kitap... Ben Remzi Kitabevi'nden çıkan baskıyı okudum 100 sayfa idi. Toptaş'ın önerileri benim için hep kıymetlidir o sebeple bu kitapla sınırlamayıp diğer önerilerini de okuyacağım muhakkak.

Düşlerin Efendisi Yusuf/ Albert Hirsch: Yurt Yayınları'nın mitoloji kitaplarına bayılıyorum. Bu kitaplar ince ama anlatımı o kadar güzel ki bu tarz okumalara yeni başlayanlar için tavsiyemdir. Bilgi sahibi olanların da okuyup seveceği , bir çırpıda bitecek ve keyifli bir okuma sağlayacak kitaplardan olduğu için benim tavsiye listemde bu kitap da içinde bulunduğu seri de :) Yusuf Peygamberin hayatını anlatıyor kitap elbette hepimiz bilgi sahibiyiz ancak belirttiğim gibi okurken "aman ben zaten bunları biliyorum yahu" dedirtmiyor zaten 64 sayfayı bir oturuşta okuyorsunuz :)

2 yorum:

  1. Kitap sektörü kadınlar olmasa çöker. Elimde har hangi bir veri yok fakat izlenimim bu yönde. Yurt dışında küçük bir şehirde (Insbruck) büyük bir kitapçı dükkanını geziyordum. Böyle bir yerde nasıl yaşıyor diye düşünürken sadece bir kadının 15 tane kitap aldığını gördüm.
    Uzun söze gerek yok. Realite maalesef bu.
    Sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi kendi çevremi baz alarak bir düşündüm "erkek arkadaşlarım mı yoksa kız arkadaşlarım mı daha çok kitap alıyor?" Diye ama kesin bir yere varamadım. Ama belirttiğiniz doğru olabilir elbette:)

      Sil

"Güzel yazı, emeğinize sağlık, benim sitem de şu ben de beklerim, bu bir otomatik yorumdur" tarzı sadece yorum yapmış olmak ve link bırakmak amacıyla yapılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Alakanıza teşekkürler :)