21 Mart 2016 Pazartesi

ŞUBAT AYI OKUMA LİSTEM VE YİTİK ÜLKE YAYINEVİ'NDEN KAZANDIĞIM KİTAPLAR



Mart başlayalı beri 18. kitabını deviren ben şubatta ne yazık ki aynı performansı gösteremedim... Şubatta 8 kitap okuyabilmişim kendileri şu şekilde,




Ana/Pearl S. Buck: Bu kitabın içinde şehir, ülke ya da insan ismi geçmemekte o nedenle de Li soyadından (içinde geçen tek ipucu) dolayı ben de Japonya ya da Çin'de diye düşündüm kitabı. Bir köyde çocukları, eşi ve kaynanasıyla yaşayan çilekeş bir kadının hikayesini anlatıyor. Kitap aynı zamanda hayatın hiyerarşisi ve evliliğe kadın ve erkeğin ayrı bakışaçısını çok güzel betimlemiş diye düşünüyorum. Altın Kitaplar'dan çıkan yayın 269 sayfa. Yazar Nobel'li diye de ekleyeyim.

Sırça Köşk/ Sabahattin Ali: Ali ile ilgili tek kelime etmeme gerek var mı bilmiyorum. Kalemi, anlatımı, kurgusu, zekası hayran kalınası nadir yazarlardan. Bu kitapta yazarın çeşit çeşit öyküleri yer almakta özellikle Bahtiyar Köpek ve Böbrek favorilerimdi... Yapı Kredi Yayınları'ndan çıkan kitap 141 sayfa.

Cesur Yeni Dünya/ Aldous Huxley: Distopyanın önde gelen eserlerlerinden olan bu kitapta ideal hayatı betimlemiş yazar. Ölüme küçükten alıştırılan çocuklar kısmı vardı kitapta benim en çok kafamı kurcalayan kısımdı.. Ölüme küçük bir bünyeyi alıştırmak. Distopya seviyorsanız tavsiyemdir aksi halde sıkılabilirsiniz. Ben sevdim. İthaki Yayınları'ndan çıkan kitap 333 sayfa.

Sesler/ Wassily Kandinsky: Ressam Kandinsky'nin resim ve minyatür öyküleriyle bezenmiş bu şahane kitaba farklı bir şeyler okumak isteyen herkes göz atsın derim. Zaten bir lokma anında bitirir tadını da damağınızda istersiniz diye düşünmekteyim. 6:45 Yayınları'ndan çıkan minik kitap 79 sayfa.




 Siyaset Bilimi/ Davut Dursun
: Davut bey benim yüksek lisansta hocamdı ve bu kitap adıma kendisi tarafından imzalandığı için bende ayrı kıymeti var. Siyaset Bilimine dair en temel okumaları yapmak iki üç fikir sahibi olmak isteyen herkese şiddetle tavsiyemdir.. İçinde tek satır yok ki, bilmeyen de anlamasın. Beta Yayınları'ndan çıkan kitap 417 sayfa.

Siyasi İdeolojiler/ Andrew Heywood: Milliyetçilikten Liberalizme feminizmden ekolojistlere dair her ideolojiyi ele almış şahane bir kitap! Bilmeyenler için arkasında terimler sözcüğü bile mevcut. Okunası, okutulası bir kitap bence tabi. Adres Yayınları'ndan çıkan kitap 358 sayfa.

Küçük Sayılardan Korkmak/ Arjun Appadurai: Terör ve azınlıklar üzerine yazılmış şahane bir kitap! İçinde öyle satırlar var ki, kitap altı çizmeyen ben altlarını çizdim ve ağzım açık okudum bu kitabı! Şiddetle öneriyorum!!!! Hindistan üzerinden anlatılmasına rağmen inanılmaz etkili bir kitap olayı algılamak adına! Timsah Kitap'tan çıkan yayın 116 sayfa.

Çerkesya Bağımsızlık Savaşı/ Arthur Fonville: Çerkes olduğumu duyurmadığım sanırım sadece Çin Sultanı kaldı. Bu kitap tarihteki ilk büyük sürgün ve savaşı anlatıyor. Ağladım, hırslandım ve yeniden ağladım özellikle sondaki şu diyalog insanoğlunun ve savaşların ne derece aynı kaldığını ve ne derece soğuk kanlı olduğunun göstergesi gibiydi,

-"Çok yoksul bu Çerkesler, ne kadar çaresizler" dedim
-"Yukarıda öyle yazılmış" diye karşılık verdi
-"Ama açlıktan ve soğuktan ölecekler" dedim
-"Bu yıl İstanbul pazarında Çerkes kızlar ucuz olacak" dedi.....

Chiviyazıları Yayınevi'nden çıkan kitap 108 sayfa.


YİTİK ÜLKE YAYINEVİNDEN KAZANDIKLARIM

Yitik Ülke Yayınevi ile ilgili hemen bir bilgi vereyim. Görüp görebileceğiniz en hayırsever yayınevlerinden biridir. Köy okullarına ve cezaevlerine sürekli kitap yollar. Bir sonraki kitap alışverişinizde hiç değilse bir tane Yitik Ülke kitabı atın sepete. İnanın verdiğiniz para o kadar güzel yerlere gidecek ki.. Yayınevi sahibi aynı zamanda da yazar olan Kadir Aydemir'e koca gönüllüğü için kocaman bir teşekkür!

Henüz okuyamadığım bu kitapları çok tesadüf eseri bir Twitter çekilişnden kazandım. Bilen biri hazırlamış olsa bu kadar nokta atışı olmazdı gelen paket. Özellikle şiir antolojisini inanılmaz merak ediyorum ve an itibariyle başucu kitabım da Mert Çuhadaroğlu'nun Hayatını Değiştir kitabı.

*** Bundan sonra her yazımın sonuna bildiğim ve bir şekilde birlikte çalışma fırsatım olan dünya güzeli sosyal sorumluluk sayfalarını eklemeye karar verdim ilki hala duymayan olmuşsa diye kıymetli hocam Mahmut Karaman'ın sayfası Aşhane  olsun istedim. Desteklerinizle hergün daha büyüyecektir inancım sonsuz. Buarada gece çorba dağıtımına çıkabilecek durumdaysanız lütfen bir kez de olsun gidin zira o geceden sonra sizde oluşan farkındalıktan sonra asla aynı kişi olamıyorsunuz.... O anı tadabilecek durumda olan herkese tavsiyemdir.. Tek bir gece çorba dağıtmak hayatta inanılmaz değişimlere adım atmanızı sağlıyor..

**** İnanılmaz bir yoğunluk içinde olduğumdan ve dönüş yapamayacağımdan dolayı bu yazıya yorum alamayacağım. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere okuyan herkese çok teşekkür ederim.

***** Zülal geçen ay 1821 sayfa okumuşum :)

Hiç yorum yok: