22 Aralık 2016 Perşembe

10 GÜZEL ŞARKI 2

Uzun zamandır bu yazının 2.sini yazmak isteyip de fırsat bulamamıştım. İlkine ulaşmak için buraya tıklayabilirsiniz. Genelde herkesin dinlediğini düşündüğüm şarkılar yerine pek duyulmamış ama keşke duyulsaymış cinsinden şarkıları dinlemeyi çok seviyorum. Umarım siz de seversiniz benim şarkılarımı (evet hepsi de benim :)


1) Leonard Cohen/ Lover Lover Lover: Gitti gönlümün efendisi gitti çocukluğumun kırmızısı gitti hayatımın fon müziği... İlk aşkım Leonard Norman Cohen yağmurlu bir 7 kasımda aramızdan ayrıldı.. Koca bir kalp kırıklığı bırakarak.. İnsan büyük üzülüyor ya çocukluğuna ve yegane anılarına şahit olan birini kaybedince.. Evet hiç tanımsa da kalbe değen o tek tını yetiyor can yakmaya.. Cohen'in en kıvrak şarkısıdır efendim bu şarkı fakat kendisi bir savaş esnasında cephede tanık olduklarının akabinde yazmış bu dünya güzeli şarkıyı.. Udi Bilejikjian da hakkını vererek tamamlamış notaları.. Bu şarkının 4:12-5-10 arası insanı saygı duruşuna davet ediyor Bilejikjian ve Cohen'e...



"You may come to me in your deepest faith. or you may come in disbelief"



2) Şems/ Serkan Süleymaniye: Cidden adına benzer bir şarkı olmuş şems... Güneş gibi bir şekilde sızıyor kalbinizin çatlaklarından ve ısıtıyor insanın içini.. Düşünün İlkokul 1'desiniz ve yerli malı haftasıyla tanıştınız heh işte öyle bir şarkı öyle bir mutluluk :) 



3) Goodbye Baby/ Jack Scott: Sene 2010 zaman zaman aklıma gelse de ardımda bırakmam gereken biri var ve bir anda CNBC-E'de Blake Lively'i görüyorum gözü yaşlı el sallıyo fonda Jack Scott diyor ki "hoşçakal bebek şimdi seni terkedeceğim"... Tebessümle birlikte dolan gözlerim ve ben aynı anda karar verdik onu terketmeye.. O an bitti.. Ayrılığın bile sevimli olabileceğini bana gösteren şarkıdır.. Bilmem aranızda benim gibiler var mı? Varsa bir bakın derim :) 



4) Valse/ Evgeny Grinko: Bu şarkıya henüz ilk notasını duyduğumda aşık olmuştum... Ne diyebilirim ki bir hastalıktan iyileşmek gibi annemin sildiği göz yaşları gibi hala varlığına inandığım masal kahramanı gibi... 
Buarada Evgeny desti izdivacına talibim buradan da Dilekçe'liğimi yapıp bu güzel anı bozmalıydım :)))) 



5) Salomi/ Lizeta Kalimeri: O kadar nefretlik bir şarkı ki bu! Yapamadığınız devrimleri, uğruna fedakarlık yapmadığınız için kaybettiklerinizi, kalbinizi kırmasına izin verdiklerinizi özetle kayıp giden gençliğinizi yüzünüze tükürüyor ama tek kelime edemiyorsunuz.. Ah ne dediğini anlasam ben de karşılığını vereceğim de. .



6) Remembrance/ Balmohea: Ne demek "ben hala Balmohea ile tanışmadım?" Saçmalama hemen dinliyorsun şimdi! Bak bakalım neleri neleri hatırlatacak sana.. 



7) Azam Ali/ İn Other Worlds: Kardeşim 16-17 yaşlarında olacak bir isim takmış ağzına "Azam Ali" aşağı Azam Ali yukarı.. "Kim o adam?" Dedim bir gün "kadın o abla" demesin mi? Merakıma mucip oldu açtım baktım o kıvırcık saçlar o koyu ruh o devasa ses... Azam bana aynı zamanda şuana dek hayatıma giren en kıymetli insanlardan birini Fırat'ı da getirdi. Teşekkürler Azam.





8) Black Cadillac/ No Blues : İlk baktığımda kara kaşlı solistinden mütevellit Arap bir grup sandığım daha sonra Hollandalı olduklarını öğrendiğim bir grup. Şarkıysa Riyad beklerken karşınıza çıkan Manhattan. Dinleyin anlayacaksanız :) 





9) Xexec/ Berkuks Makame: Çerkes olduğumu sağır sultana duyurmadım sanırım. O da kusur kalmasın bu şarkıyla duysun bence :) Berkük'ün şarkısı anlamına geldiğini düşündüğüm bu şarkı bir Çerkes ezgisidir dinleyiniz efendim.



10) Only This Moment/ Röyksopp: Ben klibini ekleyemedim ama siz lütfen klibiyle izleyin şuraya bırakıyorum tık tık.  Bu şarkının içinde subliminal umut ve zorluklara karşı direniş tohumları var.. Klibinden mi sözlerinden mi ezgiden mi bilmem ama her seferinde hem yaralayıp hem yükseltiyor ruh halimi.. İki replik atıyorum bu şarkıdan buyurun sigaranızı yaksın (tam maganda oldum ya ben:) 

"Stay or forever go play o you'll never know" "Falling in love isn''t part of a plan" "Love without pain isn't really romance" ah daha ne desindi işte...







Umuyorum sevmişsinizdir ama bu şarkıları benim kadar sevenin kalbini kırarım söyleyeyim. Benden az sevin :)))) Keyifli dinlemeler :)