19 Nisan 2017 Çarşamba

NİSAN AYI KİTAP ALIŞVERİŞİM 1: ALTERNATİF KİTAP

Merhaba :)

Bu ayın ilk kitap alışverişini yaptım. İlk kez alışveriş yaptığım bir siteydi www.alternatifkitap.com .

Hem  sitenin hizmetinden çok memnun kaldığım hem de 2 lira gibi komik fiyatlara bu kitaplara sahip olduğum için hemen yazısını yazmak istedim. 2. alışverişim de yolda onu da ayrıca yazacağım :) 




Geçen hafta sonu Facebook'ta bir kitap sayfasında Halil Cibran setinin 23.90 lira olduğundan bahsedildi. Aynı seti farklı bir kitap sitesinden 60 küsür liraya görünce açıp baktım neymiş bu alternatifkitap.com? Diye. Siteyi incelerken 2 liralık kitap bölümü gözüme çarptı. Açtım, baktım gayet alınabilir kitaplar olduğunu görünce hemen 15 kitap atmışım sepete :) Size onları yazayım

Halil Cibran'ın elimde olan 2 ayrı kitabı olduğu için seti almadım tane tane setle aynı fiyata geliyordu o nedenle elimde olmayanları seçtim. Bir Gözyaşı, Aforizmalar, Mezarlar Ne Söyler, Fırtınalar, Rüzgar Gülü , Kum ve Köpük, Gezgin, Deli Vadinin Perileri. Bunlar seçtiğim Cibran kitaplarıydı. Çevirisi nasıldır? Diye düşünmedim değil ama neticede 2 lira olunca o riske girdim ve bugün kargom ulaştığımda da inceleme fırsatı bulduğum kadarıyla çeviri de gayet iyi görünüyor.

Veeeeeeeeee Gulyabani'yi 2 liraya görür de durur muyum?! Nasıl bir gülümsemeyle sepete attığıma annem şahit oldu da "ne o?" Diye sordu :) Türk Klasikleri ama en çok da çocukluğumda izleyip de aşık olduklarımı görünce dayanamayıp yüzüme kocaman bir tebessüm konduruyorum. Ah çocukluk sen güzelsin :) 

Cibran kitapları ve Gulyabani Mavi Çatı Yayınevi'ndendi.

Sait Faik'in Şahmerdan/Lüzumsuz Adam isimli iki kitabı Bilgi Yayınevi tarafından tek kitap haline getirilmiş ee 2 lira gibi de komik bir rakama düşmüşse beklemem alırım tabii ki :) 

Julio Cortazar Andres Fava'nın Güncesi ile önüme çıkınca Cortazar'ı ne zamandır okumak istediğimi ama denk gelemediğimizi hatırladım ve attım sepetime. 

Benoit Becker'in Ölüm Şatosu ilk olarak adıyla dikkatimi çekti sonra onu da alayım madem dedim ve o da sepetteydi :)

Hüseyin Rahmi'nin Can Pazarı da sitede karşıma çıkan kitaplardan biriydi. Türk Klasiği olunca onu da orada bırakmak olmazdı :) 

Son olarak da Boyut Yayıncılık'ın Türkiye'nin Doğusu isimli kitabına denk geldim. Bölgeyi gezmek isteyenlere rehberlik edebilecek ve sırt çantasına atılabilecek bir kitap. İçindeki fotoğrafları için bile alınırdı. Almamak ayıptı ve gün sonunda o da sepetteydi :)

Almak istediğiniz kitapların hepsinin stokta ne kadar kaldığını görebiliyorsunuz bu da benim daha önce büyük bir siteyle defalarca yaşadığım bir sorun yüzünden çok hoşuma giden bir hizmetti. Ne zaman o siteden bir alışveriş yapsam "ürün stokta kalmadığı için gönderilemeyecektir" maili alınca hayal kırıklığı olmuyor değildi. Sitelerinize stok sayısını ekleyiniz yahu önce kendi bilginiz olsun diye ekleyin de müşterinizi hayal kırıklığına uğratmayın :)
(Mevzu bahis site logosu kurtçuk olan her zamanki sitem değil belirteyim onu da :) 


Siparişim 3.90 liralık kargo ücretiyle birlikte 33.90 tl tuttu. Sitede 50 tl ve üzeri siparişleriniz taksitlendirilebiliyor. Ben kredi kartıyla aldım ama kapıda ödeme imkanı mevcut. 99 lira ve üzeri alışverişlerinizde de kargo ücretsiz. Sitede ders kitaplarından romana çeşit çok. Ben kitap alışverişimde çok muhafazakar olup tek siteye bağlıyım genelde ama alternatif kitap'tan önümüzdeki ay da alışveriş yapacağım kesinlikle. Geçen cumartesi gecesi verdiğim sipariş bugün elime geçti. Uzun süre beklememek de ayrıca mutlu eden bir konu oldu. 

Sitenin ilgisine şu ana dek alışveriş yaptığım sitelerle kıyaslayınca 10 puan veriyorum zira alışverişim her aşamasında maille bilgilendirildim. Kargom çıktığında hem mail hem cep telefonuma mesaj aldım. Yetmezmiş gibi kargom ulaştığında tekrar cep telefonuma mail geldi. Daha ne istersiniz ki? Hem 15 kitabı 30 liraya al hem de kraliçeler muamelesi gör :))) 

Buarada bazı okurlar için ayraç vs gibi eşantiyonlar çok mühim oluyor. Benim adıma önemli olan o tip jestlerden önce hızlı ve iyi bir hizmet alabilmek ve uygun fiyat olduğu için site beklentimin üstündeydi. Bu kadar sevdiğim için de sizler de tanıyın istedim çünkü biliyorum ki benim blogumu takip eden bir sürü kitap okuru var. Toplamda 90 küsür liralık bir alışverişi 30 liraya mal ettiysem bunu diğer kitap severlerle de paylaşmak şarttı :)

Dilerim yazı size fikir verir. Yeni yazılarda görüşmek üzere :)

NOT: Yorumlarım kapalı. Bununla alakalı ayrı bir yazı yazacağım artık şart oldu ama geldim buradaydım demek istersen +1 bırakabilirsin. Bazı +1leri yazı sayfasına değil Google+ profillerine bıraktığınız için göremiyorum bilginiz olsun. Vay efendim "gittim +1ledim ama Dilek hanım tenezzül edip de iade-i ziyaret yapmadı" demeyin sonra :)