11 Ağustos 2016 Perşembe

TEMMUZ AYI OKUMA LİSTEM


Temmuz oldukça kasvetli bir aydı malum..  Şahsi sıkıntılarla birleşince kitap okumak şöyle dursun kapak bile açamadım ve 4 tane incecik kitap okuyabildim.. Okuduklarımı da okunması kolay kitaplardan seçtim. Okumaktan uzak kalmamak adına 4 tane de olsa kitap okumak istedim. 





Lafı uzatmadan hemen kitaplara geçeyim,



Mavi Tilki/ Sjon: İzlanda Edebiyatı ile tanışmam bu kitapla oldu. Hem kitabı hem de yeni bir kültürün yazınıyla tanışmayı çok ama çok sevdim! Kitap İzlanda'da yaşayan bir tür tilki ile onu avlamaya çalışan adamların hikayesini anlatıyor. Buz gibi bir ülke ve buz gibi bir hikaye.. Ama tüm soğukluğuna rağmen merakla peşinden sürüklüyor sizi.. Kurgusunu çok sevdim ve kesinlikle tavsiyemdir. Doğan Kitap'tan çıkan yayın 105 sayfa.

Ufak Şeyleri Dert Etmeyin/ Richard Carlson: Mutluluk saçan kitapları sevmiyorum ben.. Neden derseniz insanın nasıl mutlu olacağını kitaplardan öğrenmesi fikri bana komik geliyor.. Kitapta 100 madde verilmiş ve bu maddelere uyarsanız hayatta daha mutlu ve daha az stressli olacağınız söylenmiş. Bizim kültürümüze göre basit kaçan bir kitap zira "iyilik yap" mottosu birkaç kez tekrarlanmış ama biz zaten dna mirası alıyoruz bence iyiliği. Türk insanı dediğim zaman aklıma ilk sıcak kanlı ve iyilik sever oluşu geliyor. Bu maddeleri okurken genel tekrar yapmış oldum sadece 1 madde aklıma kazındı zira ben hep tersini yapıp derdime dert ekliyormuşum :) Bu tarz kitapları seviyorsanız okunabilir. Alkım Yayınları'ndan çıkan kitap 155 sayfa.




Genç Werther'in Acıları/Goethe: Benim az acım varmış gibi Genç Werther de acılarıyla temmuzda bana eşlik etti. Şu an ben de Werther de çok iyiyiz :) Kİtap Werther'in Lotte isimli kıza aşık oluşunu ve karşılık bulamayan aşkı itibariyle çaresizliğini anlatıyor. Klasikler arasında yerini çoktan alan bir kitap. Güzel ve özellikle de klasik okumalar yapmayı sevenlerin okuması gereken bir kitap. Ben Sis Yayınları'ndan çıkanı aldım tam metin olduğu için. Kitap 123 sayfa.

Terk Etme Oyunları/İlhan Uçkan: Yazarı çok çok eskiden duymuşluğum vardı Kadınları Kullanma Kılavuzu , Erkekleri Kullanma Kılavuzu , Buzdolabını Kullanma Kılavuzu (off esprim çok soğuktu ama sıcak hava ve nem yaptırdı bana bunu affola :) Hiç okumamıştım kendisini taaaa ki bu kitabı 1 liralık bir kampanyada görene dek. Hiç okumamış olmak bir şey kaybettirmemiş onu farkettim.  Birini terk ederken neler yapmanız gerektiğini anlatıyor misal kalabalık bir yerde terkedin kavga çıkaramasın filan.. Terk edecekseniz direk söyleyin kitap okumaya gerek yok yani bunun için . Enazından ben öyle yapıyorum:) Ben sevmedim ama muhakkak seveni de vardır. Artemis Yayınları'ndan çıkan kitap 197 sayfa.

Yaa Zülal geçen ay sadece 580 sayfa okuyabilmişim :)

Bu yazıya bir de şarkı ekleyeyim istedim. Aslında ilk niyetlendiğim şarkı bu değildi ama bir anda bunu dinlemeyi ne kadar özlediğimi farkettim. En güzel veda bu bence.. Güle güle seni şimdi terkedeceğim.. Bu tonda söylenince çok acıtmıyor dinleyin hak vereceksiniz :)




Not: Yorum almıyorum. Bloglarınıza geri yoruma dönecek vaktim yazık ki :( Geldim , buradaydım demek isterseniz +1 bırakabilirsiniz :)