10 Nisan 2018 Salı

MART AYI OKUMA LİSTEM

Merhaba,

Geçen ay kavramsal kitaplar hariç 3 kitap okuyabildim. Belki de bu benim son 3 yıldaki en düşük okuma seviyem olabilir. Buna da şükür diyorum zira üzerimde muazzam bir atalet var. Bugün nasılsa 3 kitap var diye azıcık sohbet havasında bir yazı yazayım istedim. Bugün  başıma gelenin gıybetini bir yerde yapmazsam rahatlayamayacaktım :) Yazı bir miktar özgün bir kitap yazısı oldu zira cidden sohbet ettim az kitap olmasını fırsat bilip :) Bu yazı da böyle oluversin :) 


Dün gece sigorta dökümümü bilgisayardan aldım ama eksikler var... Konuyu aydınlatayım diye sigortaya gittim bana deneni aynen aktarıyorum "hata olmuştur. Ben görüyorum evet verdiğiniz aralıklarda çalışmışşınız ama ekranda öyle bir görüntü var. Olsun emeklilikte düşer o"... 2016'da baya baya boş gezenin boş kalfasıymış ben neyse emeklilikte şeyolurmuş o :)))) Sigorta çalışanının suratına baktım, baktım ve bir daha bakıp o çalışanın rahatlığından kendime de diledim. Sen görüyorsan dünya yansın ne önemi var! :) "Yoğun iş temposunu anlayışla karşıla" dedim ve çıktım... Gün böyle başlayınca devamı da aynı tonda gelişti tabii. Size de böyle oluyor mu? Güne nasıl başlarsanız öyle devam ediyor mu? Komik ve umursamaz bir gündü. Dedim bari eve gidip yazı yazayım :) 



 Grinin Elli Tonu/ E. L. James: Bu kitabı bana yıllar önce evli ve 4 çocuklu bir abla önermişti. Grey'in Anna'ya olan "aşk"ı hoşuna gitmiş. İçeriğine dair duyduklarım yüzünden  çok da okuyayım istemedim.  Zira "Sex Sells" mottosu taşıyan her şeye ön yargım var ve bu kitap beni hiç yanıltmadı. Kitapla alakalı bir siteye yorum bırakacakken bir hanımın "evliliği canlandırmak için evli çiftler okuyabilir" yorumunu görünce güldüm. Hayır evlilikten beklentilere muazzam saygım var da bu kitapta nasıl bir ışık gördü de "evliliğine can suyu" olarak atadı anlamadım. Dili ziyadesiyle sıradan, anlattıkları yavan...Bu içeriği edebi bir dille anlatsa tamam anlarım da.... Bir de şu var ki benim ilişkide girebileceğim kalıp Anna'nın kalıbı değil o nedenle de "biat" kültürü zayıf bir karakter olunca sanırım böyle bir adamla 3. sayfa haberlerine çıkardık :))) Ben bir adamın saç rengime bile karışmasına sinirlenirken kalkıp bana "şunu giy, bunu yapacağım , şu saatte şurada ol" dediğini düşünemiyorum. Geçmişte başıma bir olay gelmişti. Çokça hayran olduğum bir bey bana yarım saatte sonsuz kıskançlıklarıyla dünyayı dar etmiş en son vuruşu da "o saçlarını değiştir" diyerek yaptığı için Ankara ikimize de dar gelmişti... Yani "o saçlarını değiştir nedir ya?" "Sarı güzel ama bence siyah sana daha çok yakışıyor " de ben de ertesi gün "aman seni mi kıracağım ya" deyip kuaföre gideyim :) Evet 2 yıl öncesine de bir atar yapıp içimi soğuttuğuma göre kitaba döneyim :) 

İçeriğini zaten biliyorsunuz. Kadınları cinsel kölesi olarak kullanmak isteyen Grey, Anna'ya aşık olur ve olaylar olaylar.... Ben Anna'nın da Grey'i olduğu kişiden bağımsız düşünüp, ruhuna filan aşık olduğunu sanmıyorum. Anna, Grey'in kendisine olan ilgisini farkedince "Grey ben nasıl edim? Saz getir fasıl edim. Pek de normal değilsin paran var nasıl edim" türküsünü çığırmadıysa ben de neyim :))) Türkünün aslını merak ederseniz buraya tıklayın :) Güç insana neler yaptırıyor heeeey gidi heeyyy..

Kitabı şu şekilde sonlandırayım bence bu kitapta Grey'e "boynun neden eğri diye sormuşlar o da nerem doğru ki" demiş... O derece bir kitaptı benim gözümde. No Grey No Cry adam baştan aşağı sıkıntı ama para gani ay bir dakika bana kimi hatırlattı bu? Hahahahahahah :)))))

Pegasus Yayınları'ndan çıkan kitap 572 sayfa ve bence para verip almak yerine ille de okuyayım diyorsanız birinden bulup okuyun.

Kujo/Stephen KING: Bir araba tamircisinin köpeğidir Kujo. Tombiş, sevimli bir Saint Bernard olan canım Kujo bir gün ,bir yarasa tarafından ısırılmak suretiyle, kuduz mikrobu kapar ve hastalanır :( Tabii tek zararı da kendisi ve yakın çevresine olmaz. Yarasalardan bir miktar tırsardım şimdi bu durum ikiye katlandı... King'in okuduğum 5. kitabı oldu Kujo. Ben açıkçası bir sıralama yapacak olsam şu şekilde olurdu Göz, Hayvan Mezarlığı, Kujo, Çağrı ve Medyum. Medyum'u herkes çok sevmiş ama ben bir şekilde gerilmediğim için tat alamadım o kitaptan. Ve Göz de her King kitabının akabinde söylediğim üzere benim yılmaz favorim :) Kujo özellikle son sayfalarda "ay ne olacak acaba. Yetişecekler mi? Ay kaç sayfa kaldı bakayım" dedirttiği için ben sevdim. Ama son sayfalara gelene dek biraz sıkılabilirsiniz de belki. İçinde anlatılan farklı 2 aile ve bu ailelerin yaşadıkları çeşitli olaylar olsa da belki halis gerilim arayanlar için bir miktar sıkıcı olabilir. Ben sıkılmadım ama çok da aman aman heyecanla da okumadım ilk tarafları. Buarada 5 kitaptan 3'ünde yazar küçük erkek çocukları baş role koymuştu hep. Yani King'in kitabında miniş bir oğlan varsa onun başına gelecek de illa ki var. Altın Kitaplar'dan çıkan çıkan kitap 256 sayfa. Hafif , zorlamayacak bir okuma yapmak isteyenlere tavsiyemdir.

Çizgilerle Rosa/ Soner TUNA: Rosa Luxemburg'un hayatını anlatan kitap Soner Tuna tarafından çizilmiş ve yazılı kısımlar da Annelise Laschiata'nın "Rosa Luxemburg: Her şeye rağmen Tutkuyla Yaşamak" kitabı baz alınarak yazılmış. Luxemburg aslen Polonyalı bir aileden gelen ama Alman vatandaşı olan bir siyasetçi, düşünürdür. Sol fikre damgasını vuran ve tarihe geçen isimlerden biridir Luxemburg. Benim de çok sevdiğim kadınlardan da biridir aynı zamanda. Hani 2 gün arayla doğmuşuz o da ayrı bir sempati sebebidir benim için Rosa Bacıma :) Hayat hikayesini okurken bilmediğim birkaç şeyi öğrendim ve kapatırken tıpkı geçen okuduğum Allende'nin hayatında olduğu gibi yine hüzünle kapattım. Kitabı, Rosa'nın hazin sonuyla bitirirken şu müthiş kelimeleri son sayfaya basmaları da gayet vurucu olmuş "Vardım, varım, varolacağım"! Sindirilmek istenen tüm kadınlara ne de muhteşem bir ilhamsın Rosa! 

Biz kadınlar VARDIK, VARIZ, VAROLACAĞIZ! 

Yordam Kitap'tan çıkan çizgi roman 127 sayfa. Ben Yordam'ın çizgi romanlarını çok seviyorum ve öğretici içerikli çizgi roman arayan herkese de tavsiyem.


Şehit Kamil Güngüre Ortaokulu/ Şehit İsmail İnce Kütüphanesi kitap talebi 


Bundan sonra her yazımın sonuna bir minik sosyal sorumluluk ilanı koymaya karar verdim. Kitap yazılarımda sizlerle kitap ihtiyacı olan kütüphaneleri paylaşacağım bundan böyle :) Bu ilk ilanda annemin memleketi Gaziantep var. Ben Antep'i ayrı severim anne tarafından Antep'li olunca. Bu ilanı da Facebook'ta "Şehit Kütüphaneleri" adlı sayfada görüp sizlerle paylaşmak istedim. Şehit Kamil Güngüre Ortaokulu'nda kütüphane oluşturulacakmış.

Adres : Şehit Kamil Güngüre Ortaokulu / Gaziantep
İletişim için : Hilal KİBAR
İrtibat no: 05541173500

Okulunuzun kitaba ihtiyacı varsa ve duyurmamı isterseniz lütfen mail atın dilekce54@outlook.com
kendi sosyal medya hesaplarımda da buna benzer ilanları duyuruyorum ve geçenlerde bir arkadaşım canım Büşra , o da öğretmendir, hikayemde paylaştığım bir ilanı ,kendi çalıştığı okulda sosyal sorumluluk projesine dönüştürüp , para toplamış ve bugün de kitapları alacak. Kendisine de bu vesileyle tekrar teşekkür etmek istedim. Bu ilanları görüp de boş geçmeyen herkese de ayrı ayrı teşekkürler! Kitap mühim çocuklar okumalı.


Bir de şarkı bırakayım buraya güzeldir, eskidir, tarafımdan sevilir :)