15 Haziran 2016 Çarşamba

10 GÜZEL ŞARKI


Nasıl gidiyor ramazan? Keyifler nasıl? Benim keyfim fena yerinde şuara (sorduk mu?)  :) Uzun zamandır 10 şarkılık bir liste yazasım vardı da.. 10 pek de yeterli bir rakam değildi hani ondan mütevellit dedim ki "Dilekce sen yaz. Paylaşmak istedikçe yeniden yazarsın aklına gelenleri" baktım makul hadi dedim yazayım aklıma geldikçe :)  Dilerim seversiniz ve ortak sevdiklerimiz de vardır :) Buarada en az kafamın içi kadar karışık bir müzik zevkim vardır sakın şaşmayasınız. Haa bir miktar da vinteyç kendisi :)) 


1) Leonard Cohen/Dance Me To The End Of Love "Hayatta tek bir şarkı hakkın olsa hangisini seçerdin?" Deseler hiç tartışmasız vereceğim cevap "beni hiç tanımıyorsun zağar! Dance Me To The End Of Love tabi ki" derim.. Evet o derece aşığım bu şarkıya da Cohen'e de.. Hatta hayatta bana evlilik teklifi etse geri çevirmeyeceğim garanti tek eril Cohen'dir.. (Buara başım bu konuda sıkıntıda da.. Yazarım belki :) Neyse bu şarkı her daim baş tacıdır :) 


2) Barış Manço/ Gamzedeyim Deva Bulmam: Teee gittim mi Tatyos Efendi'ye kadar :) Yaşımdan kaynaklı filan sanmayın bu şarkıların çoğunu takribi 3 yaşımdan bu yana dinler ve çok severim.. Bu da onlardan biridir. Bunu özellikle Barış Abiden dinlemeyi çok seviyorum. Kimden dinlersem dinleyeyim bu tadı alamadım bir türlü... Barış Manço ne söylerse söylesin sevilmez mi zaten? Özlüyoruz Barış Abi özlüyoruz. Adam gibi çocuklara tembihlediklerini özlüyoruz. Nurlar içinde uyu. 


3) Trio Joubran/ Masar: Filistinli 3 ud sanatçısı kardeşin grubu Trio Joubran. Ud konuşabilse bu kadar olurdu. Notalarla direniş mümkün müdür? Yahut notalarla bir ülkenin acısı yası bu kadar güzel anlatılabilir mi? Bir ramazan konserinden tanıştığım Joubranzadelere hayranlığım her geçen gün artarak devam etmekte. Ağabeyleri Samir'e de platonik aşığım :)) Onları ilk tanıdığım , ilk gözağrımdır Masar. Kendileriyle ilgili bir de yazım mevcut gitmek isterseniz buraya tıklayın lütfen :) 



4) Danny Brillant/ Histoire D'un Amour: Bu şarkıyı Dalida'dan mı yoksa Brillant'tan mı paylaşsam epey kararsız kaldım ama en sonunda Brillant yorumu ağır bastı :) Dalida'dan da dinlemek isterseniz (kendisi şarkının gerçek sahibidir) buraya tıklayarak dinleyebilirsiniz. Şarkının melodisi şahane de ben sözlerine aşığım sanırım "benim hikayem bir aşk hikayesidir. Benim acıklı şarkım iki kalbin birbirine sitemidir" diyerek devam eden şarkı sevilmez mi? Hangimizin bir diğerine karşı kalbinde taşıdığı sitem yok ki zaten...





5) Amy Winehouse/Moon River: Bu şarkıyı ilk kez Tiffany'de Kahvaltı filminde dünya güzeli Hepburn'den dinlemiştim. Belgeselini seyrederken Amy'den duyduğumdaysa nutkum tutuldu.. 16 yaşındaymış bu şarkıyı söylediğinde.. Şahane bir ses değil mi ama? Keşke daha uzun sürseymiş bu video..


6) Shivare/Good Night Moon: Bir dönem deli gibi, takıntı halinde dinlediğim bir şarkıdır bu. Umursamazlık başka bir şarkıya bu kadar yakıştı mı sizce? Zaman zaman sandıktan şarkılar çıkarıyorum böyle. İki haftadır sürekli geri sar, dinle modundayım bir müddet daha devam edecek sanırım...


7) Andrea Guerra/ La Finestra Di Fronte: Ferzan Özpetek filmlerini sever misiniz? Ben kelime anlamıyla "aşığım"... Arka Pencere filminden bir şarkıydı bu aslında Goccia Di Memoria ismiyle Giorgia da seslendirdi bunu ve ikisi de birbirinden güzel olunca her iki versiyonu da yayınlamak istedim. Giorgia tam 3 yıl telefonumda bana eşlik etti zil sesi olarak.. Hem şahane haberler verdi hem de en kötülerini.. Yeri ayrıdır yani bende :) Siz hangisini seveceksiniz acaba çok merak ediyorum. Ne dediğini merak edenler olabilir "benim bana armağanım yokluğun" diyor ablamız bu şarkıda.. Cidden bazı insanların yokluğu inanılmaz güzelken bazılarının varlığına da varlık armağan edilesi  (Kamu spotu :))))))






8) Noir Desir/ Levent Nous Portera: Bu şarkıyı söyleyen solist Bertrand Cantat. Şiddetin entelektüel versiyonudur kendisi. Neden mi? Dünya güzeli sevgilisi Marie Tritignant'ı bir kıskançlık krizi yüzünden şiddetle dövüp bir otel odasında ölmeye bırakmıştır.. Şimdilerde akıbeti ne oldu diye bakındım biraz 2007'de şartlı tahliye edilmiş.. Bu kadar güzel bir şarkıyı ciğerden söyleyen bir adamın bu derece ciğersiz çıkması? Efendim buradan kıskanç erillere sesleniyorum , etmen eylemen kıskançlık öldürür! Buarada bu şarkının klibi beni inanılmaz etkiler...



9) Edith Piaf/ Non Je Ne Regrette Rien: Bazı şarkılar olur ya hani boş boş tavana bakarsınız "ulan bu da mı oldu be" diyerekten.. Tam o esnada bu şarkıyı dinleyin çünkü bu şarkının sözleri o kadar umut ki!

"Hayır hiçbir şeyden üzgün değilim. 
Hiçbir şeyden pişman değilim. 

Ödendi, süpürüldü, unutuldu! 

                Geçmiş umurumda değil!" diyor.. 


O kadar güçlü söylüyor ki bunu Piaf, inanmazsanız ayıp olur gibi sanki :) Hayatlarımızda hiç pişmanlık ve yapılmayanlardan dolayı keşkeler olmasın dilerim :)

 
10) Zeki Müren/ Azize: "Ellerinden ellerim ayrılmasın sevgilim" eski şarkılarda tasvir edilen aşk ne kadar masum değil mi? Bayılıyorum eski şarkılara. Zeki Müren zaten ne söylese dinlenenlerden de Azize benim adıma en güzel şarkılarından biri. Öyle ki, bu şarkıyı Atilla Taş bile söylediydi de sevdiydim :) Eeee o zaman ayrılmasın eller madem! 



 Merak ettim buralardaysen ses et Trabzon'lu Henri Tudor!   En sevdiğin şarkı ne senin? Bunlardan sevdiğin var mı de hele?


Not: Bir müddet yorumlarım kapalıdır. Çok sevgiler okuyan herkese :)